اخراج مایک برون از سرمربیگری لیکرز

مایک برون-مربی سابق تیم بسکتبال لیکرز

مایک برون،سرمربی لیکرز پس از یک شروع نا امید کننده و ثبت ۱ پیروزی و ۴ شکست در ۵ بازی اول فصل اخراج شد.
با اخراج مایک برون،Bernie Bickerstaff که کمک مربی لیکرز است در بازی خانگی جمعه شب این تیم مقابل گلدن استیت واریورز این تیم را هدایت خواهد کرد.
در ساعات اولیه جمعه منابع به سایت ESPN گفته بودند که لیکرز در شش بازی خانگی نخست خود عملکرد برون را ارزیابی خواهد کرد،اما پس از بحث های متعدد در طول ۴۸ ساعت گذشته،تیم مدیریت لیکرز به اتفاق آرا تصمیم گرفتند که این تیم در مسیر اصلی و درست قرار ندارد و بهترین تصمیم این است که برون همین حالا اخراج شود.
این تصمیم در راستای شعار “حالا برنده شو” تیم لیکرز پس از جذب استیو نش و انتقال دوایت هاوارد که از بزرگترین نقل و انتقالات تابستان امسال بود،گرفته شده است.اخراج مایک برون در این زمان که او سال دوم قرارداد ۴ ساله خود به مبلغ ۱۸ میلیون دلار را آغاز کرده است،هزینه های قابل توجهی برای لیکرز خواهد داشت.
تیم لیکرز در ۵ بازی این فصل خود،به دلیل مصدومیت تنها ۱ بازی و یک نیمه استیو نش را در ترکیب خود داشته است.این در حالی است که دوایت هاوارد اذعان کرده است که هنوز دوران نقاهت بعد از عمل جراحی کمر خود را می گذراند که باعث شد نتواند در مسابقات بسکتبال المپیک لندن شرکت کند.کوبی برایانت نیز در حال حاضر با دردی در پایش در مسابقات شرکت می کند.
لس آنجلس لیکرز با وجود پرداخت بیشترین دستمزد به بازیکنانش در میان تیم های لیگ (بیش از ۱۰۰ میلیون دلار) بدترین شروع را در میان تیم های کنفرانس غرب NBA داشته است و علاوه بر آن تخمین زده می شود در پایان فصل باید نزدیک به ۳۰ میلیون دلار جریمه مالیاتی پرداخت کند.
این تیم همچنین در تلاش برای ابداع نوعی از سیستم حمله پرینستون است که متکی بر اشتراک گذاری توپ و سهم هر بازیکن در زمین است و می خواهد از این طریق فشاری که در هنگام حمله روی کوبی برایانت است را کم کند.اما با به کار گیری این سیستم هر ۸ بازی پیش فصل را باخت که در تاریخ باشگاه لیکرز بی سابقه است.در ادامه نیز ۳ بازی فصل عادی را واگذار کرد.سرانجام پس از شکست های متوالی،شنبه گذشته این تیم توانست یک پیروزی کسب کند اما در روز چهارشنبه مقابل یوتا دوباره تن به شکست داد.
در حال حاضر نه تنها این سیستم حمله جدید با توجه به قابلیت های بازیکنان مناسب به نظر نمی رسد،بلکه باعث شده بازیکنان در دفاع نیز پر اشتباه عمل کنند.
لیکرز فصل گذشته که اولین فصل مربیگری برون در این تیم بود تا مرحله دوم پلی آف بالا آمد.برون که قبلا سرمربی تیم کلیولند کاوالیرز بود جایگزین فیل جکسون شد که سابقه ۱۱ قهرمانی NBA را در کارنامه دارد.
هنوز تصمیمی در مورد جایگزین برون گرفته نشده است اما مربیانی مانند فیل جکسون،مایک دی آنتونی (مربی سابق نیویورک نیکز)،نیت مک میلان و جری اسلوآن شانس زیادی برای تصدی این پست دارند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *