خانه تکانی بوستون سلتیکس:گارنت و پیرس به نتز منتقل می شوند

پل پیرس-کوین گارنت

روز پنج شنبه تیم بوستون سلتیکس با موافقت برای فرستادن کوین گارنت،پاول پیرس به همراه جیسون تری به بروکلین نتز،روند فروپاشی تیم قهرمان سال ۲۰۰۸ ان بی ای را کامل کرد.طبق گفته منبع لیگ سلتیکس در ازای این بازیکنان،مجموعه ای دیگر از بازیکنان و انتخاب درفت های سال های آینده را از نتز دریافت کرد.
در جریان این نقل و انتقال،تیم بروکلین نتز دو فروارد خود یعنی کریس هامفریز و جرالد والاس را به همراه گارد خود کیت بوگانز،به اضافه انتخاب های راند اول درفت خود در سال های ۲۰۱۴،۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ را به بوستون خواهد فرستاد تا در ازای آن سه بازیکن کهنه کار دریافت کند.تیم سلتیکس مدعی است که هیچگاه این واقعیت را کتمان نکرده است که اگر داک ریورز (سرمربی سابقه سلتیکس) این تیم را ترک کند،آنها روند بازسازی تیم خود را سرعت می بخشند و سعی می کنند هسته های اصلی و کهنه کار تیم خود را هر چه سریعتر معامله کنند.
این معامله تنها در صورتی می تواند کامل شود که کوین گارنت از یکی از بندهای قرارداد خود که موجب می شود بوستون نتواند او را با بازیکنان دیگر معامله کند،صرف نظر کند.به احتمال زیاد در صورتی که NBA به او اجازه می داد به همراه پاول پیرس و داک ریورز به کلیپرز برود،گارنت از این بند قرارداد خود صرف نظر می کرد.اما لیگ NBA اعلام کرد این دو تیم نمی توانند در انتقال ریورز بازیکنی را وارد کنند.
بروکلین نتز که اوایل این ماه جیسون کید را به عنوان سرمربی خود استخدام کرد،تمام مهره های خود را برای یک یا دو فصل آینده وارد بازی کرده است.گارنت ۳۷ ساله و پیرس ۳۵ ساله قطعا بازیکنان شروع کننده نتز در فصل آینده خواهند بود و جیسون تری ۳۵ ساله به احتمال فراوان به عنوان مرد ششم روی نیمکت تیم خواهد نشست.این سه بازیکن به جمع درون ویلیامز،جو جانسون و بروک لوپز خواهند پیوست تا برای مالک ثروتمند اما سخت گیر نتز،Mikhail Prokhorov پیروزی به ارمغان آورند که وعده داده است ظرف پنج سال پس از به دست گرفتن کنترل این تیم،آن را به فینال NBA برساند.
پاول پیرس در تاریخچه باشگاه سلتیکس،پس از John Havlicek دومین بازیکن امتیاز آور کل دورن این باشگاه است.همچنین در میزان دقایقی که برای این تیم بازی کرده در رده سوم و در تعداد بازی ها در رده چهارم بازیکنان تاریخ باشگاه قرار دارد.او که در تعداد پرتاب های پنالتی اقدام شده و گل شده رکورد دار این باشگاه است امیدوار بود بعد از ۱۵ فصل بازی کردن در بوستون به عنوان یک بازیکن سلتیکس بازنشسته شود.به دنبال نقل و انتقالاتی که پس از روزهای تاریک این تیم انجام شد و بوستون کوین گارنت و ری الن را در تابستان سال ۲۰۰۷ به دست آورد،دوران حرفه ای پاول پیرس دوباره رنگ و بوی شادابی و طراوت به خود گرفت. “Big Three” جدید سلتیکس سریعا گرد هم آمدند و با شکست لیکرز در ۶ بازی فینال ۲۰۰۸،این تیم را برای کسب شانزدهمین قهرمانی در NBA رهبری کردند.
بوستون در سال ۲۰۱۰ بار دیگر به فینال راه یافت اما در ۷ بازی از سری بازی های فینال مغلوب لیکرز شد.در حالی که سلتیکس به حضور خود در مرحله پلی آف رقابت ها ادامه می داد و فصل گذشته نیز توانست به فینال کنفرانس شرق راه یابد،Danny Ainge مدیر کل باشگاه سلتیکس،در مورد پیر شدن تیمش نگران بود.
یکشنبه گذشته سلتیکس و کلیپرز توافق کردند که داک ریورز بدون توجه به سه سال از قراردادش که با سلتیکس باقی مانده بود،با کلیپرز قرارداد جدیدی امضا کند،پس دلیلی برای نگه داشتن کهنه سربازهای بوستون در کنار هم نبود.
حالا بوستون بر پایه گارد های خود،راژان راندو و اوری بردلی،فرواردهایش یعنی جف گرین و جرد سالینگر و بازیکنان کار آزموده ای که از بروکلین نتز دریافت می کند،بازسازی خواهد شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *