نتایج رقابت های پلی آف NBA در بیست و هشتم اپریل ۲۰۱۵

نتایج رقابت های پلی آف NBA در بیست و هشتم اپریل 2015

پلی آف NBA در بیست و هشتم اپریل ۲۰۱۵ با راهیابی هیوستن راکتس به نیمه نهایی کنفرانس غرب و پیروزی سن آنتونیو اسپرز همراه بود.

تیم بسکتبال هیوستون راکتس با کسب چهارمین پیروزی برابر دالاس موریکس، راهی مرحله‌ی دوم پلی آف شد. هیوستن امروز در تویوتا سنتر میزبان دالاس بود و موفق شد با نتیجه‌ی ۱۰۳ بر ۹۴، حریف خود را مغلوب کند. جیمز هاردن در این دیدار ۲۸ امتیاز و ۸ پاس منجر به گل به دست آورد. امتیازآورترین بازیکن دالاس نیز مانتی الیس بود که ۲۵ امتیاز به ثبت رساند. ۴ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی، دیگر آماری بود که این بازیکن ثبت کرد. هیوستن با کسب این پیروزی، سری را با نتیجه‌ی ۴ بر ۱ به سود خود خاتمه داد تا برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، در یک سری پلی آف پیروز باشد. این تیم برای شناخت حریف خود در نیمه نهایی کنفرانس غرب، باید منتظر پایان سری بازی های اسپرز و کلیپرز باشد. حکیم اولاجوان و تریسی مک‌گریدی از جمله تماشاچیان این دیدار بودند.

سن آنتونیو اسپرز در دیداری نزدیک با نتیجه‌ی ۱۱۱ بر ۱۰۷، لس آنجلس کلیپرز را در استیپل سنتر مغلوب کرد تا در مجموع ۳ بر ۲ از حریف خود پیش بیفتد. در ثانیه های پایانی این مسابقه و در حالی که کلیپرز ۱۰۷ بر ۱۰۸ از اسپرز عقب بود، بلیک گریفین شوتی به سمت حلقه رها کرد. در حالی توپ هنوز در حال چرخش روی سبد بود، دی‌آندره جردن آن را وارد سبد کرد و داوران از او تخلف Goaltending حمله اعلام کردند. در ادامه اسپرز با پرتاب های پنالتی گرین و لئونارد، فاصله امتیاز را افزایش داد. تیم دانکن از اسپرز با ۲۱ امتیاز، یکی از شش بازیکن تیمش بود که امتیازات خود را دو رقمی کرد. این بازیکن ۱۱ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی نیز به دست آورد. کوای لئونارد نیز ۱۸ امتیاز، ۹ ریباند و ۳ پاس منجر به گل به دست آورد. بازیکنان کلیپرز تنها ۱ شوت از ۱۴ اقدام (۷٫۱ درصد) سه امتیازی خود در این بازی را وارد سبد کردند. بلیک گریفین در این بازی ۳۰ امتیاز، ۱۴ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی به دست آورد. مسابقه ششم دو تیم روز ۳۰ اپریل در سن آنتونیو برگزار خواهد شد.

نتایج و هایلایت های رقابت های پلی آف NBA در بیست و هشتم اپریل ۲۰۱۵ را در جدول زیر مشاهده می کنید. برای مشاهده وضعیت تیم ها در پلی آف به صفحه جدول NBA، مراجعه کنید.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
هیوستن راکتس ۱۰۳ ۹۴ دالاس موریکس کیفیت معمولی کیفیت HD
لس آنجلس کلیپرز ۱۰۷ ۱۱۱ سن آنتونیو اسپرز کیفیت معمولی کیفیت HD

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲۵ پاسخ

  1. من گفت:

    هههههه. دم اسپرز گرم. خوشم میاد روی این کلیپرز کم میشه.

  2. LAKER FOR LIFE گفت:

    بازی کلیپرز و اسپرزو دیدم،وای عجب بازی ای بود. انقدر نزدیک و پربرخورد بود نزدیک سه ساعت و نیم طول کشید.از این بازی نزدیکتر وهیجان انگیزتر نمیشد.هردوتیم خوب بودن و کلیپرز بازم مثل بازی دوم یجورایی به اشتباهات ثانیه های آخر خودش باخت.تو لحظات حساس باری اسپرز مثل همیشه از تجربه بازیکنا و صدالبته از مربی گری فوق العاده پاپوویچ استفاده کرد وبا برنامه و بااستفاده از کار تیمی سعی میکردن فضارو برای شوت یا نفوذ باز کنن و امتیاز های حساسو کثب کنن ودرعوض کلیپرز تو ثانیه هایی که حتما باید امتیاز بیارن فقط توپو به پاول یا گریفین میدادن و اونا باید خودشون بزور به سمت حلقه میرفتند تا امتیاز بیارن واثری از کار تیمی نبود(این تنها مشکل بزرگ کلیپرز بوده و هست).
    داک ریورز مربی خوبیه ولی بنظرم تو کلیپزر خوب کار نمیکنه و اصلا طرح و برنامه تیمی نداره وفقط به ستاره هاش یعنی پاول و گریفین اتکا میکنه و زمانی همکه تو بوستون موفق بود بیشتر به ستاره هاش یعنی همون بیگ ۴ معروف اتکا میکرد و با پا به سن گذاشتو وافت اونا بوستونم ضعیف شد(کلا ریورز مربی ای نیست که تبماش کارای تیمی کنن و بهتره یکم از مربی رقیبش یعنی پاپوویچ و یا استیو کر و مایک بودنهالزر که اتفاقا هردو از دستیارای پاپوویچ بودن یاد بگیره).
    با اینکه این فصل کلیپرز بهتر از قبل بوده و خوب بازی کردن و هنوزم شانس صعود دارن ولی نتایجشون زیاد فرقی با سالای قبل نداره و مثل دو سال اول ریورز که تو فصل عادی خوب بودن و تو مراحل اول پلی آف به ممفیس گلدن استیت باختن و حذف شدن، امسالم حتی اگه بتونن از این مرحله صعود کنن بنظر نمیرسه بتونن تو مراحل بالاتر کاری از پیش ببرن.
    بنظرم کلیپرز برای اینکه بتونه مدحی قهرمانی بشه باید مربیشو عوض کنه ویه مربی که بیشتر تفکرات تیمی داره رو استخدام کنه تا بتونه بار اصلی رو ازدوش پاول و گریفین برداره و تیمو موفق کنه.
    وای چقدر طولانی شد.واسه خودش یه پا مقاله شد:D ترشی نخورم یچیزی میشما:D

  3. peyman گفت:

    آقا ولی من فکر میکنم داک ریورز خیلی مربی خوبیه البته بعد از پاپوویچ. تیمش داره خوب بازی میکنه حتی خیلی خوب از نیمکتش استفاده میکنه . پسر داک ریورز هم پیشرفت کرده. شما فکر کن اگر دیاندره جردن آخرین لحظه سوتی نمیداد احتمالا برده بودن یا اگه گریفین بازی دوم ترن اور ثانیه های آخر و نمیداد. کلا کلیپرز انگار طلسم شده . مدام بدشانسی میاره . البته باز من امیدوارم داک ریورز و اخراج کنن بیاد اکلاهما 😀

  4. LAKER FOR LIFE گفت:

    من نگفتم مربی بدیه اتفاقا مربی خیلی خوبی هم هست گفتم برد کلیپرز نمی خوره وگرنه تو بوستون خیلی خوب بود. ولی درمورد استفاده از نیمکت باهات موافق نیستم و تنها چند بازیه که پسرش خیلی خوب شده حتی زیاد از اونم خوب استفاده نمیکنه پاپوویچو ببین چجوری داره از پتی میلز و دیاو و بلینلی و جینوبلی استفاده میکنه حلا اونورو نگاه کن باوجود بازیکنی مثل کرافور که همه میونن فوق العادست و یا اسپنسر هاوس که تو فیلادلفیا خیلی خوب بود و همین آستین ریورز اصلا ازشون خوب استفاده نمیکنه و به خیی از بازیکنای ذخیرش اصلا بازی نمیده ونتیجش این امتیازای کم نیمکتشه و تواین سری هم هر وقت پاول گریفینرو خارج کرد اسپرز به خوبی امتیازای عقب افتاده رو جبران کرد و جلو افتاد. کلا فقط انگار پاول گریفین دارن بازی میکنه و حتی از قابلیت های حجومی دی آندره جردنم استفاده نمیکنه و فقط تو دفاع ازش استفاده میکنه در حالیکه قبلنم دیدیم که هر وقت پاول و جردن با هم همکاری کردن مثلا ازیه پیک و رول ساده استفاده کردن نتیجش چیشد.

  5. cp3 گفت:

    مقایسه کلیپرز با بوستون کار درستی نیست.اگه از بازیکنای دیگه استفاده نمیکنه ب این خاطره ک بازیکنی غیر پاول و بلیک نداره.ردیک ک فقط شوت میزنه و نفوذ تعطیل.بارنز هم ک هیچی .همه جا نیمکت نشین بوده.جردن هم ک پرتاب پنالتی .شوت.بازی پشت ب حلقش تعطیل.به نظرم داک ریورز با این مهره ها خوب نتیجه گرفته.اگه ی پست ۳ خوب داشت مدعی اول قهرمانی میشد.

  6. number1 گفت:

    باید یه کاری واسه این سیستم هک شک کنن تو این سری هرچی اسپرز برده فقط به خاطر استفاده از این سیستم بوده این جردن هم پنالتی هاشو درست نمیکنه هربازی از این بابت ضربه میخورن پارسال هم همینجوری گلدن استیت رو بردن همش رو بوگات خطا میکردن و اگه سری رو ببره روبه روی هیوستون میخواد همش روی هاوارد این حرکت رو انجام بدن در ضمن داک ریورز خیلی هم مربی خوبیه فقط نمیدونم چرا از نیمکتش خوب استفاده نمیکنه هاوس و تورغولو بازیکنای خوبی هستن ولی اصلا ازشون استفاده نمیکنه امیدوارم بازی بعد رو کلیپرز ببره

  7. دانیال گفت:

    هک شک از ابداعات دان نلسون مربی دالاس و نیکز و … بوده ، اما قبلتر هم استفاده می شده اما نلسون پیشرفتش کرده و معمولا روی تیم هایی که بازیکن امتیاز آورشون پست ۵ و گهگاهی پست ۴ بازی میکنه جواب میده . خیلی استراتژی اعصاب خورد کنیه اما جواب میده . هاوارد هم هدف خوبی برای پیاده کردن این استراتژیه … یادمه دنیس رادمن هم درگیر این داستان بود اما بولز با داشتن جوردن و پیپن ازش جون سالم در می برد . اگر اشتباه نکنم اونیل هم یک مربی گرفت برای اینکه پرتاب پنالتی هاش رو بهبود بده و یه مقدار از تاثیر گذاری این استراتژی کم کرد .

  8. علی b گفت:

    به حرکت دی آندره جردن offensive basket interfere می گن!

  9. سینا میلواکی گفت:

    احمد آقا goaltending مال زمانیه که مدافع از وارد شدن توپ به سبد ممانعت میکنه زمانیکه توپ روی سبد هست و یا درحالت سقوط به سمت بسکت هست.این خطا رو basket interfere میگن اصطلاحا که جردن دیشب مرتکب شد

  10. LAKER FOR LIFE گفت:

    basket interfere زمانیه که توپ روی حلقه باشه یعنی یا با حلقه تماس داشته باشه یا از دایره حلقه خارج نشده باشه goaltending هم زمانیه که وقتی توپ درهال صقوطه (حرکت نزولی داره) بهش دست بزنی یعنی مثـلا وقتی توپ روی هواست و به سمت پایین میاد حتی اگه معلوم باشه توپ وارد حلقه نمیشه نباید اونو ریباند کنی یا هر گونه تماسی باهاش داشته باشی(البته اگه توپ سمت حلقه باشه) و مـثال دیگه از goaltending که معمولا تو بلاک خیلی اتفاق میفته اینه که اگه بازیکن حمله وقتی زیر حلقست یا تو لی آپ یا هر حالت دیگه ای توپو به شیشه بزنه(اصطلاحا بخواد تخته حلقه کنه) بازیکن دفاع نباید بعد از برخورد و یا همزمان با برخورد توپ به حلقه به توپ دست بزنه واگه میخواد بلاک کنه(تخته کنه) باید قبل از برخورد توپ به شیشه اینکارو انجام بده.

  11. LAKER FOR LIFE گفت:

    درهال صقوط = درحال سقوط. باید دوباره برم کلاس اول 😀

  12. پوریا گفت:

    علی b و سینا میلواکی :

    حرفتون کاملا درسته اما بعضی وقت ها بهش goaltending هم می گن

  13. LAKER FOR LIFE گفت:

    نباید بعد از برخورد و یا همزمان با برخورد توپ به تخته به توپ دست بزنه نه حلقه.

  14. علی b گفت:

    درستش interference است (چون نقش کلمه در زبان انگلیسی اسم است.) interefere فعل است به معنی “دخالت کردن”

  15. نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که “Goaltending” با “offensive goaltending” (یا همون Goaltending حمله) که تو متن بهش اشاره شده، متفاوت هست.
    در واقع offensive goaltending اسم دیگه basket interference هست.
    برای اطلاعات بیشتر اینجا رو بخونید.

  16. almost black گفت:

    حالم از هیوستون با این حرکات وحشی شون به هم میخوره.این پاپوویچ عوضی هم فقط به فکر برده!!!!!!!!! فقط gsw خیلی قشنگ و هماهنگ بازی میکنه

  17. M-N oklahoma.city.thunder گفت:

    چی داره میگی پایوویچ مربی حرفه ایه با این بازیکنان پیر همه رو به زانو در آورده

  18. کاملا درسته
    هر دو یک معنی مشابه میدن و از هر دو اصطلاح استفاده میشه

    اتفاقاً تیم پاپوویچ اصلاً زیبا بازی نمیکنه و مثل تیم های مورینیو در فوتبال ، فقط به دنبال نتیجه ست
    جالا یا حقه ی Hack a shaq یا پارک کردن یه اتوبوس جلوی دروازه
    از این مدل تاکتیک ها مطمئناً جواب میده اما زیبایی بسکتبال کجا میره؟
    من حتی به نحوه بازی آتلانتا و اسپرز و امثالشون معترضم! نتیجه یک سوی معادله ست و بازی زیبا یک طرف!
    اگر قرار بشه ورزش به سمت نتیجه گرایی صرف (که متاسفانه داره بشدن تند هم حرکت میکنه) بره که زیبایی ورزش از بین میره. کار تیمی تا یه حدی خوبه اما بیننده هم حق داره از زیبایی های یک ورزش استفاده کنه
    اگر قرار باشه حرکات نمایشی و ستاره محوری از ورزش کنار بره اون ورزش دیکه مثل یک مرده متحرک بی ارزش خواهد بود

    این دیدگاه من در مورد ورزش تماشاگر پسنده

  19. پوریا گفت:

    اسپرز زیبا بازی نمی کنه ؟
    برو پاس کاری هاشون رو توی فینال سال گذشته ببین بعد بیا نظر بده !
    بسکتبال زیبا فقط دانک های گرفینی و امثالهم نیست. ball movement اسپرز کلا معروفه
    حالا درسته که تاکتیک hack-a-shaq بازی رو از روند می اندازه اما برای برد هر کاری باید کرد

  20. almost black گفت:

    به نظر من زیبایی بسکتبال تحت نظر چند فاکتور مختلفه.به عنوان مثال okc تیم بسیار با انرژی هست که این انرژی رو به همه منتقل میکنه.اسپرز هم همکاری تیمی بسیار عالی عمل میکنه که دیدن پاس های زیبای دیا و جینوبولی وسیارلذتبخش است.به نظر من بشخصه بسکتبال با همه ی این ها معنی پیدا میکنه و هر تیمی تو یک فاکتور قوی تره وهمینه که باعث میشه این ورزش زیبا و جذاب باشه

  21. almost black گفت:

    البته سوء تفاهم پیش نیاد!!!!!!!!اسپرز به نظر من تیم با حالیه ولی میتواند بدون hack هم بقیه تیم ها رو شکست بدهد

  22. هر کس دیدگاهی داره
    به نظر من بازیهای اسپرز کسل کننده ست

  23. LAKER FOR LIFE گفت:

    شاید قبول کنم هکه شک جذابیت بازییرو کم کنه ولی دقیقا برچه اساس منطقی میگی بازی اسپرز و آتلانتا کسل کنندست. درسته که هرکس دیدگاه خودشو داره ولی با هر دیدگاهی نگا کنی نمیتونی بگی بازی و کار تیمی کسل کنندست تمام ان بی ای و همه ی کارشناسا مجذوب این سبک بازی شدن و برا همینه که چند ساله جایزه بهترین مربی سالرو به مربی ای میدن که تیمش با این سبک بازی میکنه. بشخصه قبول دارم که هرچیزی سلیقه ایه ولی فقط تو این مورد سلیقه ایه که مثلا از یه تیم یا بازیکن خوشت بیاد یا نیاد ولی نمیشه چون از تیمی بدت میاد سبک بازی ای که کل ان بی ای ازش تعریف میکننو زیر سوال ببری مثلا من از لبران متنفرم ولی هیچوقت نمیگم بازیکن بدیه یا قشنگ بازی نمیکنه یا مثلا از تیم بوستونم متنفرم ولی نمیگم تیم بدی بودن و همیشه تو تاریخ قشنگ بازی میکردن.

  24. almost black گفت:

    ok

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *