کارملو آنتونی در آستانه کسب عنوان امتیاز آورترین بازیکن فصل

کارملو آنتونی در آستانه کسب عنوان امتیاز آورترین بازیکن فصل

در حالی که تا چند ساعت آینده،پرونده فصل عادی لیگ NBA بسته خواهد شد،کارملو آنتونی پیشاپیش عنوان امتیاز آورترین بازیکن فصل (بهترین متوسط امتیاز) را به دست آورده است.
کوین دورانت از اکلاهما سیتی تاندر در آخرین بازی تیمش در فصل عادی حضور نخواهد داشت و این بدان معنی است که اولین عنوان “scoring title” برای کارملو آنتونی تضمین شده است.
دورانت که تا به امروز متوسط ۲۸٫۱ امتیاز را در رقابت های این فصل ثبت کرده بود،با پست مطلبی در حساب خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد در بازی امشب تیمش مقابل میلواکی باکز بازی نخواهد کرد.
او در این پست گفت:”در مسابقه امشب بازی نمی کنم.اگر باعث ناامیدی شماست باید بگم سعی نمی کنم برای کسب امتیاز آورترین بازیکن فصل تلاش کنم.”
این در حالی است که کارملو آنتونی با متوسط ۲۸٫۷ امتیاز در صدر پر امتیاز ترین بازیکنان لیگ قرار دارد.با این حال دورانت در این فصل ۱۴ بازی بیشتر از کارملو آنتونی که امشب باید آخرین بازی فصل خود را مقابل آتلانتا برگزار کند،انجام داده است.
حتی اگر ملو در بازی امشب یک امتیاز نیز کسب نکند،متوسط امتیاز او در این فصل به ۲۸٫۲ خواهد رسید که دورانت را پشت سر خواهد گذاشت.
دورانت در صورتی که قصد داشت چهارمین عنوان متوالی “پر امتیاز ترین بازیکن” را کسب کند،احتیاج داشت تا در مسابقه امشب ۷۰ امتیاز کسب کند تا کارملو را پشت سر بگذارد.
اسکات بروکس (مربی اکلاهما) هم قبلا اشاره کرده بود که دورانت در مسابقه مقابل باکز بازی نخواهد کرد.او به روزنامه Oklahoman گفته بود:”دورنت در این مسابقه نخواهد بود.من به شما تضمین میدم که او در این دیدار حضور نخواهد داشت.”
در حالی که اکلاهما آخرین بازی فصل عادی را امشب مقابل میلواکی در خانه انجام می دهد،با رکورد ۶۰ برد و ۲۱ باخت رتبه ۱ خود در کنفرانس غرب را قطعی کرده است.
اسکات بروکس در حالی که از بازی متواضعانه بازیکنش در این فصل تمجید می کند،مدعی است که دورانت اخیرا بیشتر بر توزیع توپ و پاس دادن به هم تیمی هایش متمرکز شده است.
بروکس در این باره می گوید:”من به کوین اعتقاد زیادی دارم.به عنوان مثال اگه او از ۱۰ بازی پیش روی کسب عنوان امتیاز آورترین بازیکن تمرکز می کرد به راحتی می تونست اونو به دست بیاره.او خیلی اوقات سعی می کرد تریپل دابل کنه و وقتی سعی می کنید ۱۰ پاس منجر به گل به دست بیارید یعنی شما نمی خواید امتیاز کسب کنید.”
ملو که با درخشش در اواخر فصل کسب عنوان “امتیاز آورترین بازیکن” توسط دورانت را تحت الشعاع قرار داد و به نوعی این عنوان را از چنگ او ربود،به همراه نیکس علاوه بر کسب عنوان قهرمانی منطقه Atlantic،رتبه دوم کنفرانس شرق را نیز به خود اختصاص داد.
کارملو در ۸ بازی خود از اول آپریل متوسط ۳۶٫۹ امتیاز را به دست آورده است،در حالی که دورانت در همان بازه زمانی ۲۶٫۱ امتیاز ثبت کرده است.
تصور کسب ۷۰ امتیاز توسط دورانت در بازی امشب،روی کاغذ شاید خنده دار باشد،اما در تاریخ NBA بی سابقه نیست.
دیوید رابینسون از تیم سن آنتونیو اسپورز در آخرین روز فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۴ موفق به کسب ۷۱ امتیاز شد تا عنوان امتیاز آورترین بازیکن فصل را از چنگ شکیل اونیل بیرون بکشد.در فصل ۱۹۷۸-۱۹۷۹ نیز دیوید تامپسون از ناگتز به امید کسب این عنوان،در آخرین بازی فصل تیمش ۷۳ امتیاز کسب کرد؛اما جرج گروین از اسپورز با کسب ۶۳ امتیاز در شب بعد،رویای تامپسون برای کسب امتیاز آورترین بازیکن لیگ را نابود کرد و این عنوان را از آن خود کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *