اندرو ویگینز؛ برنده جایزه بهترین بازیکن سال اولی فصل ۲۰۱۴-۱۵

اندرو ویگینز؛ برنده جایزه بهترین بازیکن سال اولی فصل 2014-15

اندرو ویگینز از مینسوتا تیمبرولوز که در امتیازآوری، پیشتاز تمام بازیکنان سال اولی در این فصل از رقابت های لیگ بود، به عنوان بهترین بازیکن سال اولی فصل ۲۰۱۴-۱۵، دریافت کننده جایزه ادی گاتلیب است. ویگینز اولین بازیکن متولد کانادا و همچنین اولین بازیکن تیمبرولوز در تاریخ ۲۶ ساله‌ی این باشگاه است که این جایزه را به دست می آورد.
ویگینز ۲۰ ساله، ۱۱۰ رای جایگاه اول از مجموع ۱۳۰ رای جایگاه اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست اورد و با کسب ۶۰۴ امتیاز، در جایگاه نخست رای گیری بهترین بازیکن تازه کار قرار گرفت. نیکولا میروتیچ از شیکاگو بولز با ۳۳۵ امتیاز (۱۴ رای جایگاه اول) و نرلنز نوئل از فیلادلفیا سونی سیکسرز با ۱۴۱ امتیاز (۳ رای جایگاه اول)، در رده های دوم و سوم رای گیری قرار گرفتند. هر بازیکن برای هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز، هر رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و هر رای جایگاه سوم ۱ امتیاز به دست می آورد.
ویگینز در این فصل از رقابت ها میانگین امتیاز ۱۶٫۹ را ثبت کرد تا دومین میانگین امتیاز برتر ثبت شده توسط یک بازیکن سال اولی در تاریخ باشگاه تیمبرولوز را به دست آورد. رتبه نخست این لیست به کریستی لینر تعلق دارد که در فصل ۱۹۹۲-۹۳، میانگین امتیاز ۱۸٫۲ را به دست آورد. ویگینز در هر ۸۲ بازی این فصل به میدان رفت و با میانگین ۳۶٫۲ دقیقه در هر بازی، بیشترین میانگین دقایق در میان بازیکنان سال اولی و پنجمین میانگین دقایق را در میان همه‌ی بازیکنان لیگ به ثبت رساند. میانگین دقایق بازی او همچنین رکوردی در میان بازیکنان سال اولی تاریخ باشگاه تیمبرولوز به شمار می رود. این بازیکن در ۲۵ مسابقه این فصل عنوان امتیازاورترین بازیکن یا امتیازاورترین بازیکن مشترک تیمش بود و در ۳۱ مسابقه حداقل ۲۰ امتیاز کسب کرد. او با ۳۵۴ پنالتی موفق، در رده نهم برترین های فصل در این فاکتور قرار گرفت و با ۴۶۶ اقدام به پنالتی، جایگاه ششم لیگ را به خود اختصاص داد (۷۶ درصد). ویگینز میانگین ۴٫۶ ریباند و ۱٫۰۵ توپ ربایی را نیز ثبت کرد که در هر دو فاکتور در بین ۱۰ بازیکن سال اولی قرار گرفت.
انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۴، در ماه های اکتبر/نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه، بهترین بازیکن تازه کار ماه لقب گرفت. این بازیکن در ماه ژانویه ۴۷٫۱ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد و در ۱۷ مسابقه، میانگین ۱۹٫۸ امتیاز را به ثبت رساند تا بهترین ماه خود از نظر آماری را پشت سر بگذارد. کسب ۳۳ امتیاز (بیشترین امتیاز او در این فصل) مقابل تیم کلیولند کولیرز، که او را از درفت جذب کرد و سپس در ۲۳ آگوست به مینسوتا منتقل کرد، نیز در ماه ژانویه اتفاق افتاد. این بازیکن با کسب حداقل ۲۰ امتیاز در ۱۰ مسابقه از ۱۳ بازی پایانی، فصل را با قدرت به پایان رساند. (دانلود هایلایت های ویگینز در فصل ۲۰۱۴-۱۵)

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    فوق العاده اس.
    وزن اضافه کنه یکی از بهترین ستاره های لیگ میشه

  2. jwall گفت:

    حقش بود که بهترین بازیکن سال اولی بشه
    آذرخش اینا دارن رو برنامه کار می کنن بعد تو می گی وزنش زیاد بشه؟؟؟

  3. سینا میلواکی گفت:

    نقطه قوت اصلیه ویگینز تو پرشهای بلندش و اسلم دانکهای قدرتیشه که اگه وزنشو زیاد کنه تاثیر معکوسی تو این پرشهاش داره.فکرنکنم اضافه شدن وزنش با این سبک بازیش همخونی داشته باشه

  4. number1 گفت:

    منظورش از وزن همون حجمه الان که لاغره اگر حجم بیاره قطعا یکی از ستاره لیگ میشه

  5. sina گفت:

    ویگینز باید تو تیم ملی امریکا بازی کنه یا کانادا

  6. jwall گفت:

    شما مترجمه ایشون هستید؟؟؟

  7. jwall گفت:

    کانادا

  8. کاملا شایسته بود و درش شکی نیست
    همنطور که دوستان هم اشاره داشتند برای تیم کانادا بازی میکنه
    تیم کانادا واقعاً الان جزو تیم های خوب دنیاست… بازیکنای خیلی خوب و جوونی دارن که آینده دار هستند
    مثلاً همین ویگنز ، انتونی بنت ، ساموئل دالمبرت،کلی اولینیک،کوری جوزف،تریستان تامسون،رابرت ساکری،جول انتونی،تایلر انیس و ….

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *