گِرِگ پاپویچ خواستار تغییر روش سیدبندی پلی آف ان بی ای شد

گِرِگ پاپویچ خواستار تغییر روش سیدبندی پلی آف ان بی ای شد

گِرِگ پاپویچ، سرمربی تیم سن آنتونیو اسپرز گفت ان بی ای باید روش سیدبندی تیم ها در پلی آف را پس از این فصل تغییر دهد و این قانون که قهرمانان منطقه جزو ۴ سید برتر باشند را حذف کند.
پاپویچ روز شنبه در این مورد گفت: “این مورد باید بلافاصله تغییر کنه. این اصلا با عقل جور در نمیاد.”
از آنجا که قرار گرفتن قهرمانان منطقه جزو ۴ سید برتر تضمین شده است، تیم پرتلند تریل بلیزرس که از نظر رکورد ششمین رکورد برتر کنفرانس غرب را در اختیار داشت، در رده‌ی چهارم این کنفرانس قرار گرفت. همین قانون باعث شد تیم های کلیپرز و اسپرز که در شب پایانی فصل عادی حتی فرصت قرار گرفتن در رده‌ی دوم کنفرانس را داشتند، در مرحله اول پلی آف با هم رودررو شوند.
پاپویچ گفت: “اینکه تیمی با ۵۵ برد یا تیمی با ۵۶ برد در پایان مرحله اول پلی آف حذف بشه، خیلی عجیب و غیرمعقوله. این خیلی سخته، مخصوصا در کنفرانس غرب. هر سال ما در کنفرانس غرب خودمون (غربی ها) رو شکست می دیم تا در مسابقات فینال با شرق روبه‌رو بشیم. همون طور که همه می دونن مرحله اول کنفرانس غرب امسال به طرز مسخره ای سخته. اما این مرحله بسیار رقابتیه و من فکر می کنم طرفداران از تماشای اون لذت می برن. فقط مشکلی که هست اینه که من و داک ریورز نمی دونیم چطور باید از اون لذت ببریم.”
نظرات پاپویچ مشابه نظراتی است که داک ریورز پس از پایان فصل عادی و بعد از آنکه مشخص شد آنها باید در مرحله اول پلی آف با اسپرز روبه‌رو شوند، مطرح کرد.
ریورز در آن زمان گفته بود: “این یک نقصه. من فکر می کنم مناطق مهم هستند. وجود اونا خوبه. بعضی تیم ها دوست دارن قهرمان شدن در منطقه رو جشن بگیرن و بعضی ها هم علاقه ای به این کار ندارن، اما نمی دونم چرا قهرمانی منطقه باید در جدول رده بندی تاثیر داشته باشه. فکر می کنم این موضوعیه که لیگ باید دقیقا بررسیش کنه و سعی کنه که مشکل رو حل کنه. اگه رکورد شما به خوبی رکورد دیگران نیست، نباید براش در ازاش پاداش دریافت کنید.”
پاپویچ همچنین گفت که با حذف سیستم کنفرانسی و همچنین منطقه ای موافق است اما بهتر است این مباحث را بر عهده لیگ بگذاریم.
پاپویچ گفت: “همه در مورد این موضوع صحبت کردن اما کسانی که از من و شما باهوش ترن (مسئولان لیگ) در این مورد بحث کرده اند و این قانون رو عوض نکردن، بنابراین برای این کارشون باید دلایل خوبی داشته باشن. ممکنه بحث اقتصادی یا سفر کردن تیم ها یا هر دو مورد یا موضوعی که ما فکرشم نمی کنیم باعث این تصمیم لیگ شده باشه، اما من مطمئنم NBA این مورد رو بررسی کرده و کسانی که بسیار هوشمندن، سعی کرده اند این مشکل رو حل کنن. اگه اونا فکر کنن تغییر این قانون کار درستیه، انجامش خواهند داد.”
با این حال پاپویچ فکر نمی کند که تفاوت رقابت در کنفرانس شرق و غرب به این زودی ها حل شود. او معتقد است این مشکل حداقل تا پایان فصل آینده حل نخواهد شد.
سرمربی اسپرز در این مورد گفت: “تیمی مثل اکلاهما سیتی که اگه همه‌ی بازیکناش سالم باشن، بدون شک یکی از مدعیان قهرمانیه، امسال یه انتخاب قرعه کشی درفت داره. سال آینده رقابت در غرب سخت تر خواهد شد چراکه اونا قوی تر میشن. این روند به این زودی ها متوقف نمیشه و تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که رقابت در غرب خیلی سخت میشه.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۹ پاسخ

  1. علی b گفت:

    گرگ پاپوویچ هوش اجتماعی زیادی داره و دقیقا با نیش کنایه و صفت معکوس صحبت کرده
    یعنی این مصاحبه ظاهرا پر از تناقضه (یکی به نعل یکی به میخ) ولی محترمانه داره به مسئولین لیگ می گه “یک مشت آدم نفهم و بی عرضه هستید.”

  2. پوریا گفت:

    واقعا راند اول غرب با راند اول شرق قابل مقایسه نبود. راست میگه بنده خدا

  3. mlbj گفت:

    اگه از همون اول شرقیا با غربیا بازی کنن پلی اف خیلی قشنگتر هم میشه. فکر کنم قبلا هم اینطور بوده که شرقیا با غربیا تو مراحل اول بازی میکردن. دقیق نمیدونم.

  4. LAKER FOR LIFE گفت:

    بابا راست میگه ، تو کل شرق ۴ تا تیم قوی هست که شیکاگو و واشنگتونم تازه تو پلی آف خوب شدن یعنی اگه تو فصل عادی آتلانتا و کلیولندو از شرق میگرفتیم کنفرانس شرق میشد در حد بسکتبال دانشگاهی.
    حالا برعکس کل غرب ۴ تا تیم ضعیف داشت که اگه اوناهم تو شرق بودن شاید به پلی آف میرسیدن چون هر تیم با تیم های هم کنفرانسیش ۴ بازی و با کنفرانس مخالف ۲ بازی میکنه و تیمای غربم خوب معلومه که قویترن این بازی و کلا این سری از فینال شرقم قشنگتر بود دیگه چه برسه به راند اول و واقعا حیف شد که یکی از این دوتیم حذف شدن و اگه دوتیم اسپرز و کلیپرزو در برابردشرق درنظر بگیریم فقط کلیولند میتونه جلوشون وایسته و شاید اگه تیمای شرق و غرب تو مرحله اول باهم بازی میکردن فقط کلیولند از شرق بالا میومد.
    واقعا که این وضعیت مسخره و خنده داره.

  5. نظرش صحیحه
    قانون بی خودیه

  6. سینا میلواکی گفت:

    ببینید ما خیلی از مسائلو در نظر نمیگیریم.الان مهمترین بحثی که در چیدمان و برنامه ریزیه لیگ تاثیر داره مسافت ایالتهاست که به دلیل وسعت بسیار زیاد آمریکا اونارو با محدودیتهایی رو به رو کرده که حداقل در پلی آف برای اجتناب از خستگیه ناشی ازین مسافت تیمهای دو کنفرانس باهم رو به رو نشن. من همیشه به این فکر میکردم که تیم اول شرق با تیم هشتم غرب و بالعکس تو پلی آف بازیکنن که مساوات رعایت بشه و تیمها و بازیهاشون کلیشه ای نشه و مثلا شاهد بازیه اسپرز کلیولند حتی قبل از بازیه فینال باشیم. که خب تو جایگاهی نیستم که نظرمو بگم و مطمئنم بهش فکر هم شده.
    دیگه از پوپوویچ بزرگتر نداریم که.این مسئله بنظرم بزودی حل میشه

  7. moein گفت:

    لامصب ان بی ای رو بدن شما بچرخونین دیگگگگه

  8. alik گفت:

    خوب دیگه کری MVP شد حالا طرفدارای لبران کجان ؟!واقعا کری شایسته تر بود واسه جایزه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *