دوایت هاوارد در حال فراگیری حرکات Dream Shake حکیم اولاجوان

دوایت هاوارد در حال فراگیری حرکات "Dream Shake" از حکیم اولاجوان

حدود یک ماه پیش که هیوستون راکتز در تب و تاب آوردن دوایت هاوارد به این تیم بود،برنامه جذب یکی از بازیکنان تالار مفاخر NBA را نیز در سر داشت تا بازی پست هاوارد را بهبود بخشد.راکتز با پشتکار در حال کار بر روی اضافه کردن حکیم اولاجوان به تیمش بود.کسی که به عنوان استاد حرکات “Dream Shake” شناخته می شود و بازیکنی که در سال های ۱۹۹۴ و ۹۵ تیمش را در راه قهرمانی رهبری کرد.
حکیم مجموعه حرکاتی شامل چرخش،جهش و پریدن به عقب و پرتاب توپ به سمت حلقه،داشت که توسط خود او معرفی شد و تقریبا او را در حمله غیر قابل کنترل می کرد.او این حرکات را که شامل مجموعه ای از حرکات پا و حرکت فریب دهنده سر در زمانی که پشتش به سبد بود یا با مدافع حریف رو در رو بود،را توسعه داد و این حرکات امروزه با نام “Dream Shake” شناخته می شوند.برای درک بهتر این حرکات ویدئو زیر را ببینید.(دانلود ویدئولینک کمکی)

Jason Friedman از سایت Rockets.com روز ۱۲ آگوست در توییتر خود نوشته است که هاوارد در حال فراگیری درس های حرکات POST از اولاجوان است.در جلسه تمرینی این روز که کوین مک هیل (سرمربی راکتز) نیز در آن حضور داشته است یکی از این حرکات با نام Dream Shake 101 تمرین شده است.
هاوارد پیش از این و در زمانی که در اورلاندو مجیک بازی می کرد نیز به طور خصوصی با اولاجوان تمرین کرده بود.او همچنین در زمان حضورش در مجیک،با پاتریک اوینگ و کلیفورد ری تمرین کرده بود.
این که هاوارد چگونه می تواند حرکات سریع پاهای اولاجوان را با بازی خود ترکیب کند و اینکه چقدر طول می کشد تا این کار را انجام دهد سوالی است که شاید بیشتر از ما،بازیکنان هیوستون مثل جیمز هاردن،چندلر پارسونز و جرمی لین مشتاق دانستن جواب آن باشند؛چراکه در صورتی که هاوارد بتواند این مشخصه ها را به بازی خود اضافه کند کار این بازیکنان در محیط پیرامونی آسانتر خواهد شد.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. pooyajames گفت:

    ولی من فکر کنم جدا از اینکه این تمرینات بهش کمک میکنه بهتر کار کنه ولی سبک هاوارد زیاد با حکیم جور در نمیاد. یجوری حکیم خیلی ظریف تر کار میکنه نسبت به هاوارد

    • admin گفت:

      خب هاوارد یه بازیکن قدرتیه و هیچ وقت سرعت بالایی تو حرکاتش نداشته.احتمالا یکی از دلایل این تمرینات هم اینه که هاوارد رو سرعتش کار کنه.
      ضمن اینکه هاوارد هیچ وقت شوت منطقه ای نمیزنه که شاید بعد از این تمرینات تو این زمینه بهتر بشه.
      البته به نظر من هم خیلی زمان نیازه که هاوارد بتونه شوت های منطقه ایش رو بهتر کنه.مگه اینکه اولاجوان معجزه ای انجام بده 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *