کوای لئونارد؛ برنده جایزه بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۴-۱۵ ان بی ای

کوای لئونارد؛ برنده جایزه بازیکن دفاعی فصل 2014-15 ان بی ای

کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز که در فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ ان بی ای، بهترین میانگین توپ ربایی را در میان بازیکنان لیگ ثبت کرد و ششمین فروارد تاریخ لیگ لقب گرفت که توانسته چنین کاری انجام دهد، دریافت کننده جایزه بهترین بازیکن دفاعی فصل خواهد بود. از فصل ۱۹۹۱-۹۲ که دیوید رابینسون این جایزه را به دست آورد، لئونارد اولین بازیکن اسپرز است که موفق به دریافت این جایزه می شود.

لئونارد ۳۷ رای جایگاه اول ۱۲۹ نویسنده و گزارشگر ورزشی امریکا و کانادا را کسب کرد و با ۳۳۳ امتیاز، در جایگاه نخست رای گیری بهترین بازیکن دفاعی سال قرار گرفت. دریماند گرین از گلدن استیت واریورز با کسب ۴۵ رای جایگاه اول و ۳۱۷ امتیاز در جایگاه دوم رای گیری قرار گرفت و دی‌آندره جردن از لس آنجلس کلیپرز با ۳۲ رای جایگاه اول و ۲۶۱ امتیاز، در رده سوم قرار گرفت.

لئونارد ۲ متر و ۱ سانتیمتری، میانگین ۲٫۳۱ توپ ربایی را در این فصل از رقابت ها ثبت کرد که بهترین میانگین توپ ربایی دوران حرفه ایش بود. این بازیکن متوسط ۵٫۹ ریباند دفاعی را نیز به دست آورد تا به دفاع اسپرز کمک کند میانگین امتیاز حریفانش را برای بیستمین فصل متوالی زیر ۱۰۰ امتیاز (۹۷) نگه دارد. مطابق بخش آمار سایت سایت NBA، حریفان سن آنتونیو در زمان قرار گرفتن در مقابل این تیم، از هر ۱۰۰ مالکیت توپ، ۹۹٫۶ امتیاز کسب کرده اند که این آمار اسپرز را در رده سوم لیگ از نظر رتبه دفاعی قرار داده است. تیم سن آنتونیو در زمان حضور لئونارد در زمین، به حریفان خود اجازه کسب تنها ۹۷٫۱ امتیاز از هر ۱۰۰ مالکیت را داده است و رتبه دفاعی این تیم در زمانی که لئونارد را در زمین حضور داشته است، بهترین رتبه دفاعی لیگ است. اما رتبه دفاعی این تیم در زمان حضور نداشتن لئونارد در زمین، ۱۰۲٫۲ امتیاز است که رتبه دفاعی متوسطی در لیگ است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. LAKER FOR LIFE گفت:

    چجوری دریموند گرین ۴۵ رای اول کثب کرد ولی دوم شد؟
    بنظر من که حق گرین بود چون لنرد پست اسمال فروارد بازی میکنه و بیشتر دربرابر هم پستیای خودش و حتی در برابر گاردها دفاع میکنه و دفاع پیرامونیش خیلی خوبه که تعداد توپربایی های زیاد هم نتیجه همین موضوعه ولی گرین باتوجه به اینکه هم قد لنرده و تمام دوران بازیش هم پست ۳ بازی میکرد ولی اینفصل به زیر سبد رفت و تو پست پاورفروارد بازیکرد و در برابر پاورفروارد و حتی سنترهایی که قدشون خیلی از گرین بلدتر بود و بازیکنایی که هیچکس توی لیگ نمیتونست دفاعشون کنه دفاع کرد و به خوبی از سب مرقبت میکرد به عقیده تمام کارشناسان دلیل موفقیت واریرز علاوه بر کری و تامسون دفاع فوق العاده گرین بود.
    بنظر منکه در حق گرین بی انصافی شده چون دیگه امکان نداشت که میتونست بهتر دفاع کنه و دیگه چیکار باید میکرد تا این جایزرو بهش میدادن؟

  2. به خاطر اینکه رای دوم به مراتب کمتری بدست آوورده که خودش ۳ امتیازه
    PLAYER TEAM 1st Place (5 Pts) 2nd Place (3 Pts) 3rd Place (1 pt) Total Points

    Kawhi Leonard San Antonio 37 41 25 333

    Draymond Green Golden State 45 25 17 317

    DeAndre Jordan L.A. Clippers 32 25 26 261

    Anthony Davis New Orleans 11 15 7 107

  3. عدد اول رای اول .. دوم رای دوم و … و عدد چهارم مجموع امتیازشون هست
    ضریب رای اول ۵٫ رای دوم ۳ و رای سوم ۱ هست و بنابراین گرین با توجه به جلب نمودن اکثر آراء اول به خودش.. در عین شایستگی دوم شد
    هر چند در خیلی از سایتها نظرسنجی ماراتون بهترین دفاع سال با کمی چربش بیشتر به نفع کوای بود

  4. TD گفت:

    این کوای لنرد واقعا بدجوری یار مقابل رو اذیت می کنه
    دست های بلندش و انرژی که کوای مصرف می کنه اونو به یکی از بهترین مدافعین لیگ تبدیل می کنه
    حقش بود

  5. مجید گفت:

    عشقه

  6. آذرخش گفت:

    آینده ی فوق العاده ای داره

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *