تیم بسکتبال امریکا قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ شد

تیم بسکتبال امریکا قهرمان المپیک ریو 2016 شد

تیم بسکتبال مردان امریکا با غلبه بر صربستان، قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ شد.
تیم های بسکتبال صربستان و امریکا روز ۲۱ آگست در فینال المپیک برابر هم قرار گرفتند. امریکا در این دیدار با حساب ۹۶ بر ۶۶ حریف خود را در هم کوبید تا سومین مدال طلای متوالی و پانزدهمین مدال طلای تاریخ خود در رقابت های المپیک را کسب کند.
کوین دورنت از امریکا با کسب ۳۰ امتیاز، ۳ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۱ بلاک شات، ستاره تیمش در این مسابقه بود.
این بازی در دقایق نخست پایاپای دنبال می شد اما امریکا از دقایق پایانی کوارتر نخست کنترل بازی را در دست گرفت. بازی خوب دورنت در کوارتر دوم، به امریکا کمک کرد این کوارتر را با برتری ۳۳ بر ۱۴ پایان دهد. ایالات متحده با برتری ۲۷ بر ۱۴ در کوارتر سوم، اختلاف امتیاز خود با حریف را افزایش داد. مایک شیشفسکی از دقایق ابتدایی کوارتر چهارم و با افزایش اختلاف امتیاز، بازیکنان ذخیره خود را به زمین فرستاد.

تیم بسکتبال امریکا قهرمان المپیک ریو 2016 شد

تیم بسکتبال امریکا با کسب این پیروزی، هفتاد و ششمین برد متوالی خود در مسابقات رسمی بین المللی را به دست آورد تا شیشفسکی با طلای المپیک از تیم ملی خداحافظی کند.
با کسب این مدال طلا، تعداد مدال های کارملو انتونی در المپیک به ۳ مدال طلا و ۱ برنز رسید تا این بازیکن پرمدالترین ورزشکار مرد تاریخ بسکتبال المپیک لقب گیرد.
تیم بسکتبال صربستان که تنها یک بار در سال ۱۹۹۶ روی سکوی المپیک رفته بود، با نایب قهرمانی در این رقابت ها، مدال نقره ای که ۲۰ سال پیش در مسابقات المپیک کسب کرده بود را تکرار کرد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.