چارلز بارکلی:لبرون می تواند از جردن بهتر باشد

لبرون جیمز-مایکل جردن

 

به عقیده بسیاری،مایکل جردن بهترین بازیکن تاریخ NBA است،اما چارلز بارکلی که در تیم رویایی ۱۹۹۲ آمریکا،هم تیمی جردن بوده است،معتقد است لبرون جیمز می تواند از او پیشی بگیرد.

بارکلی در این مورد گفت:”من فکر می کنم جیمز می تواند از جردن بهتر باشد.من فکر می کردم هرگز بسکتبالیستی را با جردن مقایسه نخواهم کرد؛اما LeBron James همه کارها را به خوبی انجام می دهد. Michael Jordan نیز همه کارها را به خوبی انجام می داد.اما لبرون بزرگ تر،قوی تر و سریع تر است و این تنها تفاوت آنهاست.”
بارکلی نظر خود را در نخستین قسمت برنامه “Open Court” که روز سه شنبه از شبکه NBA TV پخش شد،بیان کرد.این سری برنامه با حضور مفسران شبکه های TNT و NBA TV در مورد لیگ بحث می کند.بسکتبالیست های قدیمی مانند شکیل اونیل،رجی میلر،کنی اسمیت،استیو اسمیت،کریس وبر و استیو کر در این برنامه حضور دارند.
لبرون جیمز فصل گذشته نخستین عنوان قهرمانی و سومین عنوان باارزشترین بازیکن فصل (MVP) را کسب کرد.او و مایکل جردن تنها بازیکنانی هستند که توانسته اند قهرمانی لیگ،عنوان MVP فصل عادی،MVP بازی فینال و مدال طلای بسکتبال المپیک را در یک سال کسب کنند.البته جردن با ۶ قهرمانی ان بی ای در طول دوران بازی اش،از این نظر با جیمز فاصله دارد.
شکیل اونیل در این باره گفت:”متاسفانه حالا که لبرون توانسته این کار بزرگ را انجام دهد،از این پس با دو نفر مقایسه می شود:کوبی برایانت و مایکل جردن.بنابراین حالا سوال این است که لبرون چند قهرمانی به دست می آورد؟همه ما می دانیم که او کسی است که از دیگران سبقت می گیرد.”
جیم بیهام،سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه Syracuse نیز حدود ۵۰ روز پیش در این مورد اظهار نظر کرده بود که می توانید مصاحبه او را در اینجا بخوانید.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. lord amir گفت:

    واقعا متاسفم

    کوبی برایانت هنوز نمرده که این بی ریخت بیاد و بتونه با مایکل جردن رقابت کنه

    پ

  2. erfan گفت:

    بدونین که جردن بهتراز همه ی بسکتبالیستهای جهان است حتی ازبریانت فقط هیف که بازنشسته شده.

  3. اشکان گفت:

    لبرون فوق العادس… کوبی فوق العادس … اما مایکل جردن از یه سیاره دیگه اومده.. اگر کل فنون و تکنیک های بسکتبال کل بازیکنای قرن رو در لیگ ان بی ای جمع آوری کنیم شاید به نصف استعداد مایکل نرسه … مایکل جدرن در بسکتبال= کریستیانو رونالدو در فوتبال از لحاظ کامل بودن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *