مصدومیت دنی گرنجر و دوری سه ماهه از بسکتبال

دنی گرنجر

تیم ایندیانا پیسرز روز چهارشنبه اعلام کرد انتظار می رود فروارد این تیم،دنی گرنجر که سابقه یک بار حضور در مسابقه ال استار را دارد،پس از مصدومیت در تاندون زانوی چپش،سه ماه از رقابت ها را از دست بدهد.
از دست دادن گرنجر برای این مدت طولانی برای تیمی مثل ایندیانا که امیدوار است این فصل به قهرمانی کنفرانس شرق NBA برسد،ضربه بزرگی است.Danny Granger فصل گذشته با میانگین ۱۸٫۷ امتیاز،پر امتیازترین بازیکن ایندیانا بود و معمولا پاس های سایر بازیکنان در دقایق پایانی بازی به این بازیکن ختم می شد.
Frank Vogel مربی تیم پیسرز پیش از بازی افتتاحیه شنبه شب این تیم در این مورد گفت:”ما هنوز هم تیم قدرتمندی داریم.ما بازیکن با استعداد زیادی داریم.بنابراین من امید زیادی دارم که بدون دنی هم تیم خوبی باشیم.”
زانوی گرنجر در طول مسابقات پلی آف فصل گذشته در ماه می آسیب دید.Vogel قبلا گفته بود که درد زانوی گرنجر برای مدتی از بین رفته است و این بازیکن در زمان تعظیلی لیگ در تابستان تمرین می کرد.
در ماه سپتامبر دنی گرنجر گفته بود که او تحت درمان پلاکت خون قرار گرفته است و از این درمان به عنوان یک تجربه دردناک یاد کرده بود که برای بهبودی کامل به ماه ها زمان نیاز دارد.
این بازیکن در اواسط اکتبر در مورد این دوره درمانی گفته بود:”این دردناک است.پزشکان خون را خارج کرده و دوباره وارد بدن می کنند و این دردآور است؛اما به طور فوق العاده ای باعث بهبودی شما می شود.”
اما ظاهرا گرنجر هنوز تاثیر این درمان را دریافت نکرده است.او در هیچ یک از چهار بازی اول تیمش در فصل جدید بازی نکرده است؛هرچند در یکی از بازی های پیش فصل ایندیانا که در روز ۲۳ اکتبر مقابل کلیولند برگزار شد،حضور داشت و در ۱۳ دقیقه موفق به کسب ۹ امتیاز شد.
تیم پیسرز در ۴ بازی بدون حضور گرنجر متوسط ۲۰٫۳ ترن اور (لو دادن توپ) را در کارنامه داشته است که مربی این تیم نیز اذعان کرده است که این تعداد باید کاهش یابد.
Vogel سعی می کند ترکیب جدید و نحوه جا به جایی بازیکنان،بدون حضور گرنجر را به دست آورد.جرالد گرین که در تعطیلات فصل به عنوان بازیکن آزاد (free agent) به این تیم پیوست در سه بازی اول ایندیانا جایگزین گرنجر شد و متوسط ۹٫۸ امتیاز و ۴٫۳ ریباند را به ثبت رساند.اما متوسط لو دادن توپ توسط این بازیکن ۲٫۵ بود که آمار جالبی نیست.سرمربی ایندیانا در شب دوشنبه و در بازی مقابل سن آنتونیو اسپورز،سم یانگ را در ترکیب اصلی قرار داد که یانگ در این بازی تنها ۳ امتیاز و ۳ ریباند کسب کرد و ایندیانا نیز ۱۰۱ بر ۷۹ بازی را واگذار کرد.
غیبت گرنجر در لحظات پایانی بازی ها بیشتر احساس می شود.تیم ایندیانا که جمعه گذشته در بازی مقابل شارلوت بابکتز به لحظات پایانی چشم دوخته بود نتوانست از شانس های متععد خود استفاده کند و با نتیجه نزدیک ۹۰ بر ۸۹ مقابل این تیم شکست خورد تا شارلوت اولین پیروزی خود در ۲۴ بازی اخیرش را به دست آورد.شنبه شب و در بازی مقابل تیم ساکرامنتو کینگز،در لحظات پایانی مسابقه تیم ایندیانا دو پرتاب خود را از دست داد تا کار به وقت اضافه کشیده شود.در وقت اضافه نیز دو پرتاب لحظات پایانی را از دست داد تا سرانجام در وقت اضافه دوم توانست کینگز را ۱۰۶ بر ۹۸ پشت سر بگذارد.
حریفان ایندیانا نیز متوجه شده اند که این تیم در حال حاضر فاقد بازیکنی است که در لحظات حساس پایانی امتیاز آوری کند؛سرمربی ساکرامنتو کینگز در این مورد گفت:”اگر ایندیانا در بازی با شارلوت گرنجر را در اختیار داشت شاید می توانست این تیم را شکست دهد.نبود این بازیکن بسیاری از چیزها را تغییر داده است.”
اما تیم پیسرز پس از مصدومیت گرنجر به جای محور قرار دادن این بازیکن و تکیه بر او،تصمیم گرفته است نیمکت خود را قوی تر کند.انها امیدوارند در این فصل برخلاف فصل گذشته که در مرحله دوم پلی آف با شکست مقابل میامی هیت از دور رقابت ها حذف شدند،به مراحل بالاتر راه یابند.
گرنجر در ۷ فصل حضورش در NBA متوسط ۱۸٫۲ امتیاز و ۵٫۲ ریباند را به ثبت رسانده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *