استفن کری رسما به عنوان MVP فصل ۲۰۱۴-۱۵ ان بی ای معرفی شد [به روز رسانی]

استفن کری رسما به عنوان MVP فصل 2014-15 ان بی ای معرفی شد

استفن کری از گلدن استیت واریورز که رکورد بیشترین سه امتیازی موفق در یک فصل را به ثبت رساند و در امتیازآوری، پاس منجر به گل و توپ ربایی، بازیکن پیشتاز تیمش بود، برنده جایزه باارزش ترین بازیکن فصل ۲۰۱۴-۱۵ شد. این گارد ۱٫۹۱ متری، پس از ویلت چمبرلین که در فصل ۱۹۵۹-۶۰ جایزه MVP را به دست آورد، دومین بازیکن تاریخ واریورز لقب گرفت که توانسته این افتخار را به دست آورد.
کری ۱۰۰ رای جایگاه نخست از ۱۳۰ رای جایگاه نخست، شامل ۱۲۹ رای نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا و ۱ رای طرفدارن را کسب کرد و با کسب ۱۱۹۸ امتیاز، جایگاه نخست رای گیری را به خود اختصاص داد. در رای گیری، هر بازیکن برای رای جایگاه نخست ۱۰ امتیاز، رای جایگاه دوم ۷ امتیاز، رای جایگاه سوم ۵ امتیاز، رای جایگاه چهارم ۳ امتیاز و رای جایگاه پنجم ۱ امتیاز دریافت کرد.

استفن کری

پس از کری، جیمز هاردن از هیوستن راکتس با ۹۳۶ امتیاز (۲۵ رای جایگاه نخست)، لبران جیمز از کلیولند کولیرز با ۵۵۲ امتیاز (۵ رای جایگاه نخست)، راسل وستبروک از اکلاهما سیتی تاندر با ۳۵۲ امتیاز و انتونی دیویس با ۲۰۳ امتیاز قرار گرفتند.
کری با ثبت میانگین ۲۳٫۸ امتیاز (رتبه ۶ لیگ)، ۷٫۷ پاس منجر به گل (رتبه ۶ لیگ)، ۲٫۰۴ توپ ربایی (رتبه ۴ لیگ و بهترین میانگین دوران بازی این بازیکن) و ۴٫۳ ریباند، به گلدن استیت واریورز کمک کرد تا با کسب ۶۷ پیروزی، بیشترین پیروزی تاریخ خود در یک فصل را ثبت کند. این بازیکن با به ثمر رساندن ۲۸۶ سه امتیازی در این فصل، رکورد بیشترین سه امتیازی موفق در یک فصل یعنی ۲۷۲ سه امتیازی را که توسط خودش در فصل ۲۰۱۳-۱۴ ثبت شده بود، ارتقا داد. او ۴۸٫۷ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد و با به ثمر رساندن ۴۴٫۳ درصد از شوت های سه امتیازی خود، در رده‌ی چهارم لیگ از نظر درصد شوت های سه امتیازی قرار گرفت. کری همچنین با وارد سبد کردن ۹۱٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی خود، در صدر بازیکنان لیگ از نظر درصد پرتاب های آزاد قرار گرفت. این بازیکن در فاصله‌ی ۹ مارس تا ۴ اپریل، ۵۲ پرتاب آزاد متوالی وارد سبد کرد که بهترین رکورد دوران حرفه ایش بود.

استفن کری

گلدن استیت واریورز با رهبری کری، دهمین تیم تاریخ لیگ لقب گرفت که توانسته در یک فصل حداقل ۶۷ برد کسب کند. این تیم در زمانی که کری را در زمین داشت، تفاضل امتیاز مجموع ۹۲۰ را به ثبت رساند تا plus/minus میانگین کری ۱۱٫۵ امتیاز گردد که بهترین plus/minus در میان بازیکنان لیگ است.
ثبات عملکرد کری در فصل منعکس کننده‌ی ثبات واریورز بود. این بازیکن در ماه اکتبر/نوامبر، زمانی که واریورز رکورد ۱۴ برد و ۲ باخت را ثبت کرد، بهترین بازیکن کنفرانس غرب لقب گرفت. کری نیمه پایانی فصل را نیز با قدرت به اتمام رساند. او ۱۲۵ شوت از ۲۴۲ اقدام سه امتیازی خود پس از آل استار را وارد سبد کرد تا به تیمش برای ثبت رکورد ۲۵ برد و ۶ باخت کمک کند.
به این ترتیب استفن کری جایزه ماوریس پادولف را دریافت کرد؛ جایزه ای که به افتخار اولین کمیسیونر NBA که از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۳ این سمت را در اختیار داشت، به اسم او نام گذاری شده است.

دانلود مراسم اهدا جایزه MVP به کری

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. nothing گفت:

    حقش بود این فصل عالی کار کرد هم تیمو بالا نگه داشت هم خودشو من که از دیدن بازیش لذت می برم البته جیمز هاردن هم خیلی خوب بود اگر به نظر من هر کی دیگه بغیر از این دو mvp می شد نا حقی کامل بود دم هر جفتشون گرم

  2. jwall گفت:

    هورا

  3. ahmad گفت:

    حقش بود

  4. امیرعباس ارباب گفت:

    دیدگاه در حال بررسی
    :/

  5. مجید گفت:

    مبارکش باشه.کارش عالیه.جیمز میشد چی میشد

  6. Mohammadreza گفت:

    حقه جیمز هاردن بود

  7. mohammad گفت:

    واقعا حقش بود دمش گرم اون حرفی که دو سه سال پیش زد که من از لبرون بهترم الان دهن لبرون و امسال اونو محکم بست تازه سنشم از لبرون کمتره

  8. Mehrdad گفت:

    خدایی حقش بود..

  9. Ali VaTaN گفت:

    من از ٢٠١١ که ۵٣ امتیاز تو بازی با نیویورک گرفت منتظر این روز بود،،، دقیقا همون بازیکنیه که من دوس دارم

    اینقدر با گنده های ان بی ای راحت بازی میکنه که انگار داره تو حیاط مدرسه گل کوچیک میزنه،،، فوق العاده خوش اخلاق و…. بهترینشوت زن تاریخ ان بی ای

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *