لبران جیمز و راسل وستبروک؛ بهترین بازیکنان مارس ۲۰۱۶

لبران جیمز و راسل وستبروک؛ بهترین بازیکنان مارس 2016

لبران جیمز از کلیولند کولیرز و راسل وستبروک از اکلاهما سیتی تاندر، بهترین بازیکنان مارس ۲۰۱۶ ان بی ای در کنفرانس های شرق و غرب لقب گرفتند.

جیمز در این ماه میانگین ۲۵٫۶ امتیاز (رتبه ۲ شرق) و ۷٫۱ پاس منجر به گل (رتبه ۵ شرق) را به دست آورد تا کلیولند رکورد ۱۱ برد و ۵ باخت (۱۰ برد و ۴ باخت در زمان حضور جیمز در ترکیب) را ثبت کند. این بازیکن متوسط ۸٫۲ ریباند را کسب کرد و ۵۳٫۸ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد. جیمز تنها بازیکن NBA بود که میانگین حداقل ۲۵ امتیاز، ۸ ریباند و ۷ پاس منجر به گل را در ماه مارس ثبت کرد. او در این ماه ۷ دابل دابل و تریپل دابل به دست آورد. لبران در پیروزی ۱۰۷ بر ۸۷ تیمش مقابل بروکلین نتز در ۳۱ مارس، ۲۴ امتیاز کسب کرد تا به رده‌ی ۱۲ام امتیازآورترین بازیکنان تاریخ لیگ صعود کند (او هم اکنون در جایگاه یازدهم قرار دارد).

راسل وستبروک با میانگین ۲۱٫۷ امتیاز، ۱۰٫۶ پاس منجر به گل (رتبه ۳ لیگ) و ۸٫۳ ریباند، به اکلاهما سیتی تاندر کمک کرد رکورد ۱۱ برد و ۵ باخت را در ماه مارس به دست آورد. ۷ تریپل دابل او در این ماه، از اپریل ۱۹۸۹ که مایکل جردن ۷ بار تریپل دابل کرد، بی سابقه بود. وستبروک با تریپل دابل هایی که در این ماه ثبت کرد، مجموع تریپل دابل های خود تا پایان ماه مارس را به عدد ۱۶ رساند. او در ۱۱ بازی از مجموع ۱۶ مسابقه‌ی ماه، حداقل ۲۰ امتیاز به دست آورد و در ۹ بازی، تعداد پاس های منجر به گل خود را دورقمی کرد که کسب ۱۹ پاس منجر به گل (بیشترین اسیست دوران حرفه ای وستبروک) در پیروزی ۱۲۰ بر ۱۰۹ مقابل کلیپرز در ۹ مارس، از جمله‌ی آنها بود.

پاول میلسپ از آتلانتا، آیزیاه تامس از بوستون، کمبا واکر از شارلوت، دیرک نویتزکی از دالاس، استفن کری و کلی تامپسن از گلدن استیت، جیمز هاردن از هیوستن، حسن وایت‌ساید از میامی، کوین دورنت از اکلاهما سیتی، دیمین لیلارد از پرتلند، لامارکوس آلدریج و کوای لئونارد از سن آنتونیو و دمار دروزن از تورنتو، دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکنان ماه در کنفرانس های شرق و غرب بودند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.