بازگشت رشید والاس به زمین بسکتبال

عکس NBA-رشید والاس

یک منبع نزدیک به لیگ NBA گفت رشید والاس فروارد کهنه کار لیگ NBA،به تیم نیویورک نیکز گفته است از بازنشستگی بیرون خواهد آمد تا در فصل جدید ان بی ای،برای این تیم بازی کند.
والاس اولین تمرین خود را شنبه هفته گذشته با تیم نیکز انجام داد و در چند روز اخیر با این تیم بوده است.این بازیکن که ۱۵ سال سابقه بازی در بسکتبال NBA را در کارنامه خود دارد،پس از پایان فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ و با پیراهن بوستون سلتیکس،اعلام بازنشستگی کرده بود.
البته یک منبع نزدیک به تیم نیویورک گفت این بازیکن هنوز قراردادی با نیکز امضا نکرده است اما تیم در روز آغاز اردوهای آماده سازی منتظر والاس است؛مگر اینکه تا اولین روز کمپ آماده سازی که دوشنبه است،اتفاق غیر منتظره ای بیفتد.
این بازیکن بیشتر هفته گذشته را با تمرین در تاسیسات و سالن نیویورک نیکز گذرانده است.به گزارش روزنامه نیویورک پست،این بازیکن روز یکشنبه به نیکز خواهد پیوست.
والاس ۳۸ ساله،روابط و آشنایانی در تیم نیویورک دارد.این بازیکن قبلا برای مایک وودسن (سرمربی نیکز) در تیم دیترویت پیستونز بازی کرده است.مایک وودسن در سال ۲۰۰۴ که با قهرمانی دیترویت در NBA به پایان رسید،در این تیم کمک مربی بود و یکی از معماران اصلی دفاع خوب پیستونز در آن سال بود.
این بازیکن بخش عمده ای از زندگی حرفه ای خود را در تیم های پرتلند و دیترویت گذرانده است.او پس از راهیابی به فینال NBA به همراه سلتیکس در سال ۲۰۱۰،بازنشسته شد و از مبلغ حدود ۱۲ میلیون دلار تضمین شده،صرف نظر کرد.این بازیکن در اوایل حضورش در بوستون زیاد آماده نبود،اما در ادامه به آمادگی رسید.
به نظر می رسد والاس در نیویورک به عنوان ذخیره آماری استادامایر به زمین بسکتبال خواهد رفت.والاس که به خاطر اشتیاقش برای انجام خطاهای فنی (technical fouls) شناخته می شود،یک مدافع قوی است و می تواند مانع شوت های پیرامونی و منطقه ای شود.
تیم نیویورک نیکز در حال حاضر جیسون کید (۳۹ ساله)،مارکوس کمبی (۳۸ ساله) و کرت توماس (۳۹ ساله) را در ترکیب خود دارد.آمدن والاس بر این نکته تاکید دارد که این تیم برای برنده شدن آمده و مایک وودسن راحت تر است مربیگری بازیکنان با تجربه را به عهده بگیرد تا بازیکنان جوان را.
با توجه به مدت قرارداد آماری استادامایر،تایسون چندلر و کارملو آنتونی،به نظر می رسد تیم نیویورک نیکز چشم اندازی سه ساله برای کسب پیروزی با این ترکیب خاص،در نظر دارد.
با در نظر گرفتن والاس،تیم نیکز با ۲۰ بازیکن اردوهای آماده سازی خود را آغاز خواهد کرد که طبق قوانین لیگ NBA بیشترین بازیکن مجاز برای هر تیم در زمان آماده سازی است.در صورتی که قرارداد این بازیکن تضمین شده باشد،تیم نیکز تنها یک جای خالی دیگر در ترکیبش دارد تا یک بازیکن آزاد یا یکی از ۶ بازیکنی را که در حال حاظر در ترکیب دارد را به صورت تضمین نشده به خدمت بگیرد.تیم های NBA در شب آغاز رقابت های فصل جدید می توانند حداکثر ۱۵ بازیکن در ترکیب خود داشته باشد.
یک منبع لیگ گفت در حالی که تیم نیکز منتظر تصمیم والاس است،پیشنهاد هایی از نمایندگان Josh Howard که یک بازیکن آزاد است نیز دریافت کرده است.
در صورتی که والاس یک قرارداد تضمین شده با تیم نیویورک امضا کند حداقل مبلغ آن ۱٫۷ میلیون دلار خواهد بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *