دومین بازی فینال کنفرانس شرق NBA در سال ۲۰۱۵

دومین بازی فینال کنفرانس شرق NBA در سال 2015

تیم بسکتبال کلیولند کولیرز با برتری مقابل آتلانتا هاوکس در دومین بازی فینال کنفرانس شرق NBA، در مجموع ۲ بر ۰ از حریف خود پیش افتاد.
کلیولند برای ثبت دومین پیروزی خود در فینال کنفرانس شرق، نیازی به کایری ایروینگ نداشت. کولیرز امروز میهمان هاوکس بود که توانست با نتیجه‌ی ۹۴ بر ۸۲ حریف خود را مغلوب کند. ایروینگ به دلیل آسیب دیدگی زانوی چپ در این مسابقه غایب بود.
لبران جیمز با کسب ۳۰ امتیاز، ۹ ریباند و ۱۱ پاس منجر به گل در این دیدار، تنها به یک ریباند دیگر برای تریپل دابل نیاز داشت. این بازیکن ۱۱ امتیاز از مجموع امتیازات خود را در کوارتر سوم کسب کرد و به تیمش کمک کرد تا این کوارتر را با برتری ۳۰ بر ۱۷ پایان دهد و اختلاف امتیاز خود را با حریف افزایش دهد. این بازی، ۷۴امین مسابقه‌ی پلی آفی بود که جیمز در آن حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد تا با رکورد بازی های ۳۰ امتیازی پلی آف جری وست برابری کند و به همراه این بازیکن در رده‌ی چهارم لیست بازیکنانی که بیشترین بازی ۳۰ امتیازی را در تاریخ پلی آف ثبت کرده اند قرار گیرد.
ایمان شامپرت با ۱۶ امتیاز، دومین بازیکن امتیازآور کلیولند بود. این بازیکن ۴ شوت از ۶ اقدام سه امتیازی خود در این دیدار را به ثمر رساند.
کایل کرور از آتلانتا در ۱ دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم این مسابقه از ناحیه‌ی مچ پای راست آسیب دید و پس از ترک زمین دیگر به میدان بازنگشت. این بازیکن در این مسابقه ۱۲ امتیاز کسب کرد.
دیماری کرول که در دیدار اول دو تیم از ناحیه‌ی زانو مصدوم شده بود، علی رغم حضور حدود ۳۴ دقیقه ای در این دیدار، ۱۰۰ درصد سلامت نبود و کار خود را با ۶ امتیاز و ۳ ریباند به اتمام رساند.
امتیازآورترین بازیکن آتلانتا دنیس شرودر با ۱۳ امتیاز بود. جف تیگ نیز ۱۲ امتیاز، ۳ ریباند، ۶ پاس منجر به گل و ۲ بلاک شات به دست آورد. بازیکنان آتلانتا در این مسابقه تنها ۶ شوت از ۲۶ اقدام سه امتیازی (۲۳٫۱ درصد) خود را وارد سبد کردند.
سومین مسابقه فینال کنفرانس شرق، یکشنبه شب در کلیولند برگزار خواهد شد.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
آتلانتا هاوکس ۸۲ ۹۴ کلیولند کاوالیرز کیفیت معمولی کیفیت HD

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴۳ پاسخ

  1. Parsa گفت:

    Let’s go cavs

  2. Parsa گفت:

    Lebron=team

  3. Die Hard NBA Fan گفت:

    واقعا دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه، اونایی که از لبران متنفرن واقعا الان چی دارن بگن؟
    بدون کایری، بدون کوین لاو، با یه سری بازیکن معمولی داره تیمو میبره فینال!
    این بازی هم رفت کنار بازی پنجم فینال شرق ۲۰۰۷، بازی چهرم نیمه نهایی شرق ۲۰۱۲، بازی ششم فینال شرق ۲۰۱۲ و …
    این بازی بدون شک یکی از بهترین بازی های لبران جمز تو تاریخ پلی آف بوده. بعضی از این پاس هایی که لبران تو این بازی داد رو فقط خودش میتونه بده. پاس هایی که موقع حمله به سمت حلقه یا بازی پشت به حلقه میده و یهو یه سه امتیازی زن اون طرف زمین رو پیدا میکنه رو میگم. هیچ بازیکن دیگه ای ندیدم همچین پاس هایی بده
    همگی باید خدا رو شاکر باشیم که دوره ای زندگی میکنیم که میتونیم بازی همچین بازیکنی رو ببینیم!

  4. mlbj گفت:

    همیییییینه
    Kiiiiiing jamesssssssss

  5. mlbj گفت:

    حیف شد فقط یه ریباند دیگه میخواست تا تریپل دبل…
    دقت کردین هر بازی یه رکوردو پشت سر میزاره؟؟؟؟

  6. mlbj گفت:

    عاغا انصافا بازیو ببینید که چه میکنه این بشر چه پاسایی چه حرکتایی این تازه به دوران رسیده ها بچه مچه ها دورانت وستبروک رز و….. باید بیان لنگ بندازن جلو لبرون یه تنه تیمشو برنده کرد….

    • MONSTER گفت:

      لطفا توحینی به بازیکنایه دیگه نکن mlbj خودتم میدونی اگه رز مصدوم نمیشد الان تا چند سال دیگه بهترین گار لیگ بود میتونی نمونه ای بیاری که مثل رز سرعت و لی اپ داشته باشه حتی الان که بعد از کلی مصدومیت گذشته ؟؟

    • km گفت:

      دریک رز تازه به دوران رسیده نیست. قبل از مصدومیتش جز بهترین ها بود… فقط بد شانسی آورد

      • mlbj گفت:

        توهین نکردم که…یعنی میکنم باید بیان فعلن از لبرون یاد بگیرن…
        همشون بازیکنای خوبی هستن….

      • km گفت:

        همه ی این بازیکنا از اسطوره های دهه ی ۸۰ و ۹۰ الگو میگیرن و الان هیچ کدوم به سطحی نرسیدن که الگوی بارز باشن شاید تا وقتی که کناره گیری کنن. مثلا الان کوبی هم الگوی خیلیاست چون پا به سن گذاشته.

    • crossover گفت:

      من خودم لبرانو بهترین میدونم. ولی دیگه نباید به دورانت و رز گفت بچه مچه. بخصوص که مصدومیت عقبشون انداخت

  7. Yalmir گفت:

    My Nigga James

  8. امیرعباس ارباب گفت:

    you want see amiracle?
    look at the lbj
    a legend never die

  9. saeed گفت:

    شمایی که نوشتی lebron= team
    نقش تامسون که فک کنم هفت تا ریباند حمله و درکل ۱۵ تا ریباند و ۳ بلاک داشت کمتر از جیمز نبود حتی مثلا پرکینز هم که بازی نبود نقش داشت و به تیم روحیه میداد .
    فکر هم نکن فینال قطعی شده . جیمز بازیکن بزرگی و نقش مهمی تو تیم داره اما همه ی تیم نیست. همه ی اینارو با اینکه طرفدار کلیولند بودم نوشتم.

  10. nothing گفت:

    حالا میفهمم “فقط انجام بده” یعنی چی

  11. Parsa گفت:

    بازم اینا،شما فکر من رو هم میخونی؟!!،بعدشم ما به تمام بازیکن های تیم لبرون ارادت داریم من منظورم این بود که لبرون کار تمام پست های دیگه رو هم کرد:ریباند،پاس،… لطفا امار اشتباه نده،تامسون ١۶ریباند کرد که ۵ تاش ریباند حمله بود

  12. alik گفت:

    قبلا هم گفتم باز هم میگم لبرون فینال هم بیاد از گلدن استیت میبازه پس همون بهتر که نیاد!

    • crossover گفت:

      بعضیا کلیولندو به فینال شرقم نمیرسوندن :دی
      جالبه که کلیولند تو هر مرحله حذف میشه از دید این بعضیا. ولی در عمل cavs kills them all

  13. Parsa گفت:

    خسته نمیشین همش پیش بینی های بی اساس تو هر راند به این میبازه به اون میبازه باشه حتی اگه ببازه برای ما هواداراش هم ارزشمند هست که بدون لاو و با کایری اسیب دیده لبرون تیمشو تا فینال اوردش

  14. Nima.76 گفت:

    با این همه مصدوم بازم آتلانتا رو نابود کردن ایول لبرون ایول تیمD:

  15. mahdi47 گفت:

    از تاثیر و بزرگی کینگ همین بس که میامی که با لبران تا فینال میرفت به پلی آف هم نرسید و کلیولندی که از آخرین تیم هابودو به فینال کنفرانس رسونده….اینه قدرت کینگ…..

  16. چجوری بهتون بفهمونه که خودش یک تیمه؟
    این حرف رو پارسال میزدیم همه بهمون حمله کردن که اگر وید نباشه لبران هیچیه و تمام موفقیت های چند سال میامی و درخشش های لبران به خاطر ویده
    گفتیم بگذار بگذره تا زقوره حلوا سازیم
    گذشت و پادشاه اومد کاوالیرز
    یه عده دیدن که نه واقعاً لبران رو از میامی گرفتن وید تنهایی با باش و دراگیچ و وایت ساید حتی نتونست تیم رو بیاره پلی آف. تیمی که ۴ سال فینالیست بلامنازع بوده
    حالا برعکس اومد کلیولند. روند موفقیت هاش قاعدتاً طبق پیش بینی ادامه یافتند. تیم اوایل فصل روند متوسطی داشت و خیلیا اومدن و گفتن فلان و بهمان
    گذشت لبران مصدوم شد و کلیولند چنتا باخت پشت سر هم داد تا لبران برگشت و سری پیروزی ها شروع شد و تیم اوج گرفت
    دوباره منتقدان اومدن تو صحنه ، که بابا چی میخواد این لبران. هرجا میره کلی ستاره دورش جمع میکنه تا جام بیاره. لاو و کایری تازه از وید و باش بهترن و …..
    بماند
    الان دیگه تو اوج حساسیت .. بدون لاو. بدون کایری یکی از بهترین تیم های لیگ امسال (تیمی که بهترین مربی و تاکتیک امسال رو از نظر کارشاسان داشته) رو در زمین خودش به زانو در میاره

    فقط یه سوالی برام عجیبه
    یک فرد چقدر میتونه باز هم پر رو باشه که هنوزم بیاد و بخواد ایراد بگیره ازش

  17. امیرعباس ارباب گفت:

    بالاخره میخواد یه چیزی گفته باشه که بگه هستم.

  18. alik گفت:

    الان هایلایتارو دیدم
    خسته نباشی لبرون زحمت کشیدین به خدا کرول مصدوم بود کورور مصدوم شد هورفورد مصدوم شد کل آتلانتا رو زدین مصدوم کردین بعد کلیولند مصدوم زیاد داره؟!!!یه ویژگی آتلانتا کار تیمی بود خوب معلومه کل تیمو مصدوم کنی بازیکن اصلیشون میشه بیزمور دیگه تیمی نمیمونه ولی کلیولندو فقط لبرونو مصدوم کنی تیمی نمیمونه
    چقد از این دلاده چیچچی اسمشم نمیدونم! بدم میاد عین بچه ها بازی میکنه هم اون دعواش با گیبسون که کلا تقصیر خودش بود آخرش هم قسر در رفت اینم از این بازی که زد کورور رو مصدوم کرد این یارو نباشه سطح لیگ یه درجه میره بالا

    • Die Hard NBA Fan گفت:

      مشکل همینه که یه عده از روی هایلایت در مورد NBA و سطح بازیکنا قضاوت میکنن. من اون اوایل که شروع به دیدن مسابقات NBA کرده بودم (حدود سال ۲۰۰۶) چون تلویزیون بازی های معدودی رو پخش میکرد و اینترنت و ماهواره هم نداشتیم به زحمت فقط هایلایت بازیا رو میدیدم. فقط همین بس که بهتون بگم اون موقع فکر میکردم دوین وید از کوبی بهتره! لطفا بازی ها رو کامل نگاه کنید و بعد قضاوت کنید.

  19. علیرضا گفت:

    چی؟WHAT???واقعا داری درست فکر میکنی؟ فکر میکنی کایری و لاو از وید و باش بهترهستن؟اگه یه نگهه به امار همشون بندازی میبینی که کدم بهترن

  20. علیرضا گفت:

    در ضمن اگه منظورتون من هستم من هیچ وقت نگفتم لبران بازیکن بدیه گفتم تیمش ضعیفه فقط بخاطر لبران داره میاد بالا قبل اومدن لبران به کلیولند تیم به همین خوبی بود؟؟؟؟اون موقع هم میگفتین کایری فلان و کایری بهمان؟؟؟

    • crossover گفت:

      من میگفتم که کایری فلان و کایری بهمان. از وقتیم کایری اومد تو لیگ من طرفدار کلیولندم. نه لبران. الان مگه فقط لبران اومده تو تیم؟ اون موقع کایری بود و ۲تا متوسط به اسم وارژاو و تامپسون. قرار نیس تیمی که ستاره نداره بمیره. در ضمن لبران از اول مال کلیولند بود نه میامی که همش میگین لبران اومد لبران اومد. اگه فقط به خاطر لبران بود که از همون اول با قدرت شروع میکردن. تیم بودن و یواش یواش قدرت گرفتن. همیشه ام مصدوم داشتن. اول وارژاو بعد یکم لبران. بعد لاو و حالا کایری. تعصبی نظر ندین

  21. علیرضا گفت:

    در ضمن mlbjکه میگی رز و کری و دورنت وستبروک باید لنگ بندازن جلوی لبران اگه به امار و ارقام دورنت توجه کنی میبینی که شاید یه خورده از لبران کمتر باشه ولی دست کمی از لبران نیست.در مورد رز بگم که رز بیشتر این فصل مصدوم بود اگه بود بهترین گارد لیگ شناخته میشد.در مورد وستبروک بگم که تا حالا لبران اینقدر به سرعت وستبروک بازی کرده؟تا حالا چند بار توی یک بازی پشت سر هم توی همه بازی ها تریپل دابل کرده تا حالا چند بار توی یک بازی ۵۴ امتیاز اورده

    • mlbj گفت:

      مگه همه چی آماره؟البته از لحاظ آمار لبرون همیشه سرتر از وستبروک بوده…لبرون مثل وستبروک نیست که همش بره امتیاز بگیره پاس گل هم میده…
      بسکتبال یعنی کار گروهی.
      میخوای وستبروکو با لبرون مقایسه کنی؟ 🙂
      لبرون دوازده ساله همین آمارو داره وستبروک همین امسال فقط آمارش اندازه لبرون بوده…لبرون همین پارسال ۶۱ امتیاز آورد تا حالا خیلی اتفاق افتاده بیستر از ۵۰ امتیاز بیاره…نمیدونم هدفتون از مقایسه این بازیکنا با لبرون چیه؟
      فقط اینو بدون هر کسی دوسال nba. دیده باشه اینو میدونه وستبروک از لحاظ کلی در مقایسه با لبرون یه بازیکن معمولی به حساب میاد.

      • mlbj گفت:

        دورانت ممکنه آمارش خوب باشه ولی دورانت قدرت رهبری تیمشو نداره دیدیم پارسال ایباکا مصدوم شد نتونست تیمشو رهبری کنه اما حالا لبرون با وجود مصدومیت کایری و لاو داره تیمشو برنده میکنه.

    • km گفت:

      من نمیدونم چرا به PG رو با SF مقایسه میکنید. هر کدوم تو تیمشون نقش خاصی رو دارن…پس اصلا عادلانه نیست. بازیکنایی که تو پست لبران رقباش هستند کارملو، دورنت و پال جورجه. کارملو که به کنار فقط به فکر پول گرفتنه نه قهرمانی، دورنت هم از لحاظ بدنی ضعیفه و مصدوم میشه و پال جورج هم که تازه از مصدومیت برگشته. سبک بازی دورنت و جیمز هم خیلی فرق میکنه یکیشون امتیازات بیشتری میاره و %FG بهتره و اون یکی هم بیشتر پاس میده و تو کار تیمی بهتره. در کل بازی جیمز رو بیشتر دوست دارم چون خوب تیمشو رهبری میکنه دلیل اینکه چند سال متوالی تیمش پای ثابت شرق تو فیناله همینه

  22. علیرضا گفت:

    ولی حالا غیر از این حرفا لبران بازیکن فوق الهاده ایه ولی من هنوزم از جردن و کوبی رو از لبران دوست دارم ابته بعد از دورانت و وستبروک و رز

  23. امیرعباس ارباب گفت:

    آقای علیرضا جهت اطلاعت عرض کنم که لبرون بیشترین امتیازش تو یه بازی ۶۱ بوده که فک میکنم از عدد ۵۴ بزرگتر باشه. دوم لبرون رو بدنشو با هیچ ورزشکاری تو جهان نمیتونی مقایسه کنی اینو از خودم نمیگم میتونی بری بخونی ..بعد از لبرون جیمز هم کریستیانو رونالدو و بعد یوسین بلت قرار دارن.
    اول فکر کن بعد نظر بزار

    • km گفت:

      هیکل لبران برای یه ورزشکار حرفه ای مناسبه و تازه خیلی هم وزن کم کرده و لاغر شده، خیلی هم هیکلش خاص نیست. نمیدونم این آمار برای کجاست ولی هیکل بازیکنای NFL دو برابر بازیکنای NBA هست چون فوتبال آمریکایی ورزش کاملا قدرتیه

  24. MOHAMMAD#11 گفت:

    اگر کلیولند و گلدن استیت با هم تو فینال بیافتن شک نکنید کلیولند میبره.شک نکنید ببین حالا کی گفتم من اینو
    چون لبرون کری رو میخوری!

  25. Indiana Pacers Forever گفت:

    لبران محشره شکی توش نیست ولی بازیکنای آتلانتا هم بد دفاع میکنن زیاد بهش نزدیک میشن اونم با سرعتش رد میشه ازشون خیلی واضحه که کنت بیزمور قابلیت کنترل لبران رو نداره
    کلیولند جدا از فینال کارنامه قبولی رو با بلت گرفته منتها اینم در نظر باشید آتلانتا اواخر فصل و پلی آفس تیمشون بسیار افت داشته و به سختی از نتس و وایزاردز هم عبور کرد. یک بازی رو نتس میتونست حتی به اورتایم ببره . واشینگتن هم بسیار بسیار سخت برد.
    یک نکته دیگه ام هست کلیولند تو دوره ای تو کنفرانس شرق خودشو نشون داده که تیمهای دیگه مشکلات عدیده ای مثل مصدومیت و افت بازیکنای ستارشون داشتن(مثل هیبرت و وست) میامی هم خیلی مصدوم داشت. درسته اول فصل خوب بازی کرد. ولی اگه منصف باشیم میبینم تو هر مقطع از فصل یک بازیکن کلیدیش مثل وید و باش مصدوم بودن. وایتساید هم چند تا بازی کلیدی رو از دست داد و میامی تو لاتری افتاد. شیکاگو مربی خوبی نداشت واقعیتش وگرنه غنی ترین تیم شرق تو داشتن بازیکن بدون شک شیکاگو بود. در مجموع خیلی از عوامل تاثیر داشت تا کلیولند تیم برتر شرق باشه تیمهای شرقم در کل ضعیف شده بودن اینم باید بپذیریم. با اون حال کار دیوید گرفین و دیوید بلت و خود کینگ لبران ارزشمند بود. اگر گارد لبران کسی مثل جورج یا کوای بود به این راحتی امتیاز نمیگرفت. لبران محشره ولی هرکول و غول بسکتبال نیست میشه بستش.
    به گفته خود لبران” پیسرز به زودی برمیگرده”
    این فصلم روی هیبرت بهش بازی نمیدن و جاش یا ویلی کالی استین یا مایلز تورنر و یا فرانک کامینسکی درفت شده دو فصل بعدم پیسرز یه Cap Room Space عالی داره و میتونه بازیکن بخره . میامی هم با داشتن وایتساد و باش و جاش مک رابرتس یک از قوی ترین فرانت کورت های شرق رو خواهد داشت. وید و دراگیچ هم بک کورت هستن و نپیر و بازیکن شوتینگ گارد احتمالی درفت امسالشون بک کورت خوبی در آینده ای نزدیک تشکیل میدن . باقی تیمها هم مثل نیکس با خرید مونرو قوی تر میشن.

  26. علیرضا خان ابتدا بگم صحبت های من رو دوباره بخون. بد برداشت کردی. من دارم نقل قول دوستان رو مثال می زنم و گرنه نه لاو از باش بهتره و نه کایری از وید
    البته من دیدگاهم اینه هردو جوونن و از آینده های بسکتبال NBA
    در مورد صعود آتلانتا به فینال خیلی خوشحال شدم و برام مثل روز روشن بود که آتلانتا رقیب به مراتب ضعیف تری نسبت به واشنگتن در این بازه ی زمانی بود

    درضمن دوستی که از ایندیانا و هیت برای آینده ی روشنشون نظر دادی ، الان اگر امتیازی بود مدیر سایت بخاطر حمایت از تیم مورد علاقش بهت یه امتیاز ۲۰ میداد

  27. number1 گفت:

    ببینید این بازیکن چه قدر خوبه که تو این سن شیکاگو رو با اون همه مهره تقریبا یه تنه حذف کرد اگه بازر رو نمیزد و بلاک رو رز انجام نمیداد به احتمال خیلی زیاد شیکاگو میومد بالا وبا بدن فوق العادش به راحتی با حرکت بدن بازیکن دفاع رد میکنه یا اسیست میده یا فول گل میگیره بیشتره مواقع و وقتی هم روی نیمکت هست به بازیکنا داخل زمین خیلی روحیه میده ولی این سری هنوز تموم نشده که برخی دوستان پیروزی کلیولند رو قطعی میدونن در ضمن این مربی کلیولند اصلا به درد نمیخوره و به خاطر توانایی های فردی بازیکناش هستن که به این جا رسیده نمونش هم بازی چهارم با شیکاگو زمانی که چهار امتیاز جلو بودن و سه تا تایموت پشت سرهم گرفت و اخرش سیستمی نداشت و بازی مساوی شد و شانش اورد لبرون باز به دادش رسید

  28. بی نام گفت:

    لبرون و دیگر هیچ……حالا هرکی دوس داره باز بیاد بگه لبرون بده…اصلا هرچی دوست داری بگو.هه

  29. ali گفت:

    من خودم طرفدار سر سخت دورانتم و اینی که میگید دورانت قابلیت رهبری تیمشو نداره بنظرم زیاو درست نباشه
    سال پیش خودش تنهایی تیمو اورد بالا تازه رتبشم بالا بود ولی امسال چی با این که وستبروک خوب کار کرد اما تیم نیومد بالا پس خواهشا یه طرفه نظر ندید
    و تو سالای پیش و قبل از مصدومیتش یکی از رقیبای اصلی لبرون بوده که سال پیشم بالاخرو پیروز شد
    ولی من لبرونو برتر از همه میدونم و دوستاشم mvpبشه تا دیگه چیزی کم نداشته باشه بهش تیکه های الکی ندازن همچین بازیکنایی کم پیدا میشن که یه تنه تیمو بکشونن بالا اینو واقعا دیدم که میگم

    وفقط یه چیز دیگه به دورانت بازیکن بزرگیه با این که خودمم قبول دارم نسبت به لبرون ضعیف تره ام بهش احترام بگذارید
    با تشکر از همگی

  30. کوین دورانت بازیکن بی نظیر و قابل احترامیه و قطعاً در آینده جزء لیست Hall of Fame تالار بسکتبال خواهد بود
    شکی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *