عمل زانوی سرج ایباکا و دوری ۴ تا ۶ هفته ای او از زمین مسابقه

عمل زانوی سرج ایباکا و دوری 4 تا 6 هفته ای او از زمین مسابقه

سرج ایباکا، فروارد تیم اکلاهما سیتی تاندر، روز سه شنبه تحت عمل آرتروسکوپی زانوی راست قرار گرفت و ممکن است ادامه فصل عادی را از دست بدهد.
سم پرستی، مدیرکل تاندر گفت ایباکا ۴ تا ۶ هفته نمی تواند برای این تیم به میدان رود. مرحله پلی آف لیگ NBA از ۱۸ آپریل آغاز می شود.
پرستی گفت این عمل غضروف های آسیب دیده زیر کاسه زانوی ایباکا را که باعث درد و تورم شده بود ترمیم کرده است. ایباکا از اواخر فوریه با درد زانو دست و پنجه نرم می کرد تا اینکه سرانجام با افزایش درد و تورم، سه بازی گذشته را از دست داد. این بازیکن پس از آل استار، میانگین ۱۷٫۱ امتیاز و ۹٫۴ ریباند را به ثبت رسانده و ۵۵ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرده است.
تورم باعث خشک شدن زانوی ایباکا شده بود و تحرک او را محدود کرده بود. پرستی گفت تاندر سعی کرده است این مشکل را با دارو، استراحت و تمرینات اختصاصی برطرف کند. این تیم همچنین مایع جمع شده در زانوی ایباکا را تخلیه کرد اما مشکلات پس از مدتی دوباره پدیدار شدند. مدیرکل تاندر اعلام کرد در حالت ایده آل این عمل باید در فصل تعطیلات انجام می شد.
پرستی اعلام کرده ایباکا و تاندر برای انجام این عمل به توافق رسیده اند چراکه استراحت و تخلیه مایع زانو نتوانسته درد و تورم این بازیکن را بهبود دهد.
این خبر در حالی منتشر شده است که MVP فصل گذشته، کوین دورنت، به دلیل درد در پای راست خود همچنان نمی تواند برای اکلاهما سیتی بازی کند. تیم تاندر در پایان بازی های روز ۱۷ مارس، با رکورد ۳۷ برد و ۳۰ باخت، پایین تر از نیو اورلینز پلیکانز و در رده نهم کنفرانس غرب قرار گرفته است.
پرستی گفت او اعتقاد دارد که اکلاهما سیتی همچنان می تواند بازی های خوب خود را ادامه دهد. انس کانتر که اخیرا به ترکیب تاندر اضافه شده است و در هر دو پست فروارد قدرتی و سنتر بازی می کند، پس از انتقال به تاندر از یوتا، میانگین ۱۶ امتیاز و ۱۰٫۴ ریباند را ثبت کرده و ۵۴ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرده است.میچ مک‍گری، فروارد سال اولی این تیم نیز امیدوارکننده ظاهر شده است. آنها همچنین نیک کالیسون کهنه کار را برای بازی در این پست در اختیار دارند.
البته هیچکدام از جایگزین های ایباکا نمی توانند در دفاع عملکردی مانند این بازیکن داشته باشند. ایباکا سه فصل متوالی جزو تیم دفاعی اول لیگ بوده است و این فصل با میانگین ۲٫۴ بلاک شات، رده دوم لیگ از نظر متوسط بلاک شات را به خود اختصاص داده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    صعود به پلی اف برا okc خیلی سخت شد.

  2. محمد رضا ارباب گفت:

    پارسال هم دست OKC رو تو پوست گردو گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *