احتمال تغییر شیوه برگزاری مسابقات فینال NBA

احتمال تغییر شیوه برگزاری مسابقات فینال NBA

احتمال دارد شیوه برگزاری مسابقات فینال NBA به سیستم ۲-۲-۱-۱-۱ بازگردد.

کمیته مسابقات لیگ NBA به تغییر سیستم برگزاری فینال ان بی ای از ۲-۳-۲ به ۲-۲-۱-۱-۱ رای دادند و اگر مالکان باشگاه ها در نشست خود که در ماه آینده برگزار می شود،به این طرح رای مثبت دهند،سیستم برگزاری مسابقات فینال تغییر خواهد کرد.در سیستم ۲-۳-۲،دو بازی اول در خانه تیمی برگزار می شود که در سیدبندی در رده بالاتر قرار گرفته است؛۳ بازی بعدی در خانه تیم با رده پایین تر برگزار می شود و دو بازی آخر دوباره به میزبانی تیم برتر سیدبندی برگزار می شود.
تیم فرانک – سخنگوی NBA – روز یکشنبه در این مورد گفت:”این طرح در کمیته مسابقات مطرح شد و با استقبال خوبی مواجه شد و این کمیته در نهایت به اتفاق آرا،به تغییر قالب مسابقات فینال رای داد.”
اگر این طرح توسط مالکان باشگاه ها تایید شود،امکان دارد در فینال امسال (۲۰۱۴) مورد استفاده قرار گیرد.البته هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است.
فرمت مسابقات فینال ان بی ای از آغاز سال ۱۹۸۵ و بر اساس توصیه دیوید استرن (کمیسیونر ان بی ای) به ۲-۳-۲ تغییر یافته بود؛استرن گفته است که این پیشنهاد از طرف Red Auerbach (رئیس سابق بوستون سلتیکس) برای کاهش سفرهای بین بوستون و لس آنجلس مطرح شده بود.
دلیل منتقدان سیستم فعلی این است که در سیستم ۲-۳-۲،مزیت بازی خانگی در مسابقه پنجم که اغلب یک بازی محوری و تاثیر گذار است،به تیمی که در رده بندی در رده پایین تری قرار گرفته است،داده می شود.
فصل گذشته میامی هیت چهارمین تیم در ۲۹ سال گذشته لقب گرفت که پس از عقب افتادن از حریف با نتیجه ۳ بر ۲،توانست دو بازی آخر در خانه را با پیروزی پشت سر بگذارد و قهرمان شود.
سیستم برگزاری همه راندهای دیگر مرحله پلی آف ان بی ای،۲-۲-۱-۱-۱ است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *