کوین دورانت برنده جایزه MVP بسکتبال NBA در فصل ۲۰۱۳-۱۴ [آپدیت شد]

کوین دورانت برنده جایزه MVP بسکتبال NBA در فصل 2013-14

کوین دورنت از اکلاهما سیتی تاندر به عنوان با ارزشترین بازیکن فصل ۲۰۱۳-۱۴، جایزه Maurice Podoloff را دریافت می کند. این اولین جایزه MVP کوین دورانت است که این فصل برای چهارمین بار در پنج فصل اخیر، به عنوان امتیاز آورترین بازیکن فصل شناخته شد و به جمع ویلت چمبرلین، جرج گروین و مایکل جردن پیوست؛ این چهار نفر تنها بازیکنانی هستند که در یک فصل علاوه بر کسب جایزه MVP، امتیاز آورترین بازیکنان لیگ نیز لقب گرفته اند. با وجود اینکه هم تیمی اش راسل وستبروک تنها در ۴۶ بازی فصل عادی حضور داشت، دورانت اکلاهما را برای کسب دومین رکورد برتر لیگ در فصل عادی (۵۹ برد و ۲۳ باخت) رهبری کرد.
کوین دورانت ۱۱۹ رای اول از مجموع ۱۲۴ رای نخست نویسندگان و گزارشگران ورزشی و ۱ رای هواداران در سایت NBA، را کسب کرد و با کسب ۱۲۳۲ امتیاز، بیشترین امتیاز را در میان رقبایش به دست آورد. این پنجمین فصل متوالی بود که هواداران NBA می توانستند به ۵ بازیکن مورد نظر خود برای کسب جایزه MVP در سایت NBA رای دهند. مجموع رای های هواداران به عنوان ۱ رای از مجموع ۱۲۵ رای شمرده می شد. هر بازیکن برای هر رای اول ۱۰ امتیاز، رای دوم ۷ امتیاز، رای سوم ۵ امتیاز، رای چهارم ۳ امتیاز و رای پنجم ۱ امتیاز دریافت می کرد.

کوین دورانت برنده جایزه MVP بسکتبال NBA در فصل 2013-14

لبرون جیمز از هیت با ۸۹۱ امتیاز (۶ رای اول)، بلیک گریفین از کلیپرز با ۴۳۴ امتیاز، جواکیم نواح از بولز با ۳۲۲ امتیاز و جیمز هاردن از راکتس با ۸۵ امتیاز در رده های بعدی رای گیری قرار گرفتند.
کوین دورانت در این فصل با میانگین ۳۲ امتیاز، بهترین میانگین امتیاز دوران بازی خود در لیگ را به ثبت رساند. این بازیکن همچنین متوسط ۷٫۴ ریباند و ۵٫۵ پاس منجر به گل را به دست اورد. این بازیکن با ثبت بهترین میانگین امتیاز در لیگ، چهارمین scoring title دوران خود را به دست آورد تا به همراه مایکل جردن (۱۰ بار)، ویلت چمبرلین (۷ بار)، جرج گروین (۴ بار) و آلن آیورسن (۴ بار)، تنها بازیکنان لیگ باشند که حداقل چهار بار عنوان امتیاز آورترین بازیکن لیگ را کسب کرده اند. دورنت ۵۰٫۳ درصد از شوت ها، ۳۹٫۱ درصد از سه امتیازی ها و ۸۷٫۳ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرد و با ۷۰۳ پنالتی گل شده و ۸۰۵ پنالتی اقدام شده، سرآمد بازیکنان لیگ در این دو فاکتور بود. این بازیکن در این فصل ۲ مسابقه پنجاه امتیازی و ۱۴ مسابقه ۴۰ امتیازی در کارنامه اش ثبت کرد و در ۱۷ دیدار، حداقل ۳۰ امتیاز و ۱۰ ریباند به دست آورد.
کی دی در فاصله ۷ زانویه تا ۶ آپریل در ۴۱ مسابقه متوالی حداقل ۲۵ امتیاز به دست اورد و رکورد ۴۰ مسابقه ای مایکل جردن در فصل ۸۶-۸۷ را شکست. البته رکورد دورانت سومین رکورد برتر تاریخ لیگ (در یک فصل) است؛ ویلت چمبرلین در فصل ۶۱-۶۲ در ۸۰ مسابقه پی در پی حداقل ۲۵ امتیاز کسب کرد. جایگاه دوم نیز در اختیار اسکار رابرتسون است که در فصل ۶۳-۶۴، در ۴۶ بازی متوالی توانست حداقل ۲۵ امتیاز کسب کند. ویلت چمبرلین در فصل های ۶۱-۶۲ و ۶۲-۶۳ در ۱۰۶ بازی متوالی حداقل ۲۵ امتیاز به دست اورده است.
دورانت که در ماه های اکتبر/نوامبر، دسامبر، ژانویه و مارس فصل ۲۰۱۳-۱۴ عنوان بهترین بازیکن ماه را به دست آورد، ۶ بار نیز توانست عنوان بهترین بازیکن هفته را از آن خود کند.
کوین دورانت نیز همانند دیگر برندگان جوایز امسال باید موسسه خیره ای را انتخاب کند تا یک دستگاه اتومبیل Sorento LX CUV از طرف شرکت کیا به آن اهدا شود.

دانلود ویدئوی کوتاهی از حرکات کوین دورانت در این فصل

دانلود مراسم اهدای جایزه MVP

دانلود بخشی از صحبت های دورانت در مراسم

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. نیما گفت:

    جونم کوین

  2. دانیال گفت:

    تبریک به طرفداران KD35

  3. magic گفت:

    کوین دورانت راى چند داور رو بدست اورد

  4. رضا گفت:

    تبریک به هواداراش
    مستحق این جایزه بود

  5. sajad گفت:

    حدس میزدم

  6. SHaHRooZ گفت:

    زنده باد کوین دورنت. magic عزیز اون ۱۱۶ رای از ۱۲۵ رای رو بدست آورد.
    ضمنا مراسم اهدا جایزه و سخنان احساسی و اشک بار کوین دورانت واقعا دیدنی بود. اون از مادرش تشکر کرد که همه سختی ها رو به جان خریده و همیشه کنارش بوده تا کوین به اینجا برسه. از کورن باتلر تشکر کرد که اوایل که به اکلاهوما پیوسته بود به کوین یه یادداشت گذاشته بود با عنوان “کی دی بهترین بازیکن ان بی ای mvp” و از یار و یاور همیشگی اش راسل وستبروک نیز تشکر ویژه کرد.
    واقعا کوین دورانت مستحق دریافت ایت جایزه بود.

  7. ahmad m گفت:

    bebakhshid yani alan kevin behtarin bazikon nba shod

  8. ahmad m گفت:

    mamnoon

  9. کیارش گفت:

    چرا نمی ذاری مطالب وبلاگتو کوپی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *