مجسمه کریم عبدل جبار در محوطه خارجی استپلز سنتر

بسکتبال ان بی ای-کریم عبدل جبار

۲۳ سال از آخرین بازی کریم عبدل جبار،سنتر افسانه ای لس آنجلس لیکرز در این تیم می گذرد،اما به زودی طرفداران هر روز او را در استپلز سنتر (زمین اختصاصی لیکرز) خواهند دید.
تیم لس آنجلس لیکرز قصد دارد به افتخار کاپیتان سابق خود و پرامتیازترین بازیکن تمام دوران لیگ NBA،مجسمه کریم عبدل جبار را در محوطه بیرونی ورزشگاه اختصاصی خود قرار دهد.
یک منبع نزدیک به لیگ اعلام کرد لیکرز به زودی تاریخ رونمایی رسمی از این مجسمه را اعلام خواهد کرد.
عبدل جبار در مدت ۲۰ سال حضور خود در لیگ NBA دستاوردهای درخشانی چون ۶ قهرمانی NBA و ۶ عنوان با ارزش ترین بازیکن لیگ (MVP) را کسب کرده است؛اما در سال های اخیر این بازیکن با باشگاه لیکرز روابط تیره و تاری داشته است.تیم لیکرز در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ همکاری خود با عبدل جبار که به عنوان دستیار ویژه در این تیم فعالیت می کرد را قطع کرد.این بازیکن نیز که ۱۹ بار در آل استار NBA حضور داشته است،پس از رونمایی مجسمه جری وست در جریان آل استار سال ۲۰۱۱ در لس آنجلس،از این عمل باشگاه لیکرز ابراز نارضایتی کرد.
عبدل جبار در زمان پرده برداری از مجسمه Jerry West گفت:”من این موضوع رو درک نمی کنم.نمی دونم این یه اشتباه ناخواسته بوده یا اونها به من لطف کردن.من سعی نمی کنم ذهن مردم رو بخونم،اما قرار دادن مجسمه جری من رو خوشحال نکرد.من احساس می کنم کسی به من توهین کرده.”
اندکی پس از آنکه اظهارات عبدل جبار به صورت عمومی منتشر شد،جان بلک سخنگوی باشگاه لیکرز به اخبار ورزشی گفت:عبدل الجبار نفر بعدی خواهد بود که تندیسش برای تقدیر از او ساخته خواهد شد.
در حل حاظر پنج تندیس در محوطه خارجی استپل سنتر وجود دارد که سه عدد از آنها مربوط به باشگاه لیکرز است و شامل مجسمه های جری وست،مجیک جانسون و چیک هرن (گوینده سابق لیکرز) می شود.دو مجسمه دیگر نیز مربوط به یک بازیکن هاکی روی یخ و یک بوکسور است.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *