توافق دیرک نویتزکی و دالاس برای امضای قرارداد ۲ ساله

توافق دیرک نویتزکی و دالاس برای امضای قرارداد 2 ساله

به گفته منابع، دیرک نویتزکی و دالاس موریکس بر سر کلیات قراردادی ۲ ساله به مبلغ ۴۰ میلیون دلار به توافق رسیدند. به این ترتیب، نویتزکی در صورت تمایل تا ۴۰ سالگی در لیگ حضور خواهد داشت.
طبق گفته منابع، طرفیت هنوز روی برخی از جزئیات قرارداد جدید کار می کنند اما مفاد مالی این قرارداد که طی آن سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار به نویتزکی پرداخت خواهد شد، مورد توافق قرار گرفته است. نویتزکی در دو فصل گذشته در قرارداد خود به دالاس تخفیف داده و قراردادهایی کمتر از حد انتظار امضا کرده بود.
دالاس پیش از توافق با نویتزکی، دو ناکامی را در بازار آزاد نقل و انتقالات تجربه کرد و پس از آن از فضای مالی قابل توجه خود، برای جذب چند بازیکن استفاده کرد. آنها در آغاز بازار آزاد، نتوانستند حسن وایت‌ساید و مایک کانلی را جذب کنند، اما ناگهان هریسون بارنز و اندرو بوگت را در دسترس دیدند و این دو بازیکن را به ترکیب اضافه کردند.
به گفته منابع سال دوم قرارداد نویتزکی به صورت player option خواهد بود که این امکان را به قهرمان ۶ باره امتیازآوری لیگ می دهد، تا پس از پایان سال اول، در مورد سال دوم قرارداد خود تصمیم بگیرد. نویتزکی که در روز ۱۹ ژوئن ۳۸ ساله شد، پس از حذف تیمش در راند اول پلی آف با شکست مقابل اکلاهما سیتی، بارها گفته بود سناریوی ایده آلش این است که دو فصل دیگر بازی کند. البته او خاظر نشان کرده بود که می خواهد در پایان فصل ۲۰۱۶-۱۷، بار دیگر شرایط را بسنجد.
از ماه می که مشخص شد نویتزکی احتمالا از سال دوم قرارداد قبلی اش به مبلغ ۸٫۷ میلیون دلار صرفنظر می کند و برای اولین بار از تابستان ۲۰۱۴ بازیکن آزاد می شود، دالاس و دیگر تیم های لیگ انتظار داشتند که این فروارد آلمانی به ترک دالاس فکر نکند؛ دالاسی که در شب درفت ۱۹۹۸ او را جذب کرد و نویتزکی به کلیدی ترین مهره تاریخ این تیم بدل شد.
نویتزکی در ۱۸ سال حضورش در لیگ، یک جایزه MVP فصل (۲۰۰۷) و یک جایزه MVP فینال (۲۰۱۱) کسب کرده است و ۱۳ بار برای حضور در آل استار انتخاب شده است. او با ۲۹۴۹۱ امتیازی که در NBA کسب کرده، این فرصت را دارد که در صورت مصدوم نشدن، در فصل ۲۰۱۷-۱۸، ویلت چمبرلین را پشت سر بگذارد و به جمع ۵ بازیکن امتیازآور تاریخ ان بی ای بپیوندد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.