فروارد رأس؛پست جدید لبرون جیمز

لبرون جیمز

لبرون جیمز در طول زندگی حرفه ای اش،همواره با بازیکنان بزرگ پیش از خود مقایسه شده است.اما اگر میامی هیت طبق برنامه ای که برای حمله در این فصل در نظر گرفته است،پیش برود،جیمز می تواند کاری را انجام دهد که تا به حال هیچ بسکتبالیستی انجام نداده است.
میامی هیت در مسیر قهرمانی NBA در سال ۲۰۱۲ نوسان زیادی داشت.این تیم در سه بازی متوالی فینال کنفرانس شرق مقابل سلتیکس باخت و در نهایت با تغییر استراتژی پایه خود توانست از سد این تیم عبور کند.گرچه این تغییر استراتژی غیر معمول بود اما در نهایت موثر واقع شد.
چنان تغییری در آن زمان ضروری بود زیرا کریس باش مصدوم شده بود و هیت به سایر بازیکنان ذخیره خود اعتماد نداشت.بنابراین اریک اسپولسرا (سرمربی میامی) لبرون جیمز را که معمولا در پست ۳ (اسمال فروارد) بازی می کرد،به عنوان پاور فروارد (پست ۴) در بازی قرار داد.این استراتژی به قدری خوب نتیجه داد که اسپولسرا پس از رفع مصدومیت کریس باش و بازگشتش،پست لبرون را عوض نکرد و در عوض کریس باش را به پست سنتر منتقل کرد.
حالا به نظر می رسد Spoelstra می خواهد این روش را مانند یک اختراع ثبت کند.پس از مشاهده موفقیت جیمز در پست گارد راس در هنگام حمله و پست پاورد فروارد در هنگام دفاع،در لحظات کلیدی در بازی های پلی آف،اسرار میامی هیت به این سیستم دو برابر شده است.
در نتیجه لبرون جیمز امسال می تواند در دو پست گارد راس و پاور فروارد به صورت مختلط بازی کند؛چیزی که پیش از این هرگز در سیستم های پایه ای NBA دیده نشده است.
قطعا این راهی است که میامی در تعطیلات تابستان در آن قدم گذاشته است.برای سومین سال متوالی هیت تصمیم گرفته بازیکن پست ۵ به ترکیبش اضافه نکند و به جای آن بازیکنان منطقه ای جذب کرده است.
جیمز در این باره گفت:”من فکر می کنم این خیلی عالیه.من همیشه به اسکاتی پیپن و مجیک جانسون نگاه می کنم.جانسون یه گارد راس ۶ فوت و ۹ اینچی بود که می تونست تو پست های مختلف بازی کنه.اسکاتی هم در مثلث حمله فروارد راس بازی می کرد.گرنت هیل هم زمانی که برای اولین بار در تیم دیترویت پیستونز بود نوعی از پست فروارد راس رو بازی می کرد.”
در واقع بازیکنان فروارد راس متعددی وجود دارد اما این پست با بازی اسکاتی پیپن به رسمیت شناخته شد.
جیمز در بیشتر دوران بازی خود یک پست را بازی کرده است.او در نه فصل حضورش در NBA همیشه در تیمش بیشترین پاس منجر به گل را به هم تیمی هایش داده است.اما تمام مدت بازی به عنوان فروارد راس بازی کردن چیز جدیدی است.
هیت در تابستان ری آلن و راشارد لوییس را به بازیکنان شوتزن منطقای خود شامل،دوین وید،شین بتیر،مایک میلر،ماریو چالمرز،نوریس کول و کینگ جیمز (لبرون) اضافه کرده است.راشارد لوییس از نظر فنی در بیشتر دوران بازی خود یک پاور فروارد بوده است اما معمولا در فاصله دور از سبد بازی می کند.شین بتیر نیز در طول مرحله playoffs ان بی ای در سال ۲۰۱۲،گاهی اوقات در پست پاور فروارد بازی کرده است.اما لبرون جیمز کسی بود که در لحظات پایانی بازی ها در این پست بازی می کرد.
اریک اسپولسرا در مورد راشارد لوییس که فصل گذشته با مصدومیت ۲۸ بازی برای واشنگتن ویزاردز انجام داد گفته است که او می تواند بازیکنان هم پست خود در تیم حریف را دفاع کند.البته میامی در این پست یودانیز هزلم را نیز در اختیار دارد.اما بهترین پاور فروارد دفاعی این تیم،همان طور که در پلی آف فصل گذشته به اثبات رسید بدون شک LeBron James است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. omid گفت:

    damet garm

    ۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *