بازگشت کوین گارنت به مینسوتا تیمبرولوز

بازگشت کوین گارنت به مینسوتا تیمبرولوز

تیم مینسوتا تیمبرولوز روز پنجشنبه فروارد خود، تدیوس یانگ را به بروکلین نتز فرستاد و در ازای او، کوین گارنت را به دست آورد؛ گارنتی که با ۱۲ سال حضور در مینسوتا محبوبترین است و در کنار بازیکنان جوانی قرار خواهد گرفت که می تواند با انتقال تجربیاتش به آنها، امیدهای های تیمبرولوز برای رسیدن به پلی آف سال آینده، پس از ۱۱ سال عدم حضور در پلی آف را افزایش دهد.
پس از اینکه این معامله شروع به شکل گرفتن کرد، پیش بینی هایی در مورد احتمال بازنشستگی گارنت ۳۸ ساله پس از پایان این فصل صورت گرفت. اما به گفته یک منبع نزدیک به مینسوتا، این تیم امیدوار است بعد از اتمام قرارداد فعلی، قرارداد ۲ ساله جدیدی با او منعقد کند.
تیمبرولوز گارنت را به عنوان یک راهنمای باتجربه در زمین خواهد داشت تا ترکیب جوان این تیم از جمله ریگی روبیو، اندرو ویگینز، زک لاوین، شباز محمد و گرگی جنگ را راهنمایی کند.
کوین گارنت که در قراردادش بندی داشت که مانع از انتقال او به تیم های دیگر می شد، ۳۰ دقیقه قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات اطلاع داد که از این بند قرارداد صرفنظر می کند تا انتقالش امکان پذیر شود.
کوین گارنت در سال ۱۹۹۵ و بلافاصله پس از پایان دبیرستان از طریق درفت وارد NBA شد و ۱۲ سال اول دوران حرفه ای خود را در مینسوتا گذراند. این بازیکن در طول دوران بازی خود در تیمبرولوز، این تیم را برای ۸ بار حضور در پلی آف رهبری کرد و در سال ۲۰۰۴ که عنوان MVP فصل را کسب کرد، آنها را به فینال کنفرانس غرب رساند.
مینسوتا در سال ۲۰۰۷ گارنت را به بوستون سلتیکس منتقل کرد و سلتیکس در اولین فصلی که گارنت را در اختیار داشت، قهرمان لیگ شد. گارنت تا شب درفت ۲۰۱۳ که به همراه پاول پیرس به بروکلین نتز منتقل شد، در بوستون ماند.
این بازیکن حالا به مینسوتا بازگشته است و طبق اظهار نظر لری سندرس، سرمربی تیمبرولوز، تا بازی خانگی چهارشنبه شب برابر واشنگتن ویزاردز به میدان نخواهد رفت.
تدیوس یانگ ۲۶ ساله در دوران آمادگی خود قرار دارد و هرچه از فصل گذشته، عملکرد خود را بهبود داده است. به همین دلیل مینسوتا در ابتدا تمایلی به از دست دادن او نداشت اما با توجه به اینکه این بازیکن می توانست برای فصل آینده ۱۰ میلیون دلار از مینسوتا دریافت کند و همچنین جثه کوچکش برای بازی کردن در پست ۴، به نظر می رسد در برنامه های بلند مدت این تیم جایی نداشته است.
گارنت از نظر قدرت هجومی و شرکت در حملات افت داشته است و اغلب در شب دوم از بازی هایی که به صورت پی در پی برگزار می شوند، بازی نمی کند. اما همچنان در دفاع و ریباند عملکرد خوبی دارد و علاوه بر آن، نقش رهبری تیم در رختکن را به خوبی ایفا می کند که باعث می شود برای تیم جوانی چون مینسوتا ارزشمند باشد. این بازیکن در مسابقات این فصل به طور متوسط در هر مسابقه ۲۰٫۳ دقیقه بازی کرده و میانگین ۶٫۸ امتیاز را به ثبت رسانده است.
تیم مینسوتا تیمبرولوز بدون کوین گارنت هرگز به مرحله حذفی راه نیافته است. گرچه گارنت همان بازیکنی که در سال ۲۰۰۷ از این تیم جدا شد نیست اما تیمبرولوز امیدوار است وقتی که آنها بار دیگر به پلی آف رسیدند، گارنت نقش پررنگی در حضور آنها داشته باشد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. jwall گفت:

    مینسوتا داره کم کم قوی میشه

  2. BB گفت:

    ادمین حامد بازی نداره؟

  3. saeed گفت:

    Top 10 کوین گارنت در مینسوتا توسط nba.com منتشر شده .
    اینم لینکش : http://nba.cdn.turner.com/nba/.....76x324.flv

  4. almost black گفت:

    دست داش سعید گلم در نکنه

  5. این بازیکن ۳ ساله که تموم شده ست

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *