فیل جکسون به عنوان رئیس باشگاه، به تیم نیویورک نیکس پیوست

فیل جکسون

تیم نیویورک نیکس، روز سه شنبه در کنفرانس خبری که در لابی سالن مدیسون اسکوئر گاردن برگزار شد، استخدام فیل جکسون به عنوان رئیس باشگاه نیکس را رسمی کرد.
جکسون یک قرارداد پنج ساله با این تیم امضا کرد و گفت زمان زیادی را در این تیم سپری خواهد کرد. او در این مورد گفت:” اینجا بهترین مکان برای بسکتباله.”
جکسون یکی از اعضای تیم نیکس در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳ بود و توانست دو بار به عنوان بازیکن به همراه این تیم قهرمان لیگ شود، اما تیم نیکس پس از سال ۷۳ دیگری نتوانست قهرمانی های خود را تکرار کند. جکسون کار خود را ادامه داد تا به موفق ترین مربی تاریخ لیگ بدل شود؛ افتخاری که با کسب ۱۱ قهرمانی به همراه تیم های لیکرز و بولز به دست آمد.
این اولین مسئولیت اجرایی جکسون خواهد بود و تیم نیکس اعلام کرده است فیل جکسون مسئول تمام تصمیم گیری های بسکتبال این باشگاه خواهد بود و در این زمینه اختیار تام دارد. James Dolan، رئیس اجرایی کمپانی مدیسون اسکوئر گاردن که مالک باشگاه نیکس نیز هست، اعلام کرده است او به میل خود و با سپاسگزاری از سمت خود به عنوان رئیس این باشگاه کنار خواهد رفت تا به جکسون قدرت لازم برای اعمال تغییرات مورد نیاز در این تیم را بدهد.
Steve Mills نیز در سمت خود به عنوان مدیر کل باشگاه نیکس باقی خواهد ماند.

فیل جکسون

این دومین سازماندهی مجدد در کادر مدیریتی نیکس در شش ماه اخیر است. این تیم در حالی مدیر کل قبلی خود، Glen Grunwald را چند روز پیش از اردوهای آماده سازی ابتدای فصل اخراج کرد که بیشتر بازیکنان این تیم که در فصل گذشته ۵۴ پیروزی کسب کردند، توسط Grunwald به ترکیب این تیم اضافه شده بودند. میلز در حالی جایگزین او شد که پیش از این هیچ تجربه اجرایی در زمینه بسکتبال نداشت.
جکسون اعلام کرد بدون شک کارملو انتونی که برای تبدیل شدن به یک بازیکن آزاد در تابستان امسال آماده می شود، می تواند محور حرکت رو به جلو و پیشرفت این تیم باشد.
جکسون همچنین باید در مورد آینده سرمربی این تیم، مایک وودسن تصمیم گیری کند. وودسن تا پیش از آغاز فصل ۲۰۱۳-۱۴ رکورد ۷۲ برد و ۳۴ باخت را با این تیم کسب کرده بود. اما تا به اینجای فصل ۲۰۱۳-۱۴ رکورد ۲۷ برد و ۴۰ باخت را با این تیم به دست آورده است. احتمالا تیم نیکس بسیار خوشحال می شد که خود جکسون مسئولیت شغل وودسن را بپذیرد و به عنوان سرمربی نیکس فعالیت کند اما این مربی سابق به روشنی بیان کرده است دوران سرمربیگری او در سال ۲۰۱۱ با سرمربیگری لیکرز پایان یافته است و دیگر علاقه ای برای نشستن روی صندلی مربیگری ندارد.
فیل جکسون در عوض سعی خواهد کرد نشان دهد که می تواند کارهای مدیریتی و اجرایی انجام دهد که با توجه به مشکلاتی که نیکس با سقف دستمزد بازیکنانش دارد، کار آسانی نخواهد بود. آماری استادمایر، تایسون چندلر و آندریا بارنیانی سال آینده آخرین سال قراردادهای گران قیمت خود را سپری می کنند که باعث می شود تیم نیکس امید چندانی به ایجاد تغییرات سریع نداشته باشد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *