حضور ارسلان کاظمی در تورنومنت پورتسموث ۲۰۱۳

ارسلان کاظمی (Arsalan Kazemi)

تورنومنت بسکتبال پورتسموث (Portsmouth Invitational Tournament) که از سال ۱۹۵۳ در پورتسموث ایالت ویرجینیا برگزار می شود،قدیمی ترین تورنومنت بسکتبال آماتور در ایالات متحده و یک کمپ بسکتبالی است که پس از پایان فصل عادی لیگ دانشگاه های آمریکا و تعیین قهرمان NCAA برگزار می شود.
این تورنومنت یکی از مسابقاتی است که توسط لیگ NBA و استعداد یاب های اروپایی به رسمیت شناخته شده است و بازیکنان سال آخر دانشگاه می توانند مهارتهای خود را در این رویداد ورزشی به این افراد نمایش دهند.حدود ۲۰۰ استعداد یاب NBA،۶۴ بازیکن شرکت کننده در این تورنومنت را زیر نظر می گیرند.این ۶۴ بازیکن که در ۸ تیم ۸ نفره دسته بندی می شوند در این تورنومنت ۴ روزه فرصت دارند شانس حضور خود در درفت NBA را افزایش دهند یا وضعیت خود را بهبود بخشند.
این تورنومنت یکی از دو تورنومنتی است که پیش از برگزاری درفت ان بی ای و به منظور شناسایی بازیکنان توسط استعداد یاب های لیگ،برگزار می شود.گرچه بازیکنان شرکت کننده در این مسابقات کمتر به راند اول درفت NBA راه می یابند اما بازیکنان برتر این تورنومنت در راند دوم درفت و لیگ توسعه NBA،حضور خواهند داشت.از سال ۲۰۰۹ تا امروز ۶ بازیکن شرکت کننده در این تورنومنت،به راند دوم درفت NBA راه یافته اند.بازیکنان بزرگی چون اسکاتی پیپن،دنیس رودمن،جان استاکتون،بن والاس و … از جمله بازیکنانی هستند که در این تورنومنت شرکت کرده اند.
شصت و یکمین دوره این تورنومنت در حالی از ۱۰ تا ۱۳ آپریل امسال برگزار می شود که نام ارسلان کاظمی در بین ۶۴ بازیکن این تورنومنت به چشم می خورد.ارسلان در این تورنومنت در ترکیب تیم PORTSMOUTH SPORTS CLUB قرار خواهد داشت و در اولین بازی خود روز ۱۱ آپریل به مصاف تیم Roger Brown’s Restaurant خواهد رفت.البته ارسلان در این تورنومنت تنها نیست و ای جی سینگلر و تونی وودز (هم تیمی هایش در اورگن) نیز در ترکیب تیم های دیگر این تورنومنت قرار دارند.
ارسلان کاظمی می تواند با درخشش در این رویداد،توجه کشف کنندگان استعدادهای NBA را به خود جلب کند و شانس حضورش در یارکشی NBA را افزایش دهد.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *