دنور ناگتز مایک مالون را به عنوان سرمربی جدید خود استخدام کرد

دنور ناگتز مایک مالون را به عنوان سرمربی جدید خود استخدام کرد

تیم دنور ناگتز طبق قراردادی مایک مالون را به عنوان سرمربی جدید خود استخدام کرد؛ قراردادی که طبق گفته منابع سه ساله است و تیم دنور در صورت تمایل می تواند آن را برای سال چهارم نیز تمدید کند.
مالون که در بازه هایی از دو فصل گذشته هدایت ساکرامنتو کینگز را به عهده داشت، رکورد ۳۹ برد و ۶۷ باخت را با این تیم ثبت کرد. این مربی تنها کاندیدایی بود که برای مربیگری ناگتز دو بار به مصاحبه دعوت شد و در نهایت نیز این سِمت را به دست آورد.
مالون جایگزین ملوین هانت شد که پس از اخراج برایان شو در اوایل ماه مارس، به صورت موقت هدایت ناگتز را به عهده گرفته بود. در کنار هانت، مایک دی‌انتونی که پیش از این هدایت تیم های فینیکس سانز، نیویورک نیکس، لس آنجلس لیکرز و دنور ناگتز (مدتی کوتاه) را به عهده داشته است، نیز نامزد سرمربیگری دنور بود.
مالون که سابقه‌ی کمک مربیگری طولانی در NBA دارد، پیش از آنکه به عنوان سرمربی ساکرامنتو استخدام شود، درتیم های نیکس، کولیرز، نیو اورلینز هورنتز و گلدن استیت واریورز به عنوان کمک مربی فعالیت کرده بود. او در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ و پس از آنکه ساکرامنتو فصل را با رکورد ۱۱ برد و ۱۳ باخت آغاز کرد، اخراج شد.
هنگامی که برایان شو در ژوئن ۲۰۱۳ هدایت ناگتز را به عهده گرفت، با هدف رساندن این تیم به پلی آف، سرعت بازی این تیم را کم کرد اما آنها در دو سال گذشته از رسیدن به پلی آف بازماندند. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که ناگتز پیش از آن ۱۰ فصل متوالی راهی پلی آف شده بود. ناگتز در بخش اعظمی از این ۱۰ سال تحت هدایت جرج کارل و سیستم سرعتی او بود.
مدیریت ناگتز امیدوار است این تیم بار دیگربتواند حضورهای متوالی در پلی آف را تجربه کند. به همین دلیل مایک دی‌انتونی به عنوان کاندیدای اصلی در نظر گرفته شده بود و در کنار او هانت نیز مورد بررسی قرار گرفت.
تعدادی از بازیکنان ناگتز که علاقه‌مند بودند هانت سرمربی ناگتز باقی بماند حتی برای ماندن او لابی کردند اما در نهایت مالون را به عنوان سرمربی پذیرفتند.
دنیلو گالیناری، فروارد تیم ناگتز در مورد استخدام مالون گفت: “با شیوه مربیگری مالون آشنا نیستم اما بی صبرانه منتظرم تا با او صحبت کنم.”
مالون در فصل اول سرمربیگری اش در کینگز رکورد ۲۸ برد و ۵۴ باخت را با این تیم ثبت کرد تا ساکرامنتو برای هشتمین سال متوالی از حضور در پلی آف بازماند. آنها فصل ۲۰۱۴-۱۵ را بهتر آغاز کردند و ۹ بازی از ۱۴ مسابقه اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما اندکی بعد و پس از آنکه دیمارکوس کازینس دچار مننژیت ویروسی و نیمکت نشین شد، نتایج بدی کسب کردند و مالون بعد از گذشته ۲۴ مسابقه از فصل، اخراج شد.
با این وجود مالون احترام کازینس را به دست اورد و علاوه بر آن به خوبی از این بازیکن در سیستم خود استفاده می کرد.
ناگتز امیدوار است مالون در دنور نیز وضعیت مشابهی را رقم بزند؛ به خصوص پس از آنکه برایان شو حمایت بازیکنان و قدرت خود در رختکن را از دست داد.
در پایان فصل، تیم کانلی، مدیرکل دنور گفته بود سرمربی آینده تیم باید شخصی فراتر از کسی باشد که تنها سیستم های بسکتبال را پیاده می کند؛ همان گونه که جرج کارل در زمانی مربیگری اش در این تیم این کار را انجام داده بود.
مالون پیش از آنکه استیو کر جایگزین مارک جکسون شود، کمک مربی این تیم بود و تجربه‌ی بازی با سیستم سرعتی را در کارنامه دارد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. سینا میلواکی گفت:

    جز کنت فرید مهره خاصی هم ندارن که

  2. afshin6 گفت:

    ببخشید آقا احمد متن بالا خیلی گیج کننده است و مختصره

  3. البته تای لاوسون هم بازیکن خیلی خوبیه

    ویلسون چندلر و گالیناری هم سطح خوبی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *