لبران جیمز و استفن کری بهترین بازیکنان NBA در فوریه ۲۰۱۶ لقب گرفتند

لبران جیمز و استفن کری بهترین بازیکنان NBA در فوریه 2016 لقب گرفتند

لبران جیمز از کلیولند کولیرز و استفن کری از گلدن استیت واریورز عنوان بهترین بازیکنان NBA در کنفرانس های شرق و غرب در فوریه ۲۰۱۶ را از آن خود کردند.

لبران جیمز با میانگین ۲۴٫۸ امتیاز در این ماه، پیشتاز بازیکنان کنفرانس شرق در این فاکتور بود. این بازیکن متوسط ۷٫۳ پاس منجر به گل (رتبه ۲ مشترک کنفرانس) را نیز ثبت کرد و به کلیولند کمک کرد در این ماه رکورد ۸ برد و ۵ باخت را ثبت کند. جیمز در یکی از باخت های کلیولند در ترکیب این تیم حضور نداشت. او در این ماه میانگین ۷٫۴ ریباند و ۱٫۷ توپ ربایی را به دست آورد و ۴۹٫۶ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد. جیمز و راسل وستبروک از اکلاهما سیتی تنها بازیکنان لیگ بودند که در ماه فوریه میانگین حداقل ۲۰ امتیاز، ۷ ریباند و ۷ پاس منجر به گل را ثبت کردند. این بازیکن در ۴ مسابقه دابل دابل کرد و با کسب ۲۱ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۰ پاس منجر به گل در پیروزی ۱۲۰ بر ۱۰۰ تیمش مقابل ساکرامنتو کینگز در ۸ فوریه، اولین تریپل دابل فصل خود را ثبت کرد.

استفن کری با میانگین امتیاز ۳۶٫۷ (رتبه ۱ لیگ) که بهترین میانگین امتیاز در یک ماه تقویمی با حداقل ۱۰ مسابقه از مارس ۲۰۰۷ (کوبی برایانت با میانگین ۴۰٫۴) بود، گلدن استیت واریورز را برای ثبت رکورد ۹ برد و ۱ باخت رهبری کرد. گارد گلدن استیت که در دو مسابقه حداقل ۵۰ امتیاز کسب کرد، متوسط ۷٫۳ پاس منجر به گل و ۵٫۶ ریباند را نیز به ثبت رساند و ۵۴٫۹ درصد از مجموع شوت ها و ۵۳٫۶ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. این بازیکن با به ثمر رساندن سه امتیازی پیروزی بخش تیمش در بازی برابر اکلاهما سیتی در ۲۷ فوریه، رکورد بیشترین سه امتیازی موفق در یک مسابقه در تاریخ NBA (12 سه امتیازی) را تکرار کرد. او نخستین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که در دو بازی متوالی حداقل ۱۰ سه امتیازی به ثمر رسانده است. کری در ماه فوریه رکورد رکورد بیشترین سه امتیازی ثبت شده در یک فصل که در اختیار خودش بود و همچنین رکورد بازی های متوالی با حداقل یک شوت سه امتیازی که در اختیار کایل کورور بود را شکست.

بازیکنان زیر دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن ماه در کنفرانس های شرق و غرب بودند:
آیزیاه تامس از بوستون، بروک لوپز از بروکلین، کمبا واکر از شارلوت، چندلر پارسونز از دالاس، جیمز هاردن از هیوستن، کریس پاول از کلیپرز، انتونی دیویس از نیو اورلینز، دیمین لیلارد از پرتلند، کوای لئونارد از سن آنتونیو، کایل لوری از تورنتو و جان وال از واشنگتن.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. رضا گفت:

    با سلام کریمی هستم
    من از۱۲ سالگی بسکتبال بازی می کردم
    اول طرفدار مایکل جردن بودم و الان طرفدار لبرون جیمز هستم بهترین بازیکن کنفرانس شرق ??

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *