جان وال در واشنگتن می ماند

Wizards and Wall agree to contract extension

جان وال از سال ۲۰۱۰ که به عنوان اولین بازیکن درفت توسط واشنگتن انتخاب شد،حدود یک چهارم بازی ها را از دست داده است.او هرگز در آل-استار نبوده است و تیم او نیز نتوانسته بیش از ۲۹ پیروزی در فصل عادی به دست آورد.
با این حال بازی این بازیکن و به تبع آن بازی تیمش،فصل گذشته و هنگامی که او از آسیب دیدگی رها شد،به طور قابل توجهی بهتر شد.با توجه به اینکه واشنگتن ویزاردز ریسک امضای قرارداد جدید با این گارد راس را پذیرفته است،او کلیدی ترین بازیکن تیمش باقی خواهد ماند.دو شخص نزدیک به این معامله می گویند این یک قرارداد با حداکثر مبلغ است و ویزاردز چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار برای ۵ سال به وال خواهد پرداخت.
Ted Leonsis مالک باشگاه ویزاردز در مراسم اعلام این خبر گفت:”او سنگ بنای تیم ما است و ما کاملا تمایل داریم تا تیم را بر پایه وال بنا کنیم.”
وال پس از آنکه یک سال در کالج کنتاکی بازی کرد،در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین بازیکن درفت انتخاب شد.او بلافاصله به بازی ساز اصلی باشگاه ویزاردز تبدیل شد که در پنج فصل گذشته مرحله پلی آف رقابت ها را از دست داده است.
این بازیکن در ۱۸۴ بازی که در ۱۷۲ تای آنها شروع کننده بوده است به طور متوسط در ۳۵٫۸ دقیقه موفق به ثبت ۱۶٫۹ امتیاز،۸ پاس منجر به گل،۴٫۴ ریباند و ۱٫۵ توپ ربایی شده است.آسیب دیدگی های مختلفی که برای او پیش آمده موجب شده او به طور متوسط ۲۱ بازی را در هر فصل از دست بدهد.وال در فصل ۲۰۱۲-۱۳ به دلیل مصدومیت در کاسه زانوی چپ،تنها در ۴۲ بازی به میدان رفت.
وال ۲۲ ساله پس از بازگشت از این مصدومیت با متوسط ۱۸٫۵ امتیاز،بهترین متوسط امتیاز دوران حرفه ایش را به ثبت رساند.او همچنین توانست ۷٫۶ پاس منجر به گل،۴ ریباند و ۱٫۳ توپ ربایی را در ۳۲٫۷ دقیقه به دست اورد.جان وال در اواخر فصل گذشته شروع به برداشتن گام های بلندتری کرد و نشانه هایی از خود به عنوان یک شوت زن بیرونی نشان داد.واشنگتن بدون او رکورد ۵ برد و ۲۸ باخت و با او رکورد ۲۴ برد و ۲۵ باخت را به ثبت رساند.
اگر وال نمی توانست در تعطیلات امسال با ویزاردز به توافقی دست یابد،در سال ۲۰۱۴ به یک بازیکن آزاد نامحدود تبدیل می شد.
ویزاردز با داشتن وال و انتخاب دو بازیکن شماره ۳ درفت در دو سال گذشته (بردلی بیل در پست گارد شوتزن و اتو پورتر در پست فروارد کوچک) امیدوار است بتواند با دیگر تیم ها رقابت داشته باشد.
در مراسم اعلام این خبر وال اعلام کرد هر کاری بتواند انجام خواهد داد تا این تیم جایگاهی که به آن تعلق دارد را بازپس گیرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. شیرکو گفت:

    با تشکر از سایت به روزتون♥

  2. mohammedlahiji گفت:

    مثل این که نیویورک به حدادی علاقه نشون داده

    • admin گفت:

      بله،خبرش رو realgm منتشر کرد.فعلا که حامد مشغول رقابت های قهرمانی آسیاست 😐

      • mohammedlahiji گفت:

        نیویورک بره واسش از تیم هایی که بوده بهتره

        • admin گفت:

          درسته نیویورک تیم خوبیه،اما الان تو ترکیبش ۳ تا سنتر داره:تایسون چندلر،آندریا بارنیانی و ارل بارون.چندلر و بارنیانی فصل آینده حتما تو نیویورک هستن اما بارون هنوز با نیویورک قرارداد نداره.پس حامد می تونه جایگزین اون بشه.
          به نظرم اگه بتونه به یه تیم ضعیف تر بره براش بهتر هست،چون می تونه دقایق بیشتری بازی کنه.
          البته این نکته رو هم باید در نظر داشته باشیم که چندلر بازیکنی هست که زیاد خطا می کنه و بارنیانی هم معمولا زیاد مصدوم میشه و همین دو مورد در صورتی که حامد با نیکس به توافق برسه می تونه شانس بازی کردنش رو افزایش بده.

          • mohammedlahiji گفت:

            بارنیانی معمولا پاور فروارده بازی میکنه و شوت زنه کم پیش میاد سنتر بازی کنه

          • admin گفت:

            بله درسته.
            البته نیکس کنیون مارتین رو هم داره که درسته پست اصلیش پست ۵ نیست،اما فصل قبل گاهی اوقات سنتر بازی می کرد.حامد اگه عملکرد خوبی داشته باشه می تونه سنتر دوم نیکس بشه.البته همه اینها به تفکرات مایک وودسن بستگی داره و اینکه بخواد چه جوری از بازیکناش استفاده کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *