لیگ تابستانی NBA

لیگ تابستانی NBA

لیگ تابستانی NBA که شامل لیگ تابستانی لاس وگاس و لیگ تابستانی اورلاندو است، لیگی است که تیم های NBA با ترکیبی متفاوت از ترکیب اصلی خود در ان بی ای در آن شرکت می کنند.معمولا ترکیب تیم ها در این لیگ را بازیکنان سال اولی NBA و بازیکنان جوان نیمکت نشین تشکیل می دهند.گاهی اوقات حتی بازیکنانی که در ان بی ای بازی نمی کنند نیز در این لیگ شرکت می کنند.از مزایای این لیگ این است که طرفداران تیم ها و همچنین رسانه ها،از سطح بازیکان سال اولی ان بی ای (rookies) مطلع می شوند.
لیگ تابستانی لاس وگاس یکی از دو لیگ تابستانی حرفه ای در ایالات متحده است.لیگ تابستانی دیگر از سال ۲۰۰۸ توسط باشگاه اورلاندو مجیک برگزار می شود و لیگ تابستانی اورلاندو نام داد.لیگ دیگری با نام Rocky Mountain Revue نیز تا سال ۲۰۰۹ توسط باشگاه یوتا جاز برگزار می شد که به دلیل استقبال کم تیم ها،دیگر برگزار نمی شود.
تاریخچه لیگ تابستانی ان بی ای
اولین دوره این لیگ در سال ۲۰۰۴ در دانشگاه نوادا لاس وگاس،با حضور شش تیم NBA برگزار شد.این لیگ کم کم با استقبال بیشتری از طرف تیم های لیگ ان بی ای مواجه شد.به طوری که در سال ۲۰۰۵ تعداد ۱۵ تیم در این لیگ شرکت کردند.در سال ۲۰۰۷ واژه “NBA” به نام این لیگ اضافه شد و در سال ۲۰۰۸ نیز این لیگ با پشتیبانی مالی شرکت EA Sports با حضور ۲۲ تیم برگزار شد.
توضیحاتی درباره این لیگ
در این مسابقات نتیجه بازی ها زیاد مهم نیست.در واقع این لیگ فرصتی به بازیکنان شاخص می دهد تا مهارت هایشان را اثبات کنند.بعضی از این بازیکنان موفق می شوند با بازی خوب در این رقابت ها جایگاه ثابتی در تیم خود،در طول فصل ان بی ای به دست آورند.
نکته جالب در مورد این بازی ها این است که بازیکنانی که با تیم ها قرارداد ندارند فقط در طول لیگ تابستانی جزو آن تیم محسوب می شوند و پس از پایان این لیگ می توانند توسط تیم های دیگر جذب شوند.مثلا جرمی لین توسط باشگاه دالاس برای بازی در لیگ تابستانی دعوت شد و پس از آنکه در لیگ تابستانی ۲۰۱۰ عملکرد خوبی داشت توسط باشگاه گلدن استست واریورز جذب شد.
لیگ تابستانی امسال
پس از آنکه سال گذشته به دلیل Lockout ان بی ای،لیگ تابستانی و تعدادی از بازی های لیگ ان بی ای برگزار نشد،این بازی ها امسال از سر گرفته می شود.در لیگ امسال رکورد تیم های حاضر شکسته شده و ۲۴ تیم در این دوره شرکت می کنند.این بازی ها امسال از ۱۳ تا ۲۲ جولای برگزار می شود و تعداد ۶۰ بازی بین تیم ها انجام خواهد شد.۱۱ تیم شرکت کننده در این مسابقات در مرحله پلی آف فصل قبل حضور داشتند و یک تیم نیز از بازیکنان لیگ دسته دو NBA موسوم به D-League تشکیل شده است.
همه ۶۰ مسابقه بسکتبال این لیگ توسط شبکه NBATV پوشش داده می شود.
در جدول زیر تیم های شرکت کننده در لیگ امسال و سابقه آنها در لیگ های سال قبل را می بینید.

نام تیم

سال های حضور در لیگ تابستانی ان بی ای

آتلانتا هاوکس

۲۰۱۰

بوستون سلتیکس

۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷

شارلوت بابکتز

۲۰۰۸

شیکاگو بولز

۲۰۰۵،۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

کیلیولند کاوالیرز

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

دالاس ماوریکس

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

دنور ناگتز

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

تیم منتخب D-League

۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

گلدن استیت واریورز

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

هیوستون راکتز

۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰

لس آنجلس کلیپرز

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

لس آنجلس لیکرز

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

ممفیس گریزلیز

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

میامی هیت

۲۰۱۰

میلواکی باکز

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

مینسوتا تیمبرولوز

۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰

نیواورلئان هورنتز

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

نیویورک نیکز

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

فینیکس سانز

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

پورتلند تریل بلیزرس

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

ساکرامنتو کینگز

۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

سن آنتونیو اسپورز

۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

تورنتو رپترز

۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰

واشنگتن ویزاردز

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *