طوفان سندی مسابقه نیکس و نتز را به تعویق انداخت

تعویق مسابقه بسکتبال به دلیل طوفان سندی

به دلیل بسته شدن خطوط مترو در شهر بروکلین به دلیل وقوع طوفان سندی و عدم اطلاع از چگونگی رسیدن هواداران به سالن بارکلیز سنتر،شهردار نیویورک تصمیم گرفت زمان برگزاری مسابقه تیم های نیویورک نیکز و بروکلین نتز مناسب نیست.
Michael Bloomberg (شهردار نیویورک سیتی) روز پنج شنبه هفته گذشته تقاضای تعویق بازی این دو تیم را به لیگ NBA تسلیم کرده بود و لیگ نیز روز چهارشنبه این هفته با این درخواست موافقت کرد.این مسابقه قرار بود یک نوامبر (فردا) به میزبانی نتز برگزار شود.
بلومبرگ در یک کنفرانس خبری گفت:”باکلیز سنتر یک استادیوم بزرگ است.این بازی نیز می توانست بازی بزرگی باشد.اما در حال حاضر وسایل حمل و نقل عمومی زیادی وجود ندارد و پلیس نیز کارهای فراوان دیگری برای انجام دادن دارد.”
سالن بارکلیز سنتر در بالای مجموعه ایستگاه مترو خیابان آتلانتیک واقع شده است که ۹ خط مترو و ایستگاه راه آهن لانگ آیلند در آن قرار دارد و این خطوط ارتباطی در جریان ساخت این ورزشگاه ۱ میلیارد دلاری گسترش یافته اند.تیم بروکلین نتز بر این باور است که حضور تماشاگران در مسابقات این تیم هنگامی که این تیم در شهر نیوجرسی قرار داشت ضعیف بود و این خطوط ارتباطی باعث افزایش فروش بلیط مسابقات در بین طرفداران خواهد شد.
درون ویلیامز،گارد راس تیم بروکلین پس از تمرین تیمش در این مورد گفت:”ما از به تعویق افتادن مسابقه ناراحت شدیم،اما در حال حاضر چیز های مهم تر زیادی وجود دارد.بسیاری از مردم آواره شده اند و برخی دیگر نیز عزیزان خود را از دست داده اند؛بنابراین در شرایط فعلی برگزاری شدن یا نشدن یک مسابقه بسکتبال زیاد مهم نیست.با توجه به تعطیلی وسایل حمل و نقل عمومی فکر می کنم برای بسیاری از مردم سخت باشد که به مسابقه برسند.من حدس می زنم این تعطیلی باعث شده مردم فکر کنند مسابقه اصلا برگزار نمی شود.”
با به تعویق افتادن این بازی،حالا تیم نیویورک نیکز خود را برای برگزاری نخستین بازی فصل جدیدش در مقابل میامی هیت در روز جمعه آماده می کند.بروکلین نتز نیز شنبه شب در خانه،میزبان تورنتو رپترز خواهد بود.
سیاست معمول NBA در مورد شرایط برگزاری یک بازی به این صورت است که اگر دو تیم و سه داور در محل برگزاری مسابقه حاضر باشند بازی برگزار می شود.یکی از دلایل اصلی که مسابقات لیگ طبق برنامه ریزی برگزار می شود همین سیاست است.
با این حال لیگ می خواهد در مورد این بازی خاص کمی حساس باشد زیرا این اولین بازی تیم نتز است که از شبکه ملی TNT پخش می شود و لیگ نمی خواهد چنین رویداد بزرگی برای این تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شود.
تیم نتز که پیش از این تمرینات خود را در شهر نیوجرسی انجام می داد پس از آسیب دیدن تجهیزات و اماکن ورزشی اش در شرق رادرفورد بر اثر طوفان و گردباد،تمریناتش را نیز در ورزشگاه بارکلیز سنتر برگزار می کند.Tyshawn Taylor بازیکن سال اولی بروکلین نتز نیز به دلیل گردباد سندی در خانه اش در منطقه Hoboken گیر کرده است.
لیگ NBA سه شنبه شب اعلام کرده بود این بازی طبق برنامه ریزی قبل انجام خواهد شد و طرفداران مشتاق دیدن اولین مسابقه حرفه ای ورزشی پس از سال ۱۹۵۷ در بروکلین بودند.تیم بسیبال Dodgers آخرین تیم حرفه ای بود که در سال ۵۷ این شهر را ترک کرد.کارملو آنتونی،فروارد تیم نیویورک که خود بومی شهر بروکلین است این بازی را به عنوان یک رویداد ناگذرا (monumental) برای این منطقه نامیده بود.
تیم نتز در حال مذاکره با لیگ برای پیدا کردن یک تاریخ جایگزین برای این بازی است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *