سم هنکی، مدیرکل و رئیس امور بسکتبال باشگاه سیکسرز استعفا داد

سم هنکی، مدیرکل و رئیس امور بسکتبال باشگاه سیکسرز استعفا داد

با استعفای سم هنکی، مدیرکل و رئیس امور بسکتبال باشگاه سیکسرز، بخش مدیریتی تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز به طور ناگهانی به خانه‌ی خانواده کولانجلو تبدیل شد.
به گفته یک منبع، سیکسرز، بدترین تیم NBA در این فصل، در نظر دارد برایان کولانجلو که عنوان بهترین مدیر اجرایی سال را در کارنامه دارد، به عنوان مدیرکل خود استخدام کند.
برایان کولانجلو با پیوستن به سیکسرز، همراه پدرش جری کولانجلو که ریاست امور بسکتبال این تیم را بر عهده دارد، کار خواهد کرد تا این تیم اولین قهرمانی خود از سال ۱۹۸۳ را به دست آورد.
پس از استعفای ناگهانی سم هنکی در چهارشنبه شب، کولانجلو سمت او به عنوان مدیرکل را به دست می آورد و تلاش خواهد کرد سیکسرز را که در زمان هنکی به بدترین تیم تاریخ NBA تبدیل شده است، احیا کند.
هنکی حتی سه فصل کامل نیز در این تیم فعالیت نکرد و در حالی این تیم را ترک کرد که با ۱۰ برد و ۶۸ باخت، بدترین رکورد این فصل لیگ را در اختیار دارند.
سیکسرز در نخستین فصل مدیریت هنکی رکورد ۱۹ برد و ۶۳ باخت را ثبت کرد و در فصل گذشته نیز ۱۸ برد و ۶۴ باخت به دست آورد.
هنکی کادر مدیریتی با تفکرات تحلیلی روی کار آورد و با امید به دست آوردن انتخاب های اول درفت، تمام بازیکنان باتجربه این تیم را به تیم های دیگر منتقل کرد.
در ماه دسامبر و هنگامی که سیکسرز جری کولانجلو را برای نظارت امور بسکتبال این باشگاه استخدام کرد، قدرت هنکی تضعیف شد.
سیکسرز تحت هدایت هنکی و سرمربی این تیم برت براون، همواره در میان بدترین تیم های لیگ بوده و در طول چند سال، نشانه های بسیار اندکی از بهبود وضعیت این تیم دیده شده است.
هنکی از آغاز فعالیتش تغییرات گسترده ای در سیکسرز انجام داد. او در اولین شب درفتی که به عنوان مدیرکل این تیم فعالیت می کرد، جرو هالیدی را منتقل کرد و پس از آن، مایکل کارتر-ویلیامز، بهترین بازیکن سال اولی را در نیمه‌ی دومین فصل حضورش در سیکسرز انتقال داد.
هنکی، نرلنز نوئل و جوئل امبید را که هر دو مستعد مصدومیت بودند، در درفت انتخاب کرد. نوئل به دلیل مصدومیت یک فصل بازی نکرد و نتوانست به بازیکن کلیدی که سیکسرز امیدوار بود تبدیل شود. امبید نیز که به عنوان انتخاب شماره ۳ درفت ۲۰۱۴ جذب شد به دلیل آسییب دیدگی پا، تاکنون نتوانسته برای این تیم به میدان رود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.