قرعه کشی درفت NBA در سال ۲۰۱۳

قرعه کشی درفت NBA در سال 2013

نیک گیلبرت (پسر مالک باشگاه کلیولند) و تیم کلیولند کاوالیرز بار دیگر برنده قرعه کشی درفت NBA شدند.تیم کلیولند کاوالیرز سه شنبه شب،برای دومین بار در ۳ سال اخیر برنده قرعه کشی درفت NBA شد و در مراسم درفت NBA که در روز ۲۷ ژوئن (۶ تیر) برگزار می شود،اولین بازیکن را انتخاب خواهد کرد.مراسم درفت هرساله برای پیوستن بازیکنان تیم های دانشگاهی و سایر لیگ ها،به لیگ NBA برگزار می شود و طی آن هر تیم می تواند ۲ بازیکن به ترکیبش اضافه کند.
لازم به ذکر است قرعه کشی درفت NBA بین سه تیم که بدترین رکورد را در فصل عادی داشته اند برگزار می شود و ۱۱ تیم باقی مانده که به مرحله حذفی صعود نکرده اند براساس رکورد هایشان،در جایگاه چهارم تا چهاردهم قرار می گیرند.(تیمی که در جایگاه چهارم ضعیف ترین تیم های فصل عادی  قرار گرفته،چهارمین بازیکن یارکشی را انتخاب می کند.)
نیک گیلبرت،پسر ۱۶ ساله مالک باشگاه کلیولند کاوالیرز (دن گیلبرت) که به نمایندگی از پدرش در قرعه کشی شرکت کرده بود،برای به دست آوردن یک پیروزی دیگر روی صحنه بود.او در سال ۲۰۱۱ نیز در قرعه کشی درفت شرکت کرده بود و کاوالیرز با برنده شدن در آن قرعه کشی،کایری ایروینگ را به عنوان اولین بازیکن یارکشی،جذب کرده بود.
نیک گیلبرت در این مورد گفت:”کایری جهنم یه بازیکنه (یعنی بازیکن خوبیه) …اما من در مورد این قرعه کشی هم احساس خوبی دارم.سال ۲۰۱۱ اولین بار بود که ما قرعه کشی رو می بردیم و امسال سال دومه و این باعث خوشحالیه که پیک اول راند یک برای شما باشه.انتخاب این بازیکن باعث قدرت تیم ما میشه.”
تیم اورلاندو مجیک که با ثبت بدترین رکورد در فصل عادی (۲۰ برد و ۶۲ باخت) بیشترین شانس را برای بردن پیک اول راند یک یارکشی داشت،در جایگاه دوم قرار گرفت و واشنگتن ویزاردز که از نظر شانس بردن قرعه کشی در رده هشتم بود،برنده جایگاه سوم شد و می تواند در یارکشی NBA سومین بازیکن را انتخاب کند.
ده سال پس از برنده شدن در قرعه کشی ای که منجر شد لبران جیمز به کلیولند کاوالیرز بیاید،این تیم فرصت دیگری دارد تا به روند بازسازی تیمش،که پس از رفتن لبران به میامی در سال ۲۰۱۰ تقریبا نابود شد،سرعت ببخشد.
Nerlens Noel،بازیکن سال اولی دانشگاه کنتاکی که به طور بالقوه بازیکن شماره ۱ یارکشی خواهد بود،گرچه مانند لبران جیمز نیست،اما اگر رباط ACL پاره شده اش ریکاوری شود،می تواند بازیکن خوبی باشد که به این تیم اضافه می شود.البته مایک برون،سرمربی جدید کاوالیرز که پس از اخراج بایرون اسکات استخدام شد،بازیکنان ۱۹،۳۱ و ۳۳ یارکشی را نیز در اختیار دارد و می تواند تیمش را مطابق سلیقه اش انتخاب کند.
دن گیلبرت و دیگر همراهان تیم کلیولند کاوالیرز در مراسم،که با ثبت ۲۴ برد و ۵۸ شکست در فصل عادی،سومین رکورد بد لیگ را به دست آوردند و شانس برنده شدن آنها در یارکشی ۱۵٫۶ درصد بود،بعد از برنده شدن در این قرعه کشی جشن گرفتند.
دن گیلبرت،پسرش را که دارای یک اختلال عصبی به نام Neurofibromatosis است و تومور موجود در بدنش هر لحظه بزرگتر می شود،پس از برنده شدن در درفت ۲۰۱۱ قهرمان خود نامیده بود.
حضور Pat Williams که پیش از این ۴ بار برنده قرعه کشی درفت شده است،به نمایندگی از باشگاه اورلاندو مجیک و شانس ۲۵ درصدی این باشگاه برای بردن قرعه کشی هم نتوانست باعث برنده شدن این باشگاه در قرعه کشی شود.اورلاندو مجیک،پس از سال ۲۰۰۴ که برای سومین بار در تاریخش،برنده قرعه کشی شد و در درفت دوایت هاوارد را به خدمت گرفت،نتوانسته در لاتاری درفت NBA برنده شود.
بازپس گیری نام هورنتز برای باشگاه شارلوت نیز نتوانست شانس این تیم برای بردن قرعه کشی را افزایش دهد و این تیم برای دومین سال پیاپی در بردن قرعه کشی ناکام ماند.ساعتی پس از آنکه مایکل جردن،مالک باشگاه شارلوت اعلام کرد آنها قصد دارند نام مستعار قبلی تیم شان یعنی هورنتز را پس بگیرند،این تیم که دومین تیم از نظر درصد شانس برای بردن قرعه کشی بود،در نهایت جایگاه چهارم را به دست آورد.
شارلوت سال گذشته نیز با به ثبت رساندن بدترین رکورد در NBA،بیشترین شانس را برای بردن قرعه کشی داشت اما در پایان به عنوان تیم دوم قرعه کشی معرفی شد.
تیم اکلاهما سیتی تاندر براساس قراردادی که قبلا با تیم تورنتو رپتور امضا کرده بود،حق درفت این باشگاه را در اختیار خواهد داشت.
Ben McLemore از دانشگاه کانزاس،Trey Burke از دانشگاه میشیگان که به عنوان بهترین بازیکن دانشگاهی امسال انتخاب شد و Otto Porter Jr.،فروارد دانشگاه جرج تاون،دیگر بازیکنانی هستند که احتمالا به عنوان اولین بازیکنان یارکشی جذب خواهند شد.
هنوز این مورد که اولین بازیکن یارکشی چه کسی خواهد بود،قطعی نشده است؛اما این امکان وجود دارد که بار دیگر یک بازیکن دبیرستانی به عنوان پیک ۱ درفت انتخاب شود.اندرو ویگینز،که به تازگی به دانشگاه کانزاس پیوسته است می تواند این بازیکن باشد.اما بازیکنانی که قصد دارند بعد از دبیرستان وارد NBA شوند باید حداقل ۱۹ سال سن داشته باشند و ۱ سال نیز از پایان دوران دبیرستان آنها گذشته باشد.این قوانین حداقل تا زمانی که اتحادیه بازیکنان ان بی ای،به جای بیلی هانتر اخراج شده،یک مدیر اجرایی جدید انتخاب کند،پابرجا خواهد بود.
اتحادیه بازیکنان NBA تمایل دارد این محدودیت سنی کمتر شود یا کلا برداشته شود؛در حالی که NBA ابراز علاقه کرده است که این محدودیت سنی را به ۲۰ سال افزایش دهد.
به این ترتیب تیم های کلیولند،اورلندو،واشنگتن،شارلوت،فینیکس،نیواورلئان،ساکرامنتو،دیترویت،مینسوتا،پورتلند،فیلادلفیا،اکلاهما سیتی،دالاس و یوتا،بازیکنان اول تا چهاردهم یارکشی را انتخاب خواهند کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. مرضیه گفت:

    سلام.سایت فوق العاده خوبی دارید.می خواستم بپرسم الان چه تیمایی رفتن فینال؟هم کنفرانس غرب هم کنفرانس شرق.
    من چون کنکور دارم نمیتونم اخبار ببینم برای همین کلا از همه چی بی خبر موندم.ممنون میشم اگه جوابمو زودتر بدین.(-:

    • admin گفت:

      سلام.ممنون.
      تو کنفرانس غرب سن آنتونیو ۳ بر ۰ از ممفیس جلو هست و به ۱ برد دیگه نیاز داره تا به فینال NBA برسه.
      تو کنفرانس شرق هم میامی و ایندیانا ۱ بر ۱ مساوی هستن و هر کدومشون که می خوان برن فینال باید ۳ تا برد دیگه به دست بیارن.
      🙂

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *