پیشنهاد اضافه شدن بسکتبال سه نفره به المپیک ۲۰۱۶

بسکتبال سه نفره

دومین نشست هیئت مرکزی فیبا در سال ۲۰۱۲،پایان هفته گذشته در کوالالامپور مالزی برگزار شد که شامل تصمیمات و پیشنهاد هایی برای کمک به ورزش بسکتبال برای دستیابی به پتانسیل های کامل خود در سراسر جهان بود.
مهمترین تصمیم هیئت مرکزی فدراسیون بین المللی بسکتبال شامل پیاده سازی فرمت و تقویم جدید برای برگزاری رقابت های بسکتبال مردان از سال ۲۰۱۷ بود.برای اطلاعات بیشتر در این مورد این مطلب را بخوانید.
اما این هیات برای بهبود برنامه ریزی بسکتبال در بازی های المپیک،از کمیته ملی المپیک درخواست کرد تا دو تغییر زیر در بازی های المپیک ۲۰۱۶ که در شهر ریودو ژانیرو برزیل برگزار می شود،اعمال شود:
-با اضافه شدن ۴ تیم تعداد تیم های شرکت کننده در رقابت های بسکتبال مردان المپیک به ۱۶ تیم برسد که در دو گروه رقابت می کنند.این پیشنهاد به منظور رقابتی تر و کوتاه تر کردن رقابت های بسکتبال المپیک ارائه شده است؛هدف از کوتاه تر کردن رقابت ها کاهش فشار موجود روی بازیکنان است.
-اضافه شدن بسکتبال سه نفره به رقابت های المپیک
کمیته مرکزی فیبا برگزاری نخستین دوره بسکتبال ۳ به ۳ قهرمانی جهان در دو قسمت مردان و زنان و دومین دوره بسکتبال ۳ نفره قهرمانی زیر ۱۸ سال جهان را موفقیتی بزرگ تلقی کرده است و از این رو خواستار راه یابی این رشته به المپیک شده است.
باید منتظر باشیم و ببینیم پاسخ کمیته بین المللی المپیک به این درخواست فدراسیون جهانی بسکتبال چه خواهد بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *