درفت ان بی ای در سال ۲۰۱۳

آنتونی بنت-دیوید استرن

آنتونی بنت،فروارد قدرتی تیم UNLV اولین بازیکن کانادایی لقب گرفت که به عنوان بازیکن شماره ۱ درفت به ان بی ای پیوسته است و نرلنز نوئل که طبق پیش بینی بسیاری از کارشناسان شانس اول یارکشی امسال بود،در میان ۵ بازیکن برتر امسال جایی نداشت و پس از انتخاب شدن به عنوان بازیکن ششم،به تیم دیگری منتقل شد.
درفت امسال همان قدر که انتظار داشتیم غیر قابل پیش بینی بود.یکی از موضوعات جالب در درفت امسال به روی صحنه آمدن حکیم اَلاجوان (بازیکن سابق NBA) در پایان راند اول یارکشی،برای تبریک گفتن به دیوید استرن (کمیسیونر ان بی ای) بود.این آخرین باری بود که استرن به عنوان کمیسیونر ان بی ای مجری مراسم درفت بود.اَلاجوان در مراسم امسال،لباسی شبیه آنچه که در سال ۱۹۸۴ وقتی دیوید استرن نام او را به عنوان بازیکن اول درفت اعلام کرد،پوشیده بود.
یکی از موضوعات جالب مراسم پنج شنبه شب،سقوط نرلنز نوئل به رده ششم بازیکنان درفت شده بود.جایی که تیم نیواورلئانز پلیکانز او را انتخاب کرد و سپس برای به دست آوردن مجموعه از بازیکنان که شامل جرو هالیدی،گارد آل استار فیلادلفیا هم می شد،او را به این تیم (فیلادلفیا) داد.
تیم کلیولند کاوالیرز که پیش تر در مراسم قرعه کشی درفت برنده شده بود،در درفت امسال از جذب نرلنز نوئل و الکس لن در پست سنتر صرف نظر کرد تا آنتونی بنت،فروارد سال اول تیم UNLV را که بازیکن تیم ملی جوانان کانادا است و به عنوان بهترین بازیکن سال اولی کنفرانس Mountain West انتخاب شده بود،به ترکیب خود اضافه کند.بنت برترین بازیکن در میان ۱۲ بازیکن غیر امریکایی بود که در راند اول یارکشی امسال انتخاب شدند.
بنت پس از انتخاب شدنش گفت:”من به همون اندازه شگفت زده ام که هر کس دیگه ای هست.”
تا لحظات پایانی این انتخاب تردید وجود داشت؛چراکه تیم کاوالیرز مطمئن نبود می خواهد یک بازیکن را انتخاب کند یا سعی کند حق انتخاب خود را به تیم های دیگر منتقل کند.اکثر پیش بینی ها حاکی از ان بود که آنها یک بازیکن پست ۴ یا ۵ انتخاب می کنند و نوئل علی رغم پاره شدن رباط ACL اش در ماه فوریه که موجب شد فصل برای این بازیکن تمام شود،محتمل ترین گزینه برای انتخاب شماره ۱ بود.
نوئل گفت:”من فکر می کردم همه چی رو هوا بود،بنابراین فکر نمی کردم انتخاب شماره ۱ باشم.”
دیوید استرن که در آخرین درفت خود به شدت از طرف هواداران هو می شد،پیش از اعلام انتخاب تیم کاوالیرز تعجب لحظه ای خود از این انتخاب را با مکث کوتاهی نشان داد.
تیم اورلاندو مجیک نیز که حق انتخاب دومین بازیکن درفت امسال را در اختیار داشت از انتخاب کردن نوئل و لن صرف نظر کرد و ویکتور الادیپو از دانشگاه ایندیانا را انتخاب کرد که توانایی بازی کردن در هر دو پست گارد و فروارد را دارد.واشنگتن ویزاردز نیز اتو پورتر جونیور را در سومین انتخاب درفت برگزید تا این ستاره دانشگاه جرج تاون در شهر واشنگتن ماندنی شود.
ده سال پیش کلیولند کاوالیرز لبران جیمز را انتخاب کرد تا درفتی شروع شود که شکل دهنده قهرمان آینده لیگ بود.ددوین وید و کریس باش،هم تیمی های کنونی لبران،به همراه او جزو ۵ بازیکن برتر درفت ۲۰۰۳ بودند،اما درفت امسال فاقد قدرت ستاره هاست و شاید بازیکنی در بین آنها نباشد که بتوانم به خودمان وعده بدهیم در آینده ستاره خواهد شد.
بنت،نوئل و لن،هر سه مصدوم هستند و فعلا حتی نمی توانند برای تیمشان تمرین کنند،اما تیم کاوالیرز به این نتیجه رسید که مصدومیت شانه بنت آنقدر مهم نیست که موجب ایجاد نگرانی شود.
اما بد نیست باز هم به این موضوع اشاره کنم که ارسلان کاظمی در یارکشی امسال توسط واشنگتن ویزاردز انتخاب شد و پس از آن به فیلادلفیا سونی سیسکسرز منتقل شد.ارسلان حالا بازیکن سیکسرز محسوب می شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *