بیلی دانِوِن سرمربی جدید اکلاهما سیتی تاندر لقب گرفت

بیلی دانِوِن سرمربی جدید اکلاهما سیتی تاندر لقب گرفت

تیم اکلاهما سیتی تاندر روز پنجشنبه اعلام کرد سم پرستی، مدیرکل این تیم و بیلی دانِوِن، سرمربی دانشگاه فلوریدا، بر روی مفاد اصلی یک قرارداد بلند مدت به توافق رسیده اند و دانِوِن سرمربی جدید اکلاهما سیتی خواهد بود.
تیم اکلاهما سیتی مفاد این قرارداد را فاش نکرده است اما به گزارش منابع به یاهو اسپرتس، قرارداد این مربی با تاندر پنج ساله خواهد بود.
این مربی ۴۹ ساله در مدت ۱۹ سال مربیگری در تیم دانشگاه فلورید، ۲ بار با تیم بسکتبال این دانشگاه قهرمان تورنمنت NCAA شده است، ۴ بار به جمع ۴ تیم برتر تورنمنت NCAA رسیده است، ۷ بار در جمع ۸ تیم برتر این تورنمنت قرار گرفته است و ۱۴ بار به این تورنمنت راه یافته است.
دانِوِن جایگزین اسکات بروکس شده است که هفته گذشته اخراج شده بود.
بیلی دانون در سال ۲۰۰۷ تیم فلوریدا را ترک کرد تا در تیم اورلاندو مجیک سرمربیگری کند، اما بلافاصله تغییر عقیده داد و به این تیم دانشگاهی بازگشت.
دانون هدایت تیمی را به عهده گرفته است که رویای قهرمانی را در سر می پروراند، به خصوص با توجه به این نکته که کوین دورنت فصل آینده آخرین سال قرارداد خود را سپری می کند. به گفته منابع به مارک استاین از ESPN.com، کوین دورنت به بازی کردن برای دانون خوشبین است و تحقیقات خود در مورد این مربی را انجام داده است.
فلوریدا گیتورز فصل گذشته رکورد ۱۶ برد و ۱۷ باخت را در لیگ دانشگاه های امریکا ثبت کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۹۷ نتوانست راهی مرحله حذفی شود.
طبق آمار و ارقام ESPN، ۴۶۷ بردی که این مربی با دانشگاه فلوریدا کسب کرده، پس از ۸۶۷ برد ادولف راپ از دانشگاه کنتاکی، دومین رکورد برتر کنفرانس جنوب شرق است.
مجموع پیروزی های این مربی در دو دانشگاه مارشال و فلوریدا، ۵۰۲ پیروزی است که او را در رده پنجم مشترک لیست مربیانی قرار می دهد که بیشترین پیروزی را در دیویژن ۱ دانشگاه های امریکا کسب کرده اند.
این مربی فصل گذشته برای مربیگری در تیم های کلیولند کولیرز و مینسوتا تیمبرولوز، مذاکراتی با این تیم ها داشت.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *