پلی آف NBA؛ مدافع عنوان قهرمانی به زانو درآمد

پلی آف NBA؛ مدافع عنوان قهرمانی به زانو درآمد

تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی، راهی مرحله دوم پلی آف NBA در سال ۲۰۱۵ شد.
لس آنجلس کلیپرز امروز در استیپل سنتر میزبان سن آنتونیو اسپرز بود و در یک بازی نزدیک، موفق شد با نتیجه‌ی ۱۱۱ بر ۱۰۹ حریف خود را مغلوب کند. این مسابقه تا ثانیه‌ی پایانی با نتیجه‌ی ۱۰۹ بر ۱۰۹ دنبال می شد اما کریس پاول در ۱ ثانیه مانده به پایان در حالی که توسط تیم دنی گرین و دانکن دفاع می شد، شوت خود را وارد سبد کرد تا نتیجه به ۱۱۱ بر ۱۰۹ به سود کلیپرز تغییر کند. سن آنتونیو پس از وقت استراحت سعی کرد با پاس الی اوپ بوریس دیاو، توپ را وارد سبد کند اما مت بارنز مانع از رسیدن توپ به کوای لئونارد شد.
کریس پاول در این مسابقه ۲۷ امتیاز، ۲ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی به دست آورد. این بازیکن در اواخر کوارتر نخست این مسابقه از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و زمین مسابقه را ترک کرد، اما در میانه های کوارتر دوم به زمین بازگشت و تا پایان، بازی را با درد آسیب دیدگی ادامه داد. بلیک گریفین با ۲۴ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۰ پاس منجر به گل، برای دومین بار در سری بازی های دو تیم، تریپل دابل کرد. تیم دانکنِ ۳۹ ساله نیز برای اسپرز ۲۷ امتیاز و ۱۱ ریباند به دست آورد. (دانلود هایلایت های مسابقه با کیفیت معمولیکیفیت HD)
به این ترتیب لس آنجلس کلیپرز با نتیجه‌ی ۴ بر ۳، سن آنتونیو اسپرز را شکست داد و حریف هیوستن راکتس در نیمه نهایی کنفرانس غرب شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳۴ پاسخ

  1. number1 گفت:

    خب کیا بودن میگفتن کلیپرز زورش به اسپرز نمیرسه یا میگفتن اسپرز قهرمان میشه فهمیدن که بسکتبال یه ورزش غیر قابل پیش بینی هستش درسته که کوری و ایروینگ بهترین گارد های NBA هستن ولی مونده تا به پائول برسن تو این سری و جلوی تونی پارکر با تجربه فوق العاده عمل کرد و مثل لبرون تیمش رو به بهترین شکل رهبری کرد البته از بازی های عالی گریفین هم نمیشه گذشت

    • mlbj گفت:

      کجایید اونایی که میگفتن سن انتونیو ۱۰۰ درصد قهرمانه
      میگفتید که خییییلی واضحه سن انتونیو قهرمانه نه داداشه من اینجا nba هست هیچ چیزیو نمیشه پیش بینی کرد.

  2. پوریا گفت:

    عجب بازی ای بود …
    واقعا حیف شد اسپرز باخت.
    به نظرم یکی از بهترین مسابقات راند اولی بود که دیدم. دو تا تیم تا حد بسیار بسیار نزدیکی هم قدرت بودن ولی cp3 با نمایش خیره کنندش کلیپرز رو پیروز کرد.
    قسمت دردناک قضیه هم همینه که اسپرز تقریبا هیچ اشتباهی مرتکب نشد و خیلی خوب بازی کرد اما پاول بهتر بود. البته نباید home court advantage کلیپرز رو نادیده بگیریم. اگر بازی تو زمین اسپرز بود شاید اسپرز می برد.
    امیدوارم دانکن و جینوبلی بازنشست نشن و یک فصل دیگه هم بازی کنن تا یک سال دیگه هم بتونیم لذت ببریم.
    البته کلیپرز بازی سختی پیش رو داره… راکتس بهتر تونسته بعد از راند اول استراحت کنه ولی کلیپرز هنوز عرقشون هم خشک نشده !

  3. سینا میلواکی گفت:

    بعد از این باخت اسپرز لطفا دوستان بسکتبال دوستمون پیش بینی نکنن ممنون میشیم، تحلیل بازیها از نظر شما خیلی خوندنی تره تا پیش بینی های متعصبانه و بیخودتون.

  4. Mehrdad گفت:

    دیدین گفتم کلیپرز،اسپرز و به زانو در میاره..
    اسپرز دیگه اون اسپرز سابق نیست

  5. cp3 گفت:

    قابل توجه دوستانی ک تو بازیهای آل استار میگفتن کریس پاوول نباید انتخاب بشه و حقش نیست.ولی دیدین ک چکار کرد.و بنظر من هنوز بهترین گارد راس بسکتبال دنیاست.ب همین دلیلم بیشترین قرار داد رو بین گارد ها داره.فوق العاده است

  6. محمد گفت:

    واقعا حیف شد. خداحافظ دانکن بزرگ .

    • M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

      باز هم یه تیم یه تیم دیگر رو شکست داد ونظرات عجولانه مثل اینکه کلیپرز یه چیز دیگست یا کریس پل بهترین گارد راسه همه بازیکنان nbaتقریبا تو یه سطحند

  7. MOHAMMAD#11 گفت:

    ادمین میشه تصویر کامل دوره حذفی رو بزاری؟ توی تصویر بهتر میشه درک کرد ممنون

  8. MOHAMMAD#11 گفت:

    جدول حذفی منظورمه

  9. M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

    آقا احمد اگه میخوای من اینجا نظر ندم رو صفحه بنویس که نظر نده تا خیالم جمع باشه که دیگه نباید نظر بدم تا اینجا ننویسه که دیدگاه شما در حال بررسی میباشد لطفا بنویس شما دیگه نظر نده

  10. دانیال گفت:

    کریس پاول محشر بود ، با وجود مصدومیت عالی بود

  11. Mahdi گفت:

    خیلی خوشحال شدم امیدوارم بتونن به فینال برسن من همیشه الگوم گریفین و پاول بوده وهست و تو تیم لقب من شده گریف!(البته لطف بچه هاست)این هفته،هفته ی خوبی برام بوده قهرمانی تو دسته ۱ و برد کلیپرز امیدوارم ادامه اش هم خوب باشه و برای همتون به خصوص احمد جون آرزوی موفیقت دارم

  12. saeed گفت:

    بازیکن هایی که هم پست هستن ولی سبکشون با هم فرق میکنه مقایسه نکنید.مثلا راندو که بیشتر به اسیستاش معروفه همینطور پاول ولی امتیاز آوری پاول بیشتر از راندو هست یا رز که امتیاز آوریش بیشتر مد نظره و نفوذاش
    و تنها پوینت گاردی که تو همه زمینه ها بازیش به چشمه وستبروک هست که البته اونم امسال با نبود دورانت اینطوری شد.

  13. Mahdi گفت:

    واما نظرم،چون بازی ساعت ۵ صبح بود(اگه درست گفته باشم) و صبح هم تمرین داشتیم نتونستم بازی رو ببینم ام اما ظهر کامل دیدم،کلیپرز مدیون بازی خوب Redick چون توی ی تایم هایی ۳ زد که اکه گل نمیشد بازی از دستش رفته بود و توی تام اوت ها داک ریورز تاکیدش روی دفاع Duncan بود و واقعا Barnes کوای رو هوشمندانه دفاع کرد فقط Parker زهرش رو ریخت ولی خداروشکر paul خنثی کرد ولی بدونید نه از بزرگی Duncan و نه Parker و Manu و… کم نکرد و Gregg Popovich بزرگ هم همینطور . ولی من عاشق سبک این مربی ام اگه اشتباه نکنم اسم سبکش Cowing نمی دونم چرا اسمش اینه(البته این سبک رو من از مربی صربستانی (میلوش پی ایچ)که تو قطر سرمربیمون بود شنیدم)
    البته من در حد آنالیز نیستم فقط نظرم بود دیگه شما ببخشید D:

  14. jwall گفت:

    کجان اون کسایی که می گفتن
    واضح که سن آنتانیو قهرمان میشه

  15. MJ FOR EVER گفت:

    خیلی خوب شد بازیها خیلی جذاب تر میشن

  16. TD گفت:

    واقعا حیف شد اسپرز حذف شد
    نمی دونم چرا اینجا این همه ادم از اسپرز منتفرن و اتفاقا بیشترشون هم طرفدار کلیولند هستند
    خب البته اسپرز هم یک ذره پیر شده بود و سال بعد باید به فکر بازسازی تیمشون باشن
    سری هیوستون و کلیپرز هم تقریبا نفس گیره و به احتمال زیاد دوباره بکشه به بازی هفت

  17. Matin james گفت:

    احمد آقا این یدونه چرا دانلود نمیشه؟

  18. امیرعباس ارباب گفت:

    وای ی ی ی ی
    کجان اونا که میگفتن اسپرز
    cp3پرپرشون کرد .البته از بازی خوب جی جی ردیکم غافل نشیم
    واقعا ی لول بالاتره از بقیه گاردا..با همه احترامی که برا وستبروک و ایروینگ قایلم اما باس حقیقتو گفت که هنوز جا دارن تا برسن
    چی میشه اگه کلیپرز و کلیولند برسن فینال

  19. almost black گفت:

    واقعا بازی قشنگی بود.همه عالی بودن.و به نظر من هر دو برنده بودن

  20. به امید قهرمانی اسپرز 😀
    من نظر خاصی ندارم. میبینم که دوستان فهیم دیگه کاملاً همه چیز براشون روشنه

  21. almost black گفت:

    یکی از اصلی ترین دلایل برد کلیپرز نقش پاسکاری وبازی سازی گریفین با ۱۰ اسیست بود.یک جورایی کار دیا رو تو اسپرز کرد

  22. alik گفت:

    دوستان یکی دو نفر اومدن گفتن هیچوقت نمیشه اسپرز رو بیخیال شد راست هم میگفتن حالا همه الان اومدن میگن کجان اونایی که میگفتن اسپرز قهرمانه و این حرفا(تو همین صفحه الان ۷ نفر چنین چیزی گفتن!) انگار مسابقه رو کم کنی هستش تو سایت!

  23. cp3viii گفت:

    اینه
    تو فصل یادتونه گفتم کریس عالیه و فوق العادس

  24. sina گفت:

    خدا کنه کلیپرز راکتس رو حذف کنه

  25. مجید گفت:

    حیف شد.این دو تیم اینجا نباید بهم میخوردن

  26. LAKER FOR LIFE گفت:

    بابا چرا حالا از اون ور بوم میوفتین.
    همه ی دوستان طرفدار لبران یک ساله اون شکست فجیع تو فینال تو دلشون بوده الان دارن خودشونو خالی میکنن یجوری حرف میزنن انگار کلیپرز اسپرزو نابود کرد و ۴-۰ برده بابا اسپرز به این خوبی بازیکرد از اولم کساییکه پیشبینی میکردن اسپرز میبره میدونستن بازیای سختی درپیشه و کسی که یک روزم بسکتبال ان بی ای رو دنبال کرده باشه میدونه که هیچ بازی ای قابل پیشبینی نیست چه برسه به اینکه بازی بین کلیپرز و اسپرز که قدرتشون کاملا برابره و هیچکدومشون حتی ۱ درصدم قویتر از دیگری نیست ولی با اینحال معمولا با توجه بازیای قبلی دوتیم پیشبینی میکنن و در این موردم روی کاغذ و با توجه به گذشته پیشبینش میشد که شاید اسپرز بتونه ببره ولی بازی خیلی نزدیک بود و خوب اگه شوت پاول گل نمیشد شاید همینطورم میشد مثلا الانم پیشبینی میشه گلدن استیت بتونه ممفیسو ببره ولی بازم هیچ چیزی معلوم نیست و شاید نتیجه برعکس بشه پس انقدر به کسایی که پیشبینی کردن نپرین چون همیشه تو هر ورزشی پیشبینی بوده و خیلی از وقتهاهم اشتبا از آب درمیاد و یجوریم درباره سن آنتونیو حرف نزنین که انگار تیم ضعیفیه و بد بازی میکنن چون اسپرز با اینکه باخت هیچ چیزی ازشون کم نمیشه چون خداییش اگه بخوان منطقی فکر کنیم وقتی تیمی با چند بازیکن پابه سن گذاشته و بقیه بازیکنای معمولی میاد و در این سطح زیبا و چشم نواز بازی میکنن واقعا باید تحسینشون کرد.

  27. mahdi47 گفت:

    این اولین باری است که من تو بسکتبال۹۸کامنت می گذارم در صورتی که خیلی وقته ازمطالب سایت استفاده میکنم و باید از آقای احمد شریفی تشکر کنم.من در طول این چند سال این قدر از یه اتفاق خوش حال نشدم.چون نتیجه بازی رو تا کوارتر سوم دیدم و بعد رفتم مدرسه.ولی هالایتارو که دیدم فهمیدم کریس چه قدر از جون مایه گذاشت.با وجود مصدومیت انقدر خوب بازی کرد.راستی adminمصدومیتش حاد نیست که؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *