نتایج مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو در هفتم آگست

نتایج مسابقات بسکتبال المپیک 2016 ریو در هفتم آگست

مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو در هفتم آگست، با شکست تیم میزبان همراه بود.

تیم بسکتبال برزیل نتوانست بازگشت خود مقابل لیتوانی را کامل کند و رقابت های المپیک را با باخت آغاز کرد. برزیل که در این رقابت ها، دو Big man کلیدی خود، اندرسون وریژائو و تیاگو اسپلیتر، را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، روز ۷ آگست برابر لیتوانی قرار گرفت و با حساب ۷۶ بر ۸۲ مغلوب شد.
برزیل که کوارترهای اول و دوم را به ترتیب با نتایج ۱۷ بر ۲۷ و ۱۲ بر ۳۱ به لیتوانی واگذار کرده و در پایان نیمه اول، ۲۹ امتیاز از حریف عقب بود، کوارتر سوم این مسابقه را با برتری ۲۴ بر ۱۲ به اتمام رساند. میزبان که از حمایت تماشاگرانش برخوردار بود، در کوارتر چهارم باز هم اختلاف امتیاز را کم کرد اما علی رغم برتری ۲۴ بر ۱۲ در این کوارتر، نتوانست اختلاف امتیاز ایجاد شده در نیمه اول را جبران کند.
مانتس کالنیتیس از لیتوانی در این دیدار ۱۶ امتیاز، ۳ ریباند، ۸ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد. جونس والنچیونس از لیتوانی در ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه مانده به پایان بازی، با انجام پنجمین خطا مجبور به ترک زمین شد. دومانتز سابونیس، دیگر بازیکن لیتوانی بود که ۵ خطائه شد.
لئوناردو باربوسا از برزیل کار خود در این بازی را با ۲۱ امتیاز، ۱ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به اتمام رساند.

بلاک شات داریو ساریچ به کرواسی کمک کرد اسپانیا را از پیش رو بردارد و دومین نتیجه غیرمنتظره را در مسابقات المپیک ثبت کند. کرواسی در دومین بازی هفتم آگست با نتیجه نزدیک ۷۲ بر ۷۰ اسپانیا را شکست داد. کرواسی در حالی این بازی را با پیروزی به اتمام رساند که در لحظاتی، ۱۴ امتیاز از حریف عقب بود.
پاو گاسل از اسپانیا در ثانیه پایانی این مسابقه فرصت داشت تا با شوت خود بازی را به تساوی بکشاند اما شوت او توسط ساریچ بلاک شد تا کرواسی برنده از زمین خارج شود.
بویان بوگدانویچ از کرواسی در این دیدار ۲۳ امتیاز، ۳ ریباند، ۲ پاس منجر به گل و ۱ بلاک شات به دست آورد. پاول گاسل نیز ۲۶ امتیاز، ۹ ریباند و ۱ پاس منجر به گل برای اسپانیا کسب کرد.

آرژانتین با برتری مقابل نیجریه، مسابقات را با پیروزی آغاز کرد. آرژانتین در این دیدار با حساب ۹۴ بر ۶۶ حریف خود را از پیش رو برداشت.
فاکوندو کامپاتزو از آرژانتین با ۱۹ امتیاز، ۳ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۵ توپ ربایی، از بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه بود.

مسابقات بسکتبال المپیک در روز ۸ آگست پیگیری خواهد شد. (برنامه و جدول مسابقات)

برای دانلود مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو به این تاپیک انجمن مراجعه کنید.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.