پیروزی کلیولند در سومین بازی فینال ان‌بی‌ای در سال ۲۰۱۶

پیروزی کلیولند در سومین بازی فینال ان‌بی‌ای در سال 2016

تیم بسکتبال کلیولند کولیرز با پیروزی در سومین بازی فینال ان‌بی‌ای در سال ۲۰۱۶، اولین برد خود در فینال را ثبت کرد.
کلیولند امروز برای اولین بار در کوئیکن لونز آرینا میزبان گلدن استیت واریرز بود که این بازی را با برتری قاطع ۱۲۰ بر ۹۰ به پایان رساند. به این ترتیب، نتیجه‌ی سری به ۲ بر ۱ به سود گلدن استیت تغییر کرد.
کایری ایروینگ از کلیولند در این دیدار ۳۰ امتیاز، ۴ ریباند، ۸ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد. این بازیکن با کسب اکثر امتیازات خود در نیمه‌ی اول، به تیمش کمک کرد اختلاف امتیاز قابل توجهی با حریف ایجاد کند.
کلیولند کوارتر نخست این مسابقه را با برتری ۳۳ بر ۱۶ پایان داد. گلدن استیت که در کوارتر دوم از ترکیب کوتاه قد استفاده می کرد، با برتری ۲۷ بر ۱۸ در این کوارتر، اختلاف امتیاز را کم کرد. بازی خوب لبران جیمز که در کوارتر دوم کم فروغ ظاهر شد، به کلیولند کمک کرد دو کوارتر بعدی را با برتری به پایان برساند. جیمز در این دیدار ۳۲ امتیاز، ۱۱ ریباند، ۶ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۲ بلاک شات به دست آورد. او با امتیازاتی که در این مسابقه کسب کرد، کوبی برایانت را پشت سر گذاشت و به رده‌ی دهم امتیازآورترین بازیکنان تاریخ فینال صعود کرد.
تایرون لو، سرمربی کلیولند، که در این مسابقه کوین لاو را در اختیار نداشت، لبران جیمز را به پست ۴ منتقل کرد و ریچارد جفرسن را جایگزین لاو در ترکیب شروع کننده کرد.
تریستن تامپسن از کلیولند کار خود در این مسابقه را با ۱۴ امتیاز، ۱۳ ریباند (۷ ریباند حمله) و ۲ پاس منجر به گل به اتمام رساند. ریباندهای حمله‌ی کلیدی او در نیمه‌ی اول، یکی از فاکتورهای برتری کلیولند در این مسابقه بود. بازیکنان کلیولند با ۵۲ ریباندی که در این مسابقه ثبت کردند، در این زمینه نسبت به حریف خود (۳۲ ریباند) کاملا برتر بودند.
استفن کری، ام وی پی فصل عادی، علی رغم اینکه با ۱۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن گلدن استیت بود، بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت. او تا اواسط کوارتر سوم تنها ۲ امتیاز به دست آورده بود و اکثر امتیازات او زمانی ثبت شد که اختلاف امتیاز تیمش با کلیولند افزایش یافته بود. او در دقایق ابتدایی بازی خطاهای زیادی انجام داد و مجبور شد در آن بازه های حساس روی نیمکت بنشیند. کری ۶ بار نیز توپ را لو داد.
جی آر اسمیت از کلیولند نیز ۵ شوت از ۱۰ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و ۲۰ امتیاز، ۴ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی به دست آورد.

بازی چهارم فینال روز ۱۰ ژوئن (۲۲ خرداد ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت ایران) برگزار خواهد شد. (برای دانلود مسابقات فینال NBA به انجمن مراجعه کنید).

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.