آندریا بارنیانی به نیویورک نیکس می پیوندد

آندریا بارنیانی

منابع لیگ NBA تایید کردند تیم نیویورک نیکس معامله آندریا بارنیانی،را نهایی کرد.
در این معامله تیم نیکس استیو نواک،مارکوس کمبی،کوئنتین ریچاردسن،انتخاب راند اول درفت ۲۰۱۶ و انتخاب های راند دوم درفت های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ را به تیم تورنتو رپتورز خواهد داد تا بارنیانی را به خدمت بگیرد.
تیم نیکس پس از آنکه یکشنبه شب نتوانست این انتقال را کامل کند،ریچاردسن را به این معامله اضافه کرد.بعد از نیمه شب ۱ جولای،میزان حقوق قابل پرداخت به بازیکنان تغییر کرد بنابراین نیاز بود ریچاردسن به این معامله اضافه شود تا مقررات نقل و انتقالات لیگ اجرا شود.
این معامله تا روز ۱۰ جولای که NBA اجازه امضا قرارداد با بازیکنان جدید و نقل و انتقال بازیکنان تیم ها را می دهد،رسمی نیست.
نماینده بارنیانی Leon Rose است که نمایندگی کارملو انتونی و جی.آر. اسمیفت را نیز به عهده دارد.علاوه بر آن Glen Grunwald که هم اکنون مدیر کل نیکس است قبلا مدیر کل باشگاه رپتورز بوده است که در درفت سال ۱۹۹۶ مارکوس کمبی را به عنوان دومین بازیکن درفت انتخاب کرد.
ظاهرا کمبی از برگشت به تورنتو زیاد راضی نیست.
این بازیکن در بیانه ای از طریق نماینده خود اعلام کرد:”این مایه تاسفه که فصل گذشته در نیویورک فرصت خوبی به من داده نشد تا به تیم کمک کنم.من واقعا دنبال این بودم که به سال آینده به عنوان یه فرصت نگاه کنم تا به تیم نشون بدم که اونها فصل گذشته چه فرصتی رو از دست دادن و به تیمم برای رسیدن به فینال کمک کنم.”
“من چیزی ندارم اما چیزهای مثبتی دارم که در مورد شهر تورنتو و هوادارهای خوب اون بگم،تیمی که ۱۷ سال پیش در درفت من رو انتخاب کرد.با توجه به این که هدف من در این برهه از دوران حرفه ایم تلاش برای کسب یک عنوان قهرمانیه،با این حال باید گزینه هایی رو که پیش روم قرار دارن ارزیابی کنم.من از دوران حرفه ای عالیم در لیگ لذت بردم و تحت شرایط مناسب امیدوارم بتونم به تاثیر گذاریم در لیگ ادامه بدم.”
انجام این معامله نیکس را که هم اکنون سقف قراردادهایش از میزان مالیات لوکس نیز بیشتر است،در کوتاه مدت در فشار مالی بیشتری قرار می دهد.
دستمزد کمبی و نواک با هم برای فصل آینده حدود ۸٫۷ میلیون دلار است،در حالی که بارنیانی طبق قراردادش در دو فصل آینده باید ۲۳ میلیون دلار دریافت کند.اگر این معامله کامل شود او همچنین ۵۰۰ هزار دلار به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد.
علاوه بر آن بارنیانی که انتخاب شماره ۱ در درفت سال ۲۰۰۶ بود،در دو فصل گذشته ۹۸ بازی را به خاصط مصدومیت از دست داده است.فصل گذشته او در اوایل ماه مارس به دلیل پیچ خوردگی آرنج راستش از میادین بسکتبال دور شد.
اما قرارداد این بازیکن در ابتدای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ پایان می یابد که به نیکس اجازه می دهد در سال ۲۰۱۵ انعطاف بیشتری در میزان دستمزد های پرداختی خود داشته باشد؛زمانی که باید حقوق کارملو آنتونی،آماری استادمایر و تایسون چندلر را پرداخت کند.
همچنین در صورتی که جی.آر. اسمیفت تصمیم بگیرد که به عنوان بازیکن آزاد وارد نقل و انتقالات شود،انتقال بارنیانی مانند یک عامل بیمه کننده برای نیکس خواهد بود.تیم های کمی شامل،دیترویت پیستونز،میلواکی باکز و فینیکس سانز حاضرند پیشنهاد بالاتری نسبت به نیکس برای به خدمت گرفتن اسمیفت ارائه دهند.نیکس تنها می تواند طبق تبصره “early Bird rights” مبلغ ۵٫۵۸ میلیون دلار به اسمیفت پیشنهاد دهد،اما این تیم احساس می کند که هنوز هم در این مورد نسبت به دیگران ارجحیت دارد.اسمیفت و خانواده اش موافقت کرده اند که یکشنبه شب ابتدا با مایک وودسن (سرمربی نیکس) و مسئولان این تیم دیدار کنند تا در مورد آینده او در نیویورک بحث کنند.
مشخص نیست که نقش بارنیانی در نیکس چه تاثیری روی جایگاه استادمایر خواهد گذاشت.اما به نظر می رسد این حرکت تمرکز نیکس برای رقابت برای کسب یک قهرمانی تا سال ۲۰۱۵ را نشان می دهد.همچنین این تیم قصد دارد بر رقیب خود در منطقه آتلانتیک،یعنی بروکلین نتز که کوین گارنت،پاول پیرس و جیسون تری را به ترکیب خود اضافه کرده است فشار وارد کند.
یک منبع لیگ همچنین گفت نیکس به دنبال جذب ایرون بروکس،گارد راس تیم هیوستون راکتز است که به تازگی توسط این باشگاه بازیکن آزاد اعلام شده است.ROSE که نماینده بروکس نیز هست اوایل این ماه به سایت ESPNNewYork.com گفت که این بازیکن با بازی انتقالی و شوت های ۳ امتیازی خود،برای نیویورک مناسب است.این دو عامل دو عامل اصلی در حمله نیکس در فصل آینده خواهند بود.
تیم نیکس در گذشته نیز به این بازیکن علاقمند بوده است و علاوه بر آن تامین یک گارد راس ذخیره در زمان تعطیلی لیگ از اولویت های این تیم است.آنها همچنین علاقمندند قرارداد جدید با پابلو پیرجیونی آرژانتینی قرارداد جدیدی امضا کنند.اما این بازیکن هیچ اشاره ای نکرده است که به نیکس باز خواهد گشت یا به اسپانیا بر می گردد؛جایی که او برای سال های زیادی به صورت حرفه ای بسکتبال بازی کرده است.

منبع

 

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *