وداع احساسی گِرِگ پاپویچ با تیم دانکن

وداع احساسی گِرِگ پاپویچ با تیم دانکن

گِرِگ پاپویچ، سرمربی سن آنتونیو اسپرز، روز سه شنبه در حالی که تیشرت سیاهی پوشیده بود که به عکس تیم دانکن مزین شده و عبارت “غیرممکن دست یافتنیست” زیر آن درج شده بود، یک مصاحبه ۱۵ دقیقه ای احساسی در مورد بازنشستگی بزرگترین پاور فروارد تاریخ بسکتبال، تیم دانکن انجام داد و از برنامه هایش برای ترغیب دانکن برای همکاری با اسپرز در آینده خبر داد.
دانکن روز دوشنبه اعلام بازنشستگی کرد اما در کنفرانس خبری روز سه شنبه حضور نداشت.
پاپویچ گفت: “کسانی که با من بزرگ شدن، منو میشناسن، این نشون دهنده تواضع و فروتنی من نیست؛ اگه به خاطر تیم دانکن نبود، من جایگاهی که الان دارم رو نداشتم. اگه دانکن نبود، من یه جایی در یه تیم سطح پایین در امریکا بودم و تلاش می کردم بسکتبال بازی کنم یا مربیگری کنم. دلیلی که من به اینجا رسیدم، دانکنه. او در طول سالیان به زندگی صدها نفر از ما، مربیان و کادر مربیگری، معنا بخشید و هیچوقت حرفی نزد، فقط هر روز اومد و کارش رو انجام داد. زود اومد، دیر رفت، برای کمک به هر بازیکنی از کوچیک تا بزرگ آماده بود و حضور داشت، به این دلیل که در تمام رابطه هاش با افراد، چنین شخصیتی داشت. ”
به گفته منابع به ESPN، پس از بازنشستگی دانکن، تیم اسپرز روز دوشنبه رسما او را از ترکیب کنار گذاشت تا سقف دستمزد خود را کاهش دهد. در حالی که این حرکت تشریفاتی بود، اما اسپرز برای اینکه همه دستمزد ۶٫۴ میلیون دلاری دانکن برای فصل ۲۰۱۶-۱۷ در سقف دستمزدش اعمال نشود و به جای یک فصل در سه فصل بعد توزیع شود، این کار را انجام داد.

دانکن بند player option قرارداد خود را پیش از پایان مهلت قانونی ۲۹ ژوئن اعمال کرد. این بدان معناست که این بازیکن علی رغم بازنشستگی، حقوق کامل خود برای فصل ۲۰۱۶-۱۷ را دریافت خواهد کرد. حقوقی که باید آن را هدیه ای به دانکن در نظر گرفت؛ هدیه ای که در ازای آنچه این بازیکن برای NBA، شهر سن آنتونیو و سازمان اسپرز انجام داد، به او اهدا شد.
پاپویچ در ادامه گفت: “دانکن غیرقابل جایگزینیه. چنین اتفاقی شدنی نیست. همه ما منحصر به فرد هستیم. فکر می کنم همه ما منحصر به فرد هستیم. اما او برای بسیاری از افراد بسیار مهم بوده که انسان رو به تامل وادار می کنه. فکر کردن به رفتن دانکن، تصور رفتن سر تمرین ها و بازی ها، سوار اتوبوس شدن، یه تیکه کیک هویجی براش بردن، هر چیزی رو سخت می کنه. ”
پاپویچ گفت: “اگه تیمی اولین بازیکنی بود که دانک می زد، مثل خیلی از بازیکنای الان دانکای نمایشی نمی زد. او به آسمون اشاره نمی کرد. او رو به دوربین ها ژست نمی گرفت و خودنمایی نمی کرد. او فقط بازیشو می کرد و ما انقدر این صحنه ها رو دیده بودیم که برامون به یه چیز عادی تبدیل شده بود. اما انجام این کارها اونقدر استثناییه که باید تو خاطرمون بمونه. ”
پاپویچ گفت دانکن باهوشتر از آن است که در دوران بازنشستگی، مربیگری رو امتحان کند اما برنامه هایی برای فعالیت در جایگاه های دارای ظرفیت اسپرز دارد.
پاپویچ گفت: “فکر نمی کنم قرار باشه دانکن رو در حال بالا و پایین پریدن در کنار زمین (مربیگری) ببینیم. اما من ایده ای دارم که او می تونه گوش بده و جزئی ازش باشه، به هر روشی که ممکنه، شاید حتی به صورت پاره وقت. قطعا تمام تلاشم رو می کنم تا زمانی که ممکنه او رو نزدیک تیم نگه دارم چراکه او برای این تیم تا این حد ارزشمنده. “

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.