گرنت هیل اعلام بازنشستگی کرد

گرنت هیل

گرنت هیل،فروارد تیم لس انجلس کلیپرز روز شنبه اعلام کرد پس از ۱۹ فصل حضور در لیگ NBA بازنشسته خواهد شد.
این خبر قبل از بازی ششم فینال کنفرانس شرق بین میامی هیت و ایندیانا پیسرز،توسط هیل از شبکه TNT اعلام شد.
هیل در این مورد گفت:”خوشحالم که بگم کار من تموم شد.من رسما بازنشسته شدم و بازی کردن رو کنار خواهم گذاشت.من دوران خوبی داشتم و حالا اعلام بازنشستگی می کنم.من چند سال پیش به این نکته واقف شده بودم.شما به نقطه ای می رسید که دیگه نمی خواید اون کارو (بسکتبال بازی کردن) انجام بدید اما من از اون لذت بردم.من دوسش داشتم.”
هیل ۴۰ ساله،سال گذشته یک قرارداد ۲ ساله به مبلغ ۴ میلیون دلار با کلیپرز امضا کرد،اما در پایان این فصل چند بار اشاره کرده بود که در تابستان بازنشسته خواهد شد.
هیل این فصل و در حالی که با آسیب های مختلف دست و پنجه نرم می کرد،تنها ۲۹ بازی برای کلیپرز انجام داد که کمترین تعداد بازی است که او از سال ۲۰۰۶ در یک فصل انجام داده است.همچنین پس از ششمین بازی راند اول پلی آف سال گذشته بین ممفیس گریزلیز و لس آنجلس کلیپرز که با شکست ۱۰۵ بر ۱۱۸ کلیپرز به پایان رسید،نتوانسته بازی های خوبی برای تیمش انجام دهد.او در طول دوران حرفه ای خود هرگز به طور متوسط کمتر از ۲۸ دقیقه در زمین نبود و در هر بازی نیز حداقل ۱۰ امتیاز به دست می آورد؛اما در دوران حضورش روی نیمکت کلیپرز،به طور متوسط ۱۵٫۱ دقیقه بازی کرد و ۳٫۲ امتیاز در هر بازی به دست آورد.
دوران حرفه ای ورزش هیل به دلیل مصدومیت های مچ پا پایان یافت.این مصدومیت ها باعث شد او در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ تنها ۴۷ بازی برای اورلاندو مجیک انجام دهد.او در فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱ تنها در ۴ بازی حاضر بود و کل فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد.
پس از ۲ قهرمانی در لیگ دانشگاه های آمریکا با دانشگاه دوک،کسب مدال طلای المپیک در المپیک ۱۹۹۶،پنج بار حضور در تیم های اول و دوم NBA و کسب عنوان بهترین بازیکن تازه کار فصل ۹۴-۹۵، گرنت هیل در اواخر دهه ۱۹۹۰،یکی از بهترین بسکتبالیست های جهان بود.
مصدومیت ها مانع شد تا هیل به پتانسیل های کامل خود در ان بی ای دست یابد؛او در ۳ فصل از ۵ سال حضورش در فینیکس سانز،در هر فصل حداقل در ۸۰ بازی شرکت کرد و یکی از نقاط عطف دوران حرفه ای او،حضور در فینال کنفرانس غرب NBA در سال ۲۰۱۰ بود.
به این ترتیب هیل دوران حرفه ای بسکتبال خود را با متوسط ۱۶٫۷ امتیاز،۶ ریباند،۴٫۱ پاس منجر به گل و ۱٫۲ پاس منجر به گل،در مدت زمان متوسط ۳۳٫۹ دقیقه در هر بازی به اتمام رساند.او در مدت ۱۹ سال مجموعا ۱۰۲۶ بازی در ان بی ای انجام داد که در ۹۷۲ بازی آن به عنوان بازیکن استارتر وارد زمین شد.هیل در این مدت همچنین ۴۸٫۳ درصد از شوتها،۳۱٫۴ درصد از پرتاب های سه امتیازی و ۷۶ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد بسکتبال کرد.
سایت NBA به مناسبت بازنشستگی Grant Hill هایلایت کوتاهی از او منتشر کرده که می توانید این ویدئو را از اینجا دانلود کنید.

منبع

 

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    فکر کنم دو روزه jason kidd هم بازنشست شده

    • admin گفت:

      بله بازنشسته شده.
      خبرش دیشب تو سایت NBA و سایتای دیگه منتشر شد.
      ایشالله تا چند ساعت دیگه یه مطلب راجبش می ذارم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *