قرارداد دو ساله گرگ اودن با میامی هیت

قرارداد دو ساله گرگ اودن با میامی هیت

گرگ اودن،انتخاب شماره ۱ سابق درفت،تصمیم گرفت با مدافع دو عنوان قهرمانی NBA یعنی میامی هیت قرارداد امضا کند تا با تلاش برای بازگشت دوباره به بسکتبال،به ماه ها تعلیق دوران حرفه ای خود پایان دهد که به دلیل مصدومیت های متعدد زانو نابود شده بود.هیت تیمی بود که مدتی طولانی به عنوان کاندیدایی برای مقصد اودن شناخته می شد و حالا یک سنتر ۷ فوتی دارد که به آنها برای کسب سومین قهرمانی متوالی کمک کند.
Mike Conley Sr یکی از نمایندگان اودن،جمعه شب گفت این سنتر سابق پورتلند پیشنهاد حدود ۱ میلیون دلاری هیت برای فصل پیش رو را پذیرفته است و در فصل ۲۰۱۴-۱۵ نیز می تواند برای ماندن در این تیم یا رفتن از آن تصمیم بگیرد.
کانلی گفت:”او فقط فکر می کنه میامی براش بهترین جاست.جایی که او اونجا قرار داره و مخصوصا به چطور برگشتن او مربوطه.او می تونه تو یه تیم برنده باشه و به آرامی مسیر خودش رو طی کنه.”
کانلی گفت انتظار می رود این قرارداد اوایل هفته آینده به طور رسمی امضا شود.
ماریو چالمرز،گارد راس میامی هیت در این مورد گفت:”فکر می کنم یک بازیکن ۷ فوتی می تونه به تیم ما کمک کنه.پیدا کردن همچین بازیکنی سخته.من از روزهای دبیرستان اودن رو می شناسم،با او چند بار در این مورد حرف زدم و شما فقط باید برای بهترین ها امیدوار باشید.”
اودن جمعه شب به ESPN.com گفت او هنوز کارهای زیادی دارد که انجام دهد و میامی هیت در طول فرآیند استخدام به خوبی از این قضیه آگاه بود.این بازیکن از ۵ دسامبر ۲۰۰۹ که در یک بازی دچار شکستگی در ناحیه کاسه زانو شد،در NBA بازی نکرده است اما میامی هیت مسلما از او انتظار ندارد که دقایق زیادی را در زمین حضور داشته باشد.زیرا آنها قسمت اعظم فرایندی را که منجر به دو قهرمانی آخر لیگ شده است،طی کرده اند و قطعا دوست دارند فصل آینده سومین قهرمانی را نیز کسب کنند.
اریک اسپولسترا،سرمربی میامی هیت در ملاقاتی که ماه گذشته در ایندیانا پلیس با اودن داشت،برنامه های میامی را برای این پست بالقوه و اودن تشریح کرد و هر آنچه که در آن مکالمه گفته شد،در مدت زمان باقی مانده فرآیند تصمیم گیری اودن تاثیر گذار بوده است.
کانلی در این مورد گفت:”این واقعیت که مربی اسپولسترا به همه حقایق اشاره کرد،موقعیت اودن را درک کرد و به خواسته او پی برد،بکلی اودن را تحت تاثیر قرار داد.”
پس از لبرون جیمز که انتخاب شماره ۱ درفت در سال ۲۰۰۳ بود،اودن دومین انتخاب شماره ۱ درفت در ترکیب میامی است.لبرون هنگامی که اودن سنتر دانشگاه اوهایو استیت بود،به بازی این بازیکن علاقمند بود.اودن بعد از یک فصل کالج را ترک کرد،سپس در درفت سال ۲۰۰۷ توسط پورتلند به خدمت گرفته شد.
به دلیل مجموعه ای از مصدومیت ها،جذب اودن یک شکست غیر عادی بود.اودن در طول بیش از ۴ فصل حضورش در بلیزرس،تنها در ۸۲ بازی به میدان رفت و متوسط ۹٫۴ امتیاز،۷٫۳ ریباند و ۱٫۴ بلاک شات را به ثبت رساند.او همچنین ۵۸ درصد شوت های خود را گل کرد.
از روی که این بازیکن درفت شد آسیب دیدگی ها گریبان او را گرفت.عمل جراحی “شکستگی کوچک” در زانوی راست به فصل اول حضور این بازیکن در لیگ،قبل از اینکه آغاز شود،پایان داد.او پس از مدت ها انتظار اولین بازی خود در NBA را در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۸ انجام داد،اما در کمال بد شانسی پای راستش در بازی پیچ خورد و ۲ هفته از میادین دور بود.
آسیب دیدگی مهم بعدی او در ماه فوریه همان فصل روی داد؛جایی که قسمتی از کاسه زانوی چپ او شکست و او حدود ۱ ماه را از دست داد.اودن در ۲۱ بازی باقی مانده فصل حاضر شد که شامل ۱۵ بازی در فصل عادی و ۶ بازی در پلی آف بود؛جایی که پورتلند توسط هیوستون راکتس حذف شد.
او از زمان پیوستن به ان بی ای تنها ۲۱ بازی انجام داده بود و به نظر می رسید شکستن کاسه زانوی او در سال ۲۰۰۹ ضربه بزرگی به مسیر پیشرفت این بازیکن زده است.اما این پایان کار نبود و یک عمل جراحی “شکستگی کوچک” دیگر در نوامبر ۲۰۱۰ انتظار او را می کشید و یک عمل دیگر نیز در اوایل سال ۲۰۱۲ انجام شد که در واقع به دوران حرفه ای این بازیکن با پورتلند تریل بلیزرس پایان داد و این تیم او را در ماه مارس ۲۰۱۲ بازیکن آزاد اعلام کرد.
پت رایلی،رئیس باشگاه میامی هیت اوایل تابستان و هنگامی که از او سوال شد که آیا اودن هنوز می تواند تاثیر گذار باشد،گفت:”زمان به ما خواهد گفت.”
سن آنتونیو،نیو اورلئانز،دالاس،آتلانتا و ساکرامنتو دیگر تیم هایی بودند که در این تابستان در رقابت برای جذب اودن جدی بودند.تعدادی از باشگاه های دیگر نیز خواهان این بازیکن بودند که البته علاقه آنها کمتر بود.
با این حال میامی هیت این بازی را با مبلغ مقرون به صرفه ای به دست آورد.
میامی ماه گذشته از قانون amnesty برای کنار گذاشتن مایک میلر استفاده کرد تا در طول ۲ سال آینده ۳۵ میلیون دلار در میزان پرداخت مالیات لوکس خود صرفه جویی کند.احتمالا اودن در هر تیم دیگری می توانست دستمزد بیشتری دریافت کند اما هیت در طول ۳ تابستان گذشته بارها نشان داده است که می تواند بازیکنانی را جذب کند که پول کمتری دریافت می کنند تا جزو تیمی باشند که در کورس قهرمانی قرار دارد.
کانلی گفت:”اودن می خواهد برای قهرمانی رقابت کند.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *