لبران جیمز: کوین دورنت کم نوسان ترین بازیکن برای کسب جایزه MVP فصل است

لبران جیمز - کوین دورنت

روز چهارشنبه لبران جیمز اذعان کرد که رقیبش و ستاره تیم اکلاهما سیتی تاندر؛ کوین دورنت، این فصل به کسب جایزه MVP نزدیک تر شده است.
وقتی از لبران سوال شد که آیا فکر می کند کوین دورنت به عنوان بازیکن پیشتاز برای کسب جایزه MVP، بازی های پایانی لیگ را آغاز می کند، این بازیکن پاسخ داد:” من می خوام بگم دورنت کم نوسان ترین و با ثبات ترین بازیکن برای کسب جایزه MVP فصله. او این فصل ارقام خیره کننده ای ثبت کرده.”
دورنت در بسیاری از بازه های زمانی این فصل به عنوان بازیکن پیشتاز برای کسب جایزه MVP در نظر گرفته شده است و اخیرا با شکستن رکورد مایکل جردن و کسب حداقل ۲۵ امتیاز در ۴۱ بازی متوالی، شانس خود برای کسب این عنوان را تقویت کرده است. نوار بازی های ۲۵ امتیازی پی در پی دورنت، روز سه شنبه و زمانی که او در بازی مقابل ساکرامنتو ۲۳ امتیاز کسب کرد، پاره شد.
لبران جیمز، برنده چهار باره جایزه MVP که دو جایزه آن در دو فصل اخیر کسب شده است، قبل از بازی چهارشنبه شب تیمش مقابل ممفیس گریزلیز در مورد بازی های دورنت در این فصل از رقابت ها صحبت کرد.
جیمز در این مورد گفت:” من فکر می کنم دورنت فصل فوق العاده ای داشته و اگه این جایزه بهش داده بشه خیلی خوبه. این برای او و خانوادش عالیه. بازی ای که کی دی از خودش به نمایش گذاشته بسکتبالی در حد MVP هست. من واقعا به این موضوع که دیگران چی میگن اهمیت نمیدم. در پایان اونا رای های خودشون رو دارن و رایشون رو به بازیکن مورد نظرشون میدن.”
اعضای رسانه ها و گزارشگران لیگ، در روز های آینده آرای خود برای دادن جایزه های مختلف فصل عادی را ارسال خواهند کرد. دورنت تا به حال یکی از بهترین فصل های حضور خود در لیگ را پشت سر گذاشته است و عملکرد خود در دفاع و حمله را بهبود داده است.
این بازیکن تا به اینجای فصل متوسط ۳۲ امتیاز و ۵٫۶ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده که بهترین آمار دوران بازی او در لیگ در این دو فاکتور است. او همچنین میانگین ۷٫۶ ریباند و ۱٫۳ توپ ربایی را ثبت کرده است. امتیاز آورترین بازیکن لیگ، کمی کمتز از ۵۱ درصد مجموع شوت های خود را وارد سبد کرده و ۴۰٫۵ درصد از شوت های سه امتیازی این بازیکن در ۷۶ بازی گذشته وارد سبد شده است. ستاره اکلاهما در سه فصل از ۴ فصل اخیر، در رای گیری MVP پس از لبران جیمز در رده دوم قرار گرفته است.
لبران جیمز نیز شیب صعودی خفیفی در ارقام خود نسبت به فصل قبل دارد. او در این فصل میانگین ۲۶٫۹ امتیاز، ۶٫۹ ریباند و ۶٫۴ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده است. همانند دورنت که تعدادی زیادی از بازی های فصل را بدون راسل وستبروک بازی کرده، جیمز نیز در بسیاری از بازی های فصل هم تیمی اش؛ دوین وید را در کنار خود نداشته است. وید با غیبت در بازی مقابل ممفیس، هشتمین بازی متوالی و ۲۷ امین بازی فصل را از دست داد.
دورنت در ۱۲ بازی این فصل حداقل ۴۰ امتیاز کسب کرده و ۲ بار نیز به مرز ۵۰ امتیاز رسیده است. این بازیکن در پیروزی روز ۱۷ ژانویه تیمش مقابل گلدن استیت، با کسب ۵۴ امتیاز، بیشترین امتیازی دوران حرفه ای خود را کسب کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. رضا گفت:

    این فصل جایزه mvp واقعا حق کوین دورنته
    فراتر از حد انتظار بازی کرده در این فصل

  2. دانیال گفت:

    عملکرد دورانت امسال فوق العاده بود , چهار بار هم بهترین بازیکن کنفرانس غرب شده و شاید مثل پارسال ۵۰–۴۰–۹۰ را تکرار کنه … فکر کنم حقش باشه

  3. حمید گفت:

    افرین به این بازیکنان افسانه ای

  4. آدرخش گفت:

    فوق العاده اس!

  5. SHaHRooZ گفت:

    دورنت فوق العاده است. MVP حقشه و لیاقتش رو داره.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *