بازیکنی که اولین امتیاز تاریخ NBA را به دست آورد،درگذشت

بازیکنی که اولین امتیاز تاریخ NBA را به دست آورد،درگذشت

Oscar “Ossie” Schectman گارد سابق تیم نیویورک نیکس که اولین امتیاز تاریخ NBA را نزدیک به ۷۰ سال پیش به دست آورد،روز سه شنبه در سن ۹۴ سالگی درگذشت.
پسر شکمن مرگ پدرش را که توسط تیم نیکس نیز اعلام شده بود،تایید کرد.پیتر شکمن گفت پدرش بیماری طولانی مدتی نداشت و پس از به وجود آمدن عوارض ناشی از نارسایی تنفسی درگذشت.
شکمن اولین امتیاز NBA را در بازی ای که بعدها با نام BAA شناخته شد،در تاریخ ۱ نوامبر ۱۹۴۶ در بازی نیکس مقابل تورنتو هاسکیس،با یک پرتاب لی آپ از طریق یک برش به دست آورد.تیم نیکس آن بازی را که در سالن Maple Leaf Gardens تورنتو برگزار می شد با نتیجه ۶۸ بر ۶۶ با پیروزی به پایان رساند.شکمن به بازی هایش در آن فصل ادامه داد و فصل را با متوسط امتیاز ۸٫۱ پایان داد.این فصل تنها فصل حضور این بازیکن در نیکس بود.
کسب اولین امتیاز تاریخ لیگ،برای دهه ها اهمیتش را نزد شکمن و دیگران از دست داده بود.پیتر شکمن روز سه شنبه در یک مصاحبه تلفنی گفت او از این موضوع که پدرش اولین امتیاز لیگ را به دست آورده است،مطلع نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۸ لیگ تحقیقاتی را در مورد نقاط عطف کسب امتیاز در تاریخ NBA انجام داد.همان زمانی که Rickey Green از تیم یوتا تعداد امتیاز های به دست آمده در لیگ را به عدد ۵۰ میلیون رساند.
پیتر شکمن گفت:”من که با پدرم بزرگ شدم،هرگز نشنیدم که این نکته را ذکر کند.او احتمالا روی ان تمرکز نکرده بود.او کاپیتان تیم بود و ایده اش این بود که در موقعیت ها پیروز شود.این بود که زیاد در این مورد صحبت نمی کرد.او مسلما هرگز از اینکه اولین امتیاز را به دست آورده است افتخار نمی کرد.اما زمانی که این کار را انجام داد،مسلما برای او هیجان انگیز بوده است.”
اسکار بنجامین اُسی شکمن،متولد ۳۰ مارس ۱۹۱۹ و فارغ التحصیل دانشگاه لانگ آیلند بود.این دانشگاه اوایل امسال او را به لیست دریافت کنندگان جایزه “فارغ التحصیل برجسته” اضافه کرده بود.شکمن تحت نظر مربی افسانه ای Clair Bee،در تیم دانشگاه قهرمان NIT شد.در سال ۱۹۴۱ به دلیل بازی های خوبش در ترکیب تیم اول منطقه Converse All-American قرار گرفت.
شکمن در مستند “The First Basket” که شرحی درباره تاریخچه بسکتبال یهودیان است،شخصیت اصلی بود.او همچنین پس از آنکه دوران حرفه ای بسکتبالش تمام شد،مدت طولانی در صنعت پوشاک مشغول به کار بود.سپس قبل از آنکه چند سال پیش به منطقه نیویورک بازگردد،در ایالت فلوریدا بازنشسته شد.پسرش گفت او در طول زندگی اش یک طرفدار ان بی ای باقی ماند.
تیم نیکس اعلام کرد پس از مرگ شکمن،Dick Shrider در حال حاضر پیرترین عضو سابق این تیم است، که در قید حیات می باشد.شریدر که هم اکنون ۹۰ ساله است در فصل ۴۸-۴۹ چهار بازی برای نیکس انجام داده است.
در پایان بد نیست دو ویدئویی که NBA.COM به مناسبت درگذشت این بازیکن منتشر کرده است را تماشا کنیم.

دانلود ویدئو ۱
دانلود ویدئو ۲

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. mohammedlahiji گفت:

    خبر بدی بود دیشب nba.com اعلام کرد.۱۹۴۶-۲۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *