مهمترین نقل و انتقالات NBA در روز ۲ جولای ۲۰۱۳

کوین مارتین-تیاگو اسپلیتر-جی جی ردک

طبق گفته منابع لیگ به یاهو اسپورتس،تیم سن آنتونیو اسپورز قرارداد ۴ ساله جدیدی به مبلغ ۳۶ میلیون دلار را برای حفظ سنتر خود،تیاگو اسپلیتر با این بازیکن نهایی کرد.
اسپلیتر ۲۸ ساله،نقش مهمی در راه یابی اسپورز به فینال NBA داشت و به عنوان یک بازیکن آزاد محدود علاقه تیم های زیادی در سراسر لیگ را برانگیخته بود.
به گفته منابع تیم پورتلند به عنوان یکی از تیم هایی که قصد داشت اسپلیتر را با ارائه یک پیشنهاد نزدیک به ۹ میلیون دلاری جذب کند،مطرح بود،اما نمایندگان اسپلیتر و تیم اسپورز،بر سر بیشتر جزئیات این قرارداد دوشنبه شب و روز سه شنبه به توافق رسیدند.
اسپلیتر در دوران بازی خود در سن آنتونیو متوسط ۱۰٫۵ امتیاز و ۶٫۴ ریباند را به دست آورده است و احتمالا یکی از بازیکنان تاثیر گذار در این تیم،در دوران پس از بازنشسته شدن تیم دانکن خواهد بود.اسپورز این سنتر برزیلی را در درفت سال ۲۰۰۷ به عنوان ۲۸ امین بازیکن یارکشی،انتخاب کرد.
پس از این توافق،توجه تیم سن آنتونیو به امضای قرارداد های جدید با دو بازیکن آزاد خود یعنی مانو جینوبلی و گری نیل معطوف می شود.

منابع لیگ به یاهو اسپورتس گفتند کوین مارتین،بازیکن فصل گذشته اکلاهما سیتی برای امضای یک قرارداد ۴ ساله به مبلغ ۲۸ میلیون دلار با تیم مینسوتا تمبرولوز به توافق رسیده است.
این توافق پس از آنکه تیم مینسوتا برای ثبت یک قرارداد ۳ ساله جدید به مبلغ ۱۶ میلیون دلار با Chase Budinger به توافق رسید،حاصل شد.
مارتین ۳۰ ساله،فصل گذشته متوسط ۱۴ امتیاز را به دست آورد و ۴۵ درصد شوت های خود را وارد سبد کرد.این بازیکن به عنوان بخشی از انتقالی که در آن جیمز هاردن به هیوستون راکتز رفت،به تاندر آمده بود.
مارتین در ۹ فصل حضورش در NBA متوسط ۱۷٫۸ امتیاز را به دست آورده است و خود را به عنوان یک سه امتیازی زن تهدید کننده مطرح کرده است.
به گفته منابع لیگ تیم تاندر به دنبال دورل رایت که یک بازیکن آزاد می باشد است تا جایگزین احتمالی مارتین باشد.

به گفته منابع لیگ تم های لس انجلس کلیپرز،فینیکس سانز و میلواکی باکز به توافقی سه جانبه رسیدند که طی آن جی جی ردک از میلواکی و جرد دادلی از فینیکس به کلیپرز فرستاده می شوند.
طبق این توافق تیم سانز اریک بلدسو،گارد راس کلیپرز و کارن باتلر،فروارد این تیم را دریافت می کند و تیم باکز که با امضای قرارداد و انتقال ردک این معامله را تسهیل کرده است،دو بازیکن راند دوم درفت را دریافت خواهد کرد.
ردیک یک قرارداد ۴ ساله به مبلغ ۲۷ میلیون دلار از طرف کلیپرز دریافت کرده است.
تیم فینیکس سانز زیر نظر مدیر کل جدید خود Ryan McDonough،به سرعت در حال حرکت برای تغییر دادن ترکیب خود است.این تیم الکس لین را که بازیکن شماره ۵ درفت امسال بود در پست سنتر به دست آورد و حالا گارد راس با استعدادی به نام بلدسو را جذب کرده است.
تیم سانز تا روز ۱۰ جولای نمی تواند قرارداد بلدسو را تمدید کند.
مدیر اجرایی جدید کلیپرز و مربی این تیم داک ریورز سه شنبه شب با ردک شام خوردند و نظر او برای پیوستن به کلیپرز و رقابت برای قهرمانی که ردک در سر دارد،بیشتر جلب کردند.
تیم باکز ردک را پیش از انکه فرصت نقل و انتقالات فصل گذشته در ماه فوریه پایان یابد،جذب کرد و در نهایت تصمیم گرفت قرارداد جدیدی با مبلغ ۸ میلیون دلار در هر فصل با این بازیکن امضا کند که حالا باید توسط کلیپرز پرداخت شود.
تیم های کلیپرز و سانز هر کدام یک انتخاب راند دوم درفت آینده خود را به باکز خواهند داد.
این معامله ظرف ۲۴ ساعت شکل گرفت و کامل شد.به گفته منابع هنگامی که کریس پل رسما به کلیپرز اعلام کرد که قرارداد ۵ ساله جدیدی را با این تیم امضا خواهد کرد،داک ریورز تمایل پیدا کرد تا بلدسو جزئی از این معامله باشد.
McDonough که پیش از این در بوستون سلتیکس دستیار مدیر کل تیم بود و در ماه آپریل به عنوان مدیر کل سانز استخدام شد،در زمان حضورش در سلتیکس سعی کرده بود بلدسو را ازای مجموعه ای که شامل فرستادن کوین گارنت به کلیپرز می شد به دست آورد.
فینیکس سانز در حال حاضر دو گارد راس دارد.گران دراگیچ و کندال مارشال که با آمدن بلدسو احتمالا یکی از انها باید از این تیم برود.

منابع : ۱ و ۲ و ۳

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    اندره ایگودالا هم به کینگز پیوست و درانت هم مصاحبه ای در مورد بازسازی تاندر کرده

    • admin گفت:

      نه ایگودالا برای پیوستن به کینگز اعلام بی میلی کرده و گفته علاقه ای نداره به این تیم بره.اینجا رو بخونید.

  2. ali گفت:

    سلام
    شما این مطالب رو چگونه ترجمه می کنید.
    من به یک ترجمه گر خوب نیاز دارم شما می شناسید.

  3. محمد درانت گفت:

    تاندر باید یه فکری بکنه جیمز هاردنو داد کوین مارتینو گرفت بعد اونم داد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *