بهترین بازیکنان NBA در فصل ۲۰۱۴-۱۵ در قالب تیم های اول تا سوم معرفی شدند

بهترین بازیکنان NBA در فصل 2014-15 در قالب تیم های اول تا سوم معرفی شدند

استفن کری از گلدن استیت واریورز و لبران جیمز از کلیولند کولیرز پیشتاز بازیکنانی بودند که در ترکیب تیم اول NBA در فصل ۲۰۱۴-۱۵ قرار گرفتند. کری، برنده جایزه‌ی MVP فصل، و جیمز، هر دو از طرف تمام ۱۲۹ نویسنده و گزارشگر ورزشی امریکا و کانادا در ترکیب تیم اول قرار گرفتند. این نخستین بار است که کری در ترکیب تیم اول فصل قرار می گیرد و جیمز برای نهمین بار در ۱۲ فصل حضورش در لیگ، این افتخار را کسب کرده است که باعث شده نام او در کنار نام لری برد، مجیک جانسون و اسکار رابرتسون در رده‌ی سوم برترین های تاریخ لیگ از نظر انتخاب شدن برای تیم اول فصل، قرار گیرد.
جیمز هاردن از هیوستن راکتس، انتونی دیویس از نیو اورلینز پلیکانز و مارک گاسل از ممفیس گریزلیز، دیگر بازیکنانی هستند که به عنوان بازیکنان تیم اول انتخاب شده اند. هاردن که ۱۲۵ رای تیم اول به دست آورد، برای دومین بار متوالی در ترکیب تیم اول قرار گرفته است. انتونی دیویس با ۱۱۹ رای تیم اول و مارک گاسل با ۶۸ رای تیم اول، برای نخستین بار در ترکیب تیم اول فصل قرار می گیرند.
راسل وستبروک از اکلاهما سیتی تاندر، کریس پاول از لس آنجلس کلیپرز، لامارکوس آلدریج از پرتلند تریل بلیزرس، پاو گاسل از شیکاگو بولز و دیمارکوس کازینس از ساکرامنتو کینگز، بازیکنانی هستند که در ترکیب تیم دوم فصل قرار گرفته اند.
کلی تامپسون از گلدن استیت، کایری ایروینگ از کلیولند، بلیک گریفین و دی‌آندره جردن از کلیپرز و تیم دانکن از سن آنتونیو اسپرز، اعضای تشکیل دهنده تیم سوم فصل هستند.
در رای گیری تیم های اول تا سوم فصل، هر بازیکن برای قرار گرفتن در تیم اول ۵ امتیاز، قرار گرفتن در تیم دوم ۳ امتیاز و قرار گرفتن در تیم سوم ۱ امتیاز دریافت کرده است. از رای دهندگان خواسته شده بود برای هر تیم دو بازیکن گارد، دو فروارد و یک سنتر انتخاب کنند.
کری با ثبت میانگین ۲۳٫۸ امتیاز (رتبه ۶ لیگ)، ۷٫۷ پاس منجر به گل (رتبه ۶ لیگ)، ۲٫۰۴ توپ ربایی (بهترین رکورد دوران حرفه ایش و رتبه ۴ لیگ) و ۴٫۳ ریباند، به گلدن استیت واریورز کمک کرد تا با ۶۷ پیروزی در این فصل، بهترین رکورد تاریخ خود را ثبت کند. این بازیکن با به ثمر رساندن ۲۸۶ شوت سه امتیازی در این فصل از رقابت ها، رکورد قبلی را که در اختیار خودش بود (۲۷۲) و در فصل ۲۰۱۲-۱۳ ثبت شده بود، شکست. کری که رای گیری آل استار ۲۰۱۵ بیشترین رای را به دست آورد، ۴۸٫۷ درصد از مجموع شوت ها، ۴۴٫۳ درصد از شوت های سه امتیازی (رتبه ۴ لیگ) و ۹۱٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی (رتبه ۱ لیگ) خود را وارد سبد کرد.
جیمز در این فصل از مسابقات میانگین ۲۵٫۳ امتیاز (رتبه ۳ لیگ) و ۷٫۴ پاس منجر به گل (رتبه ۷ لیگ) را ثبت کرد و کلیولند را برای ثبت رکورد ۵۳ برد و ۲۹ باخت یاری کرد؛ رکوردی که این تیم را در جایگاه دوم کنفرانس غرب قرار داد. کولیرز در ۶۹ مسابقه ای که جیمز را در ترکیب داشت، رکورد ۵۰ برد و ۱۹ باخت را به دست آورد و در ۱۳ مسابقه ای که این بازیکن به میدان نرفت، رکورد ۳ برد و ۱۰ باخت را به ثبت رساند. جیمز که سابقه‌ی ۱۱ بار حضور در آل استار را دارد، یکی از ۳ بازیکنی بود که در این فصل حداقل ۱۷۰۰ امتیاز، ۵۰۰ پاس منجر به گل، ۴۰۰ ریباند و ۱۰۰ توپ ربایی کسب کرد؛ جیمز هاردن و راسل وستبروک دو بازیکن دیگر بودند.
هاردن میانگین ۲۷٫۴ امتیاز (رتبه ۲ لیگ) و ۷ پاس منجر به گل (رتبه ۹ لیگ) را ثبت کرد و راکتس را برای ثبت ۵۶ برد و به دست آوردن سید دوم کنفرانس غرب رهبری کرد. او با ۱۰ بازی ۴۰ امتیاز و ۳۵ بازی ۳۰ امتیاز، پیشتاز بازیکنان لیگ از این نظر بود و با ۴ تریپل دابل، اولین بازیکن راکتس پس از حکیم اولاجوان (فصل ۸۹-۹۰) لقب گرفت که توانسته در یک فصل ۴ تریپل دابل ثبت کند. این بازیکن که برای سومین بار پی در پی برای حضور در آل استار انتخاب شد، با ۷۱۵ پرتاب پنالتی گل شده و ۸۲۴ پنالتی اقدام شده، صدرنشین بازیکنان لیگ در هر دو فاکتور بود.
طبق بخش آمار سایت NBA، انتونی دیویس در فاکتور برآورد تاثیر بازیکن (Player Impact Estimate) در جایگاه نخست لیگ قرار گرفته است. این فاکتور سهم آماری کل یک بازیکن را با تمام آماری که در بازی ها ثبت کرده مقایسه می کند. دیویس در فاکتور بلاک شات در رتبه ۱ لیگ (۲٫۹۴)، در میانگین امتیاز در رتبه ۴ لیگ (۲۴٫۴)، در درصد شوت در رتبه ۷ لیگ (۵۳٫۵) و در ریباند در رتبه ۸ لیگ (۱۰٫۲) قرار گرفت. او به تیمش کمک کرد برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ راهی پلی آف شود.
گاسل با ثبت میانگین ۱۷٫۴ امتیاز، بهترین میانگین امتیاز دوران حرفه ای خود را ثبت کرد. این بازیکن همچنین ۷٫۸ ریباند و ۳٫۸ پاس منجر به گل نیز به دست اورد تا به تیمش برای کسب ۵۵ پیروزی کمک کند. او در ۵ مسابقه این فصل حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد؛ در حالی که در ۶ فصل اول حضورش در لیگ تنها ۱ بار چنین کاری انجام داده بود. این سنتر اسپانیایی در چهار فاکتور شوت های گل شده و اقدام شده و پرتاب های پنالتی گل شده و اقدام شده، بهترین آمار دوران حرفه ای خود را ثبت کرد. گاسل برای دومین بار برای حضور در آل استار انتخاب شد و برای اولین بار در این مسابقه شروع کننده بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۸ پاسخ

  1. عشق است سلطان جیمز فقط
    فصل بعد میره رده های بالا

  2. سینا میلواکی گفت:

    از ۱۵ بازیکن سه تیم ۱۲نفر غرب و فقط ۳ نفر از شرق.
    تیمهای شرق قویتر نشن این بی عدالتی تو رسیدن به مراحل بالاتر برای غربیا دیگه توجیهی نداره.
    ضمنا:
    ایروینگ حقش نبود تو لیست باشه

    • crossover گفت:

      پس حق کی بود؟ 😐
      از لحاظ آماری حقش بود. از لحاظ رکوردایی که زد حقش بود(بازیهای بالای ۵۰ امتیاز و ۳امتیازیا) از لحاظ بازی تو ال استار حقش بود. محبوبیت بالاییم داشت. دیگه چیش کم بود؟ اونم واسه تیم سوم !!!!!

  3. afshin6 گفت:

    واقعا لبران عالیه !!!!!!!!!!!!!!!!!
    اگه بازیکنای دیگه(منظورم هاردن کری و…) بتونن فصل *های*اینده هم تو همین سطح باشن *شاید* بتونیم اونا رو با لبران مقایسه کنیم ولی اینو هم میدونیم که به لبران نمیرسن

  4. afshin6 گفت:

    ببخشید سینا میلواکی منظورت از بی عدالتی چیه؟ یعنی ادام سیلور هواشونو داره؟

  5. Parsa گفت:

    آره حق اروینگ نبود،٢ تا بازی بالای۵٠امتیاز آوردش میانگینشم تو فصل٢١.٧بود تازه تو بازی با سن انتونیو تمام پرتابای ۳point شو تبدیل به امتیاز کرد کنترول توپ هم که حرفی توش نمیمونه ، بعدشم تو تیم ٣ هستش یعنی بعد کری و راسل!!! میشه بگی که حق کی بوده؟

    • LAKER FOR LIFE گفت:

      حق جف تیگ و یا جان وال چون اونا تو تمامی مقاطع فصل عالی بودن و در ضمن علارقم میانگین امتیاز بالا تعداد اسیست های خیلی زیادی داشتن و حتی وال تو اسیست اول شد. کاریکه یک پوینتگارد واقعی باید انجام بده و کایری اصلا توش خوب نیست وحتی تو خیلی از بازیا حتی یک اسیست هم نداشت . خیلی خنده داره، فقط چون تو دوتا بازی ۵۰ امتیاز اورد و تو یه بازی تمام پرتابای سه امتیازیشو گل کرد و حرکتهای نمایشی انجام میده باید جزو تیم سوم لیگ باشه ؟

  6. سینا میلواکی گفت:

    برای آدام سیلور و مدیریت در اون سطح تفاوتی وجود نداره و بی عدالتی رو اون بوجود نیاورده.این سیستم کنفرانسی و لزوم حضور حتمیه یک طرف شرق و یک طرف غرب در ان بی ای روالی بوده که بیشتر از چند ده ساله که وجود داشته و داره، اما این گپ بوجود اومده (از نظر قدرت تیمی) میان تیمهای غرب و شرق هیچ برهه زمانی تا این حد خود نمایی نمیکرد.
    الان رسیدن به فینال در شرق به مراتب ساده تر از غربه.
    میبینیم که تراکم بازیکنهای تعیین کننده هم در غرب بیشتره(نسبت ۱۲به ۳ نظر قبلیم)
    منظور از بی عدالتی همین بود.
    یعنی حذف تیمهایی مثل اوکلاهما و سن آنتونیو خیلی زود.اما موندن تیمهایی مثل واشنگتن و بروکلین
    با قویتر شدن بوستون و شیکاگو وضع بهتر خواهد شد

  7. LAKER FOR LIFE گفت:

    اشتباه نوشتین گسول ۵ بار برای آل استار انتخاب شده نه ۲ بار.
    واقعا عاشق گسولم حتی از کوبیم بیشتر دوسش دارم. فکر نکنم کسی میتونست حدس بزنه بعد از فصل گذشته دوباره به روزای خوبش برگرده و تازه بهترین فصلشو سپری کنه اونم تو این سن . البته دوستداشتم تو لیکرز میموند ولی بنظر میرسه که تصمیمی که به صلاحش بودو گرفت.

  8. سینا میلواکی گفت:

    احمد جان نظر قبلی یادت رفته تایید کنی.چک کن
    کانلی و جان وال دو گاردی هستن که بیشتر به چشم اومدن این فصل
    درگیر آمار عددی نیستم و بهتره بازیارو هر روز دنبال کنی خودت ببینی و به رکورد که نتیجه تک بازیه و بازیکن رو فرمشه تو یه شب خاص بسنده نکنی.

  9. Yalmir گفت:

    کولی یرز ۲………….هاکس ۰

  10. Parsa گفت:

    فکرکنم حرفم خطاب به سینا میلواکی بود نه laker for life ،بگذریم در کل مثل این که به قسمت دوم حرفم توجه نکردی گفتم میانگین ٢١،٧ یعنی بالا تر از جان وال با ١٧،۶ و جف تیگ با ١۵،٩ اگ اوردن ۵٠ امتیاز در بازی کار آسونی بود چرا اینا نیاوردن؟؛من تمام بازی های cavs رو نگاه میکنم پس به یک یا دو بازى بسنده نکردم خودم هم امسال تمام کامنت ها رو دنبال کردم ولی تصمیم گرفته بودم چیزی ننویسم تا زمانی که cavs به قهرمانی نزدیک نشده حالا که بازی دوم رو هم برد دیگه خیالم راحت شد کایری رو هم بعد لبرون دوست دارم.

  11. mahdi47 گفت:

    انصافا نمیدونم مشکل کلیپرز چیه…۳نفرشون تو تیم ها هستن.اماکاری ازپیش نمیبرن…کریس پال،گیریفین،جردن
    تنها تیمی که ۳نفرداره کلیپرزه.اما نیمه نهایی حذف شد….حیف…

  12. hossein گفت:

    ببخشید جان وال و لاوری نیستن تو این سه تا تیم

  13. amir wall گفت:

    ولی حق جان وال و جیمی باتلر بود که تو تیم دوم باشن

  14. number1 گفت:

    ولی واقعا حق گریفین بود تو تیم یک باشه و جان وال و باتلر و یا کانلی تو تیم دو

  15. ali گفت:

    هاررررررررررررررررررررررررررررردن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *