تمبر پستی ویلت چمبرلین منتشر می شود

تمبر پستی ویلت چمبرلین منتشر می شود

برای گرامیداشت ویلت چمبرلین، از اعضای تالار مشاهیر بسکتبال و تنها بازیکن NBA که توانسته در یک مسابقه ۱۰۰ امتیاز کسب کند، تمبرهای پستی این بازیکن منتشر می شود. چمبرلین در سال ۱۹۹۹ در سن ۶۳ سالگی درگذشت.
سرویس پستی ایالات متحده و تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز با همکاری NBA، در مراسم بین دو نیمه مسابقه‌ی تیم های فیلادلفیا و اکلاهما سیتی در روز ۵ سپتامبر، به طور رسمی از تمبرهایی با نام “Wilt Chamberlain Forever” رونمایی می کنند.
این تمبر برخلاف عکس بازیکنی که روی آن چاپ شده است، چندان بلند نیست و حدود ۵٫۱ سانتیمتر بلندی دارد. آقای Kadir Nelson از سن دیه‌گو، تصاویر پرتره‌ی مورد استفاده در این تمبر را طراحی کرده است.
یکی از تصاویر مورد استفاده براساس عکسی از چمبرلین در لباس فیلادلفیا واریورز و تصویر دیگر براساس عکسی از این بازیکن در یونیفرم لس آنجلس لیکرز طراحی شده است.
کلمه‌ی “Wilt” در گوشه های بالای هر دو تمبر به چشم می خورد. این تمبرها توسط Antonio Alcala از الکساندریای ویرجینیا طراحی شده است.
طرح اولیه برای تولید این تمبر اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط دانلد هانت که در روزنامه‌ی فیلادلفیا تریبون ورزشی نویس بود، ارائه شد. هانت که در زمان کودکی اش بازی های ویلت چمبرلین در لباس فیلادلفیا در برابر اسکار رابرتسون و تیم سینسیناتی رویالز را به یاد می آورد، معتقد بود چمبرلین اعتبار لازم را دارد تا در کنار بازیکنانی چون جکی رابینسون (بیسبالیست)، بیب روث (بیسبالیست)، جو لوئیس (بوکسور) و جسی اونز (دو و میدانی کار)، قرار گیرد؛ ورزشکارانی که هر کدام تمبرهای اختصاصی خود را دارند.
هانت تیم های فیلادلفیا سیکسرز و کانزاس جیهاوکس (تیم دانشگاهی چمبرلین)، دوستان، طرفداران و خانواده‌ی چمبرلین را به مشارکت در طرح خود فراخواند.
ویلت چمبرلین در فاصله‌ی سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۳ در لیگ NBA حضور داشت و برای تیم های فیلادلفیا واریورز، سیکسرز و لیکرز به میدان رفت.
این بازیکن در طول دوران حرفه ای خود ۳۱۴۱۹ امتیاز کسب کرد که تا سال ۱۹۸۴ که کریم عبدالجبار رکورد او را شکست، بهترین رکورد لیگ محسوب می شد. چمبرلین در ۱۲۰۵ بازی فصل عادی و پلی آف، هیچگاه foul out نشد و رکورد ۲۳۹۲۴ ریباند او، هنوز هم پابرجاست.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. pierce گفت:

    به به ! آقای شریفی محیط جدید مبارک

    خیلی قشنگه بهتون تبریک میگم
    یه سوال؟‌ دلیل مرگ چمبرلین چی بوده ؟

  2. آذرخش گفت:

    Nice Theme!
    🙂

  3. ahmad گفت:

    تم جدید زیاد جلب نیست یکی قبلی ساده تر و بهتر بود
    یه سوال ویژگی چمبرلین چی بود من تو ۲k14 که بازی کردم خیلی بی مصرف و ضعیف بود
    ولی این یارو sadman که تو چیکاگو بود بسیار قوی تر بود ولی ستاره نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • admin گفت:

      بسکتبال در زمان چمبرلین با بسکتبال مدرن امروز، تفاوت های زیادی داشت. در اون زمان بازیکنان بلند قد در زمین حکمرانی می کردن و اکثرا بازی زیر حلقه انجام میشد. یکی از فاکتورهای موفقیت چمبرلین هم قد بلندش بود.

  4. sina گفت:

    عالی هستی اقای شریفی

  5. دمت گرم احمد جون ولی این قالب جدیده یکم بسته وپیچیدس اون قبلیه باهاش راحت تر بودیم ولی بازم ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *