بروکلین نتز پیراهن شماره ۵ جیسون کید را بازنشسته خواهد کرد

بروکلین نتز پیراهن شماره 5 جیسون کید را بازنشسته خواهد کرد

تیم بروکلین نتز پیراهن شماره ۵ جیسون کید را در مراسمی قبل از بازی پیش فصل ۱۷ اکتبر مقابل میامی هیت در بارکلیز سنتر بازنشسته خواهد کرد.
جیسون کید که در روز ۱۲ ژوئن به عنوان سرمربی نتز استخدام شد،قبلا به عنوان گارد راس این تیم درخشیده بود.کید در بیانیه ای در این مورد گفت:”این افتخار بزرگ و سرافرازانه ای است و من همیشه آن را گرامی خواهم داشت.برای بازشناخت دوران یک ورزشکار در هر تیمی،هیچ چیز نمی تواند بهتر از شماره بازنشسته او باشد و این حرکت باشگاه نتز،به بخش بسیار مهمی از دوران حرفه ای من که به عنوان یک بازیکن در این تیم صرف شد،اعتبار می دهد.”
کید در فاصله سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به مدت بیش از ۶ فصل برای نیوجرسی نتز بازی کرد و متوسط ۱۴٫۶ امتیاز،۹٫۱ پاس منجر به گل و ۷٫۲ ریباند را به ثبت رساند.او نتز را برای حضور در فینال سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ ان بی ای رهبری کرد.
میخائیل پروخاروف،مالک بروکلین نتز نیز گفت:”گرم ترین تبریک من به جیسون کید این است که ما دوران حرفه ای برجسته او به عنوان یک بازیکن و سهم عظیمش در تاریخ نتز را به یادگار نگه می داریم.وقتی فصلی بسته می شود،خیلی زود فصل دیگری نوشته خواهد شد و من می دانم که همه ما به نبال این هستیم که موفقیت های جیسون ادامه پیدا کند.”
کمتر از دو هفته پس از آنکه کید بازنشستگی خود را اعلام کرد،تیم نتز او را به عنوان مربی خود معرفی کرد.
همچنین یک منبع به تایید کرد که کید بخشی از سهام اندک جی زی در تیم نتز را خواهد خرید.
کید ششمین بازیکن تاریخ نتز خواهد بود که شماره اش در سالن این تیم به اهتزاز در می آید.او به جمع درازن پترویچ (شماره ۳)،جان ویلیامسون (شماره ۲۳)،بیل ملکیونی (شماره ۲۵)،جولیوس اروینگ (شماره ۳۲) و چارلز باک ویلیامز (شماره ۵۲) خواهد پیوست.
Jason Kidd با ۴۶۲۰ پاس منجر به گل،۹۵۰ توپ ربایی،۸۱۳ پرتاب سه امتیازی موفق و ۶۱ تریپل دابلی که در این تیم انجام داده است،در همه موارد رکورد دار این تیم است.
این بازیکن در زمان حضورش در نتز ۵ بار برای حضور در ترکیب تیم آل استار انتخاب شد و تیم نتز را برای ۶ حضور متوالی در مرحله پلی آف NBA رهبری کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *