چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا (جام استنکویچ)

بسکتبال کاپ آسیا-جام استنکویچ

چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا،از ۱۴ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۴ شهریور تا ۳ مهر) در شهر توکیو ژاپن برگزار می شود.اولین دوره بازی های بسکتبال کاپ آسیا که به نام جام استنکویچ نیز شناخته می شود،در سال ۲۰۰۴ و با شرکت ۸ تیم برگزار شد که تیم های قطر،کره و چین تایپه مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
در دومین دوره این رقابت ها که در سال ۲۰۰۸  به میزبانی کشور کویت برگزار شد،تنها ۵ تیم شرکت کردند و تیم های اردن،قزاقستان و کویت،اول تا سوم شدند.سومین دوره رقابت های بسکتبال جام استنکویچ،در سال ۲۰۱۰ و به میزبانی لبنان برگزار شد و تیم های میزبان،ژاپن و قطر بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.تیم ملی بسکتبال ایران تنها در سومین دوره این رقابت ها شرکت داشت که در آن دوره به مقام ششم رسید.
مسابقات جام استانکویچ امسال با حضور ۱۰ تیم و در دو گروه پنج تیمی برگزار می شود.در گروه A این رقابت ها،تیم های لبنان،ماکاوو،فیلیپین،ازبکستان و چین قرار دارند.در گروه B نیز تیم های ایران،چین تایپه،قطر،ژاپن و هند باید به مصاف هم بروند.تیم های هر گروه در مرحله مقدماتی چهار بازی با هم گروهی های خود انجام می دهند.در پایان مرحله گروهی ۴ تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی راه می یابند.تیم های برتر این رقابت ها به طور مستقیم،راهی مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ خواهند شد.
تیم بسکتبال ایران در این دوره از رقابت ها با ترکیب حامد آفاق،محمد صمد نیکخواه بهرامی،آرن داوودی،اوشین ساهاکیان،روزبه ارغوان،اصغر کاردوست،فرید اصلانی،محمد جمشیدی،سجاد مشایخی،امیر صدیقی،بهنام یخچالی و صالح فروتن شرکت کرده است.سرمربی گری تیم نیز بر عهده مهمد بسیرویچ است.
در جدول زیر برنامه مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در مرحله گروهی را مشاهده می کنید.لازم به ذکر است ساعت بازی ها به وقت ایران نوشته شده است.

تاریخ و ساعت بازی ها

۷ صبح

۹:۳۰ صبح

۱۲

۱۴:۳۰

۲۴ شهریور

ماکاوو – لبنان

هند – ایران

فیلیپین – چین

ژاپن – قطر

۲۵ شهریور

ازبکستان – ماکاوو

قطر – هند

چین تایپه – ژاپن

لبنان – فیلیپین

۲۶ شهریور

هند – چین تایپه

فیلیپین – ازبکستان

چین – لبنان

ایران – قطر

۲۷ شهریور

ماکاوو – فیلیپین

ازبکستان – چین

ژاپن – هند

چین تایپه – ایران

۲۸ شهریور

چین – ماکاوو

لبنان – ازبکستان

قطر – چین تایپه

ایران – ژاپن

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *