تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت

تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت

تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت که در اسپرینگفیلد ایالت ماساچوست واقع شده است مکانی برای گرامیداشت بازیکنان،مربیان،داوران،مدیران و سایر کسانی است که نقش عمده و استثنایی در ورزش بسکتبال در سراسر جهان داشته اند.تالار مشاهیر بسکتبال در ابتدا و در سال ۱۹۵۹ در کالج اسپرینگفیلد-جایی که دکتر نای اسمیت در سال ۱۸۹۱ بسکتبال را اختراع کرد- قرار داشت و در همان سال (۱۹۵۹) اولین اعضای این تالار،وارد آن شدند.دکتر نای اسمیت در سال ۱۹۵۹ به عنوان شخصی که نقش اساسی در کمک به بسکتبال داشته است،وارد این تالار شد.

تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت

مجسمه دکتر نای اسمیت در تالار مشاهیر بسکتبال

تالار مشاهیر بسکتبال برای حفظ و ترویج بسکتبال در تمام سطوح اختصاص داده شده است و به عنوان کتابخانه مرجع تاریخ بسکتبال مورد استفاده قرار می گیرد.تا امروز ۳۱۴ نفر و ۹ تیم وارد این تالار شده اند.
شرایط ورود به تالار
اما نامزدهای ورود به تالار باید شرایطی داشته باشند.حداقل باید ۵ سال از بازنشستگی بازیکنان گذشته باشد تا آنها امکان ورود به تالار را داشته باشند.مربیان و داوران نیز در صورتی می توانند به تالار راه یابند که ۵ سال از بازنشستگی آنها گذشته باشد یا حداقل ۲۵ سال در سطح بسکتبال دبیرستان یا بالاتر فعالیت کرده باشند.اما مدیران و سایر کسانی که به بسکتبال کمک کرده اند شرط خاصی برای نامزد شدن برای ورود به تالار ندارند و صلاحیت آنها توسط اعضای تالار و کمیته های آن ارزیابی می شود تا مشخص شود که آیا کمک های آنها برای نامزد شدن برای ورد به تالار کافی است یا خیر.نامزد شدن تیم ها برای ورود به تالار نیز در اختیار کمیته است.

تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت

تا امروز ۱۵۲ بازیکن،۸۵ مربی،۳ نفر هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی،۶۰ همکار و کمک کننده به بسکتبال،۱۴ داور و ۹ تیم وارد تالار مشاهیر بسکتبال نای اسمیت شده اند.
مراسم Hall of Fame 2013 در روز ۸ سپتامبر برگزار می شود.در مراسم امسال ۵ بازیکن مرد،۱ بسکتبالیست زن،۳ مربی مرد،۱ مربی زن و ۲ توسعه دهنده و کمک کننده بسکتبال،وارد این تالار خواهند شد.

منابع : ۱ و ۲ و ۳

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. reza گفت:

    کوبی رو اینجا راه میدن یا لبران و در کل بازیکنان خوب nba رو؟

    • admin گفت:

      بله دوست عزیز،بازیکنای بزرگ وارد این تالار میشن.کوبی و لبران هم بعد از بازنشستگی به جمع بازیکنای بزرگ این تالار خواهند پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *