سرج ایباکا به اورلاندو مجیک منتقل شد

سرج ایباکا به اورلاندو مجیک منتقل شد

تیم اورلاندو مجیک در انتقالی که شامل چند بازیکن می شد، پنجشنبه شب سرج ایباکا، فروارد اکلاهما سیتی تاندر را به دست آورد.
در جریان این معامله ویکتور اولادیپو، ارسان ایلیاسوا و حق امتیاز دوناتس سابونیس که به عنوان انتخاب شماره ۱۱ درفت ۲۰۱۶ جذب شد، از اورلاندو به اکلاهما سیتی منتقل شدند.
ایباکا که در راند اول درفت ۲۰۰۸ توسط اکلاهما سیتی انتخاب شد، در ماه سپتامبر ۲۶ ساله می شود. او در سال ۲۰۱۲ قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۴۸ میلیون دلار با تاندر امضا کرد که باعث می شود در فصل ۲۰۱۶-۱۷، دستمزدی ۱۲٫۲۵ میلیون دلاری داشته باشد. این انتقال باعث شد در روز یکم جولای که کوین دورنت بازیکن آزاد می شود، تیم تاندر انعطاف پذیری مالی بیشتری داشته باشد. همچنین به آنها برای حفظ راسل وستبروک در صورت بازیکن آزاد شدن او در تابستان آینده کمک خواهد کرد.
ایباکا که سه بار در ترکیب تیم دفاعی لیگ قرار گرفته است، ۴ فصل متوالی بهترین بلاک کننده‌ی لیگ بود و در فصول ۲۰۱۵-۱۵ و ۲۰۱۵-۱۶، در این فاکتور به ترتیب در رده های چهارم و سوم لیگ قرار گرفت. او همچنین شوت های راه دور را به قابلیت های خود اضافه کرد و در فصل ۲۰۱۵-۱۶، میانگین ۱٫۷ شوت سه امتیازی را به ثبت رساند که رتبه‌ی دوم مشترک تیمش در این فاکتور را برای این بازیکن به ارمغان آورد.
ایباکا که در فصل ۲۰۱۵-۱۶ با ثبت میانگین ۱۲٫۶ امتیاز، ۶٫۸ ریباند و ۱٫۹ بلاک شات، بدترین آمار خود در ۴ سال اخیر را کسب کرد، این فصل را چالش برانگیزترین فصل بازی خود در لیگ نامید.
در فصل ۲۰۱۵-۱۶ از این بازیکن خواسته شد تا یک فروارد همه کاره باشد؛ موضوعی که ایباکا پس از پایان فصل اعتراف کرد از نظر ذهنی کار دشواری است.
در حالی که بازیکن آزاد شدن کوین دورنت بر تمام تصمیمات اکلاهما سیتی تاثیر گذاشته است، این انتقال یک قمار است، اما قماری است که تیم را جوان تر می کند. این انتقال به جای اینکه حرکتی ضعیف برای جلوگیری از جدایی دورنت باشد، از نظر تاندر حرکتی است که موقعیت آنها برای حفظ او را تقویت می کند.
بدون شک ایباکا مهره‌ی مهمی در ترکیب تاندر بود که از جایگاهش در تیم ناراضی بود. میزان نارضایتی او در مورد نقش و مسئولیت هایش در تاندر در حال افزایش بود و این بازیکن در یک برهه در طول فصل، از تعداد توپ هایی که به او داده می شود، ابراز نارضایتی کرده بود. با توجه به پایان قرارداد ایباکا پس از فصل آینده، این دیدگاه که او در بازار آزاد نقل و انتقالات به دنبال پیوستن به تیم دیگری خواهد بود، در حال تقویت شدن بود.
ایباکا به عنوان انتخاب ۲۴ام درفت ۲۰۰۸ توسط تاندر جذب شد. او در مصاحبه‌ی پایانی تیم اکلاهما سیتی پس از حذف از پلی آف، گفت او به ماندن در این تیم خوشبین است.
با جذب اولادیپوی ۲۴ ساله، تاندر یک گارد پرانرژی و تهاجمی که یک مدافع قابل و سه امتیازی زن خوبی نیز است، را به ترکیب خود اضافه کرده است. تاندر پیش از این نیز به اولادیپو علاقه مند بود؛ آنها در درفت ۲۰۱۳ سعی کردند انتخاب بالاتری به دست آورند تا بتوانند او را جذب کنند.
ایلیاسوا با ۲۹ سال سن، بازیکن پست ۴ است که برای تیم های باکز، پیستونز و مجیک بازی کرده است. از قرارداد ۸٫۴ میلیون دلاری این بازیکن، تنها مبلغ ۴۰۰ هزار دلار آن پیش از یکم جولای ضمانت شده است.
سابونیس که پسر ارویدس سابونیس معروف است، در دومین فصل حضورش در دانشگاه گونزاگا، میانگین ۱۷٫۶ امتیاز و ۱۲ ریباند را به عنوان یک بازیکن پست ۴ ثبت کرد.
اورلاندو مجیک در فصل گذشته رکورد ۳۵ برد و ۴۷ باخت را ثبت کرد و برای چهارمین سال متوالی پلی آف را از دست داد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.